Iako su razgovori o svemirskim “mega avionima” i supersoničnim mlaznim avionima na vodonik zanimljivi, prosječnog putnika više brine svakodnevna udobnost. Među njima, nesumnjivo, je beskrajna buka mlaznih motora. Ako ste među onima koji ne mogu podnijeti tu buku, možda imate sreće. AI tehnologija će pomoći da avioni postanu tiši i udobniji.
Čini se da je avio-industrija na pragu velike transformacije, vođene revolucionarnim napretkom u dizajnu kabina i tehnologiji. Crystal Cabin Awards 2024 su istakli neke od najinovativnijih koncepata koji će poboljšati iskustvo putnika, od unaprijeđenih društvenih prostora u ekonomskoj klasi do revolucionarne tehnologije za smanjenje buke.
Ovogodišnje nagrade su predstavile razne koncepte usmjerene na poboljšanje udobnosti i praktičnosti putnika u svim klasama kabina. Među najzanimljivijima je bio Amecoov “Fly-Buddy Hub”, višenamjenski društveni prostor koji omogućava da se dva reda sjedišta u ekonomskoj klasi preurede kako bi šest putnika moglo sjediti jedni naspram drugih. Ovaj prostor, dizajniran za porodice i poslovne grupe, može se čak pretvoriti u krevet, nudeći neviđen nivo fleksibilnosti i udobnosti u ekonomskoj klasi.
Još jedan zanimljiv dizajn bio je Diehl Aviationov Wellbeing Zone, razvijen u saradnji sa Qantasom za ambiciozne “Project Sunrise” letove. Ova ultra-duga putovanja, koja povezuju Sidnej sa Londonom i Njujorkom, imaće poseban prostor između premium ekonomije i ekonomske kabine. Ovaj prostor je dizajniran da pomogne putnicima da se protegnu, kreću i osvježe tokom 25-satnih letova, rješavajući sve veće fizičke izazove tako dugog putovanja.
Međutim, možda najrevolucionarniji napredak istaknut na nagradama bio je uređaj za smanjenje buke na nivou cijelog aviona, razvijen u saradnji sa Embraerom od strane Univerziteta Sao Paulo. Ova tehnologija predstavlja potencijalno ogroman napredak u udobnosti tokom leta, obećavajući eliminaciju konstantne buke motora aviona bez potrebe za pojedinačnim slušalicama ili čepićima za uši.
Koristeći vještačku inteligenciju i sistem kamera unutar aviona, ovaj uređaj usmjerava zvučne talase direktno ka glavama putnika, neutralizujući buku motora. Sposobnost sistema da se prilagodi različitim rasporedima sjedišta i pokretima putnika osigurava konzistentno i tiho okruženje tokom cijelog leta, barem tako tvrde dizajneri.
Ne samo da ovo povećava udobnost, već otvara nove mogućnosti za zabavu i komunikaciju tokom leta, jer putnici mogu uživati u tišem kabinskom iskustvu bez buke motora. Osim što smanjuje umor i stres putnika, eliminacija pojedinačnih slušalica za smanjenje buke mogla bi pojednostaviti kabinske operacije i značajno smanjiti otpad aviokompanija.
Sve u svemu, inovacije prikazane na nagradama naglašavaju rastući trend ka udobnijem, društvenijem i održivijem vazdušnom putovanju. Kako se ovi koncepti budu pretvarali iz dizajna u stvarnost, putnici mogu očekivati budućnost u kojoj će putovanje biti jednako prijatno kao i destinacija, piše “Dmarge”, a prenosi “BenchMark”.