Porsche BH ostaje fokusiran na zadovoljstvo korisnika

Senad Olovčić, direktor Porsche BH, u razgovoru za Business Magazin objašnjava tajnu poslovnog uspjeha te kompanije na bosnaskohercegovačkom tržištu koji se, između ostalog, manifestira kontinuiranim rastom prodaje i tržišnog udjela.

100

Razgovarao Armin Zeba


4.800 novih vozila svih naših marki isporučeno je u 2023. godini

Nažalost, veći dio strategije elektromobilnosti danas počiva na entuzijazmu privatnih kompanija

Porsche BH već godinama je neprikosnoveni lider na bosanskohercegovačkom tržištu automobila, pri čemu njen kontinuirani rast u svim poslovnim segmentima nisu poljuljale čak ni globalne finansijske i ekonomske turbulencije koje po pravilu među prvima pogađaju autoindustriju i s njom povezane djelatnosti. Na čemu počiva ta poslovna stabilnost i kakvi su dalji zacrtani pravci njenog jačanja, za Business Magazine objašnjava Senad Olovčić, direktor kompanije Porsche BH.

I u 2024. ćemo zadržati lidersku poziciju, poručuje Olovčić

BM: Šta je obilježilo poslovnu 2023. godinu kompanije Porsche BH? U kojoj mjeri su na njeno poslovanje uticali globalni tržišni poremećaji i inflacija – na koji način ste se izborili s tom vrstom izazova?

OLOVČIĆ: Iza nas je jako uspješna poslovna godina.

Generalno gledajući, svjetski politički i ekonomski trendovi imali su za posljedicu poremećaje u snabdijevanju komponentama neophodnim u automobilskoj industriji, prevashodno proizvodnji. U značajnoj mjeri i VW Grupacija je bila već duži period time pogođena

Sve izazove koje smo imali ili imamo, uspješno smo prebrodili zahvaljući našoj organizaciji – od uvoznika do naših prodajnih partnera, preko različitih mogućnosti finansiranja, do atraktivnih ponuda, te ostalim uslugama na koje su naši kupci već tradicionalno navikli.

U 2023. isporučili smo 4.800 novih vozila i povećali prodaju za oko 30 posto, sa povećanjem tržišnog udjela sa 38 na 43 posto, što nas je svrstalo na vodeću poziciju u više od 20 zemalja Evrope u kojima je Porsche Holding Salzburg uvoznik

BM: Kakvi su trendovi na bh. tržištu u kontekstu marke i vrste vozila iz Porscheovog prodajnog asortimana za kojima vlada najveći interes kupaca? Da li je na tom planu bilo određenih promjena u odnosu na prethodne godine i čime su one prvenstveno uvjetovane?

OLOVČIĆ: Činjenica da smo sa našom prodajnom organizacijom krajnjim kupcima isporučili 4.800 novih vozila svih naših marki, te da smo povećali našu prodaju za oko 30 posto u 2023. u odnosu na 2022. godinu, sa povećanjem tržišnog udjela sa 38 na 43 posto, nas je, ne samo potvrdila kao lidera u prodaji novih vozila u BiH, nego i svrstala na vodeću poziciju između više od 20 zemalja Evrope u kojima je Porsche Holding Salzburg uvoznik.

Ovo nas čini svakako sretnim i zadovoljnim, da možemo potvrditi ovakav jedan rezultat.

Svakako je značajno spomenuti da je i dalje primjetan sve veći interes za SUV vozila iz naše ponude, što i nije neko veliko iznenađenje, s obzirom da je to svjetski trend.

Očekujemo da će se tržište novih automobila u BiH kretati i dalje u ovom pravcu, uz naš interes daljnjeg razvoja elektromobilnosti kao ključnog faktora autoindustrije u narednom periodu.

Mnogo organizacije i truda ulažemo u aspekt servisiranja, jer zadovoljan kupac nije samo onaj ko je zadovoljan performansama vašeg proizvoda, nego i vašom daljom uslugom, prevashodno servisiranja i održavanja vozila

BM: Kako stoje stvari sa razvojem elektromobilnosti u BiH, čiji je svojevrsni pionir upravo Porsche? Može li se govoriti o pozitivnim iskoracima na tom planu u smislu približavanja BiH evropskim i svjetskim trendovima, odnosno planu Porschea da do 2025. polovinu prodaje čine električni ili hibridni modeli, a da do 2030. udio vozila sa potpuno električnim pogonom u prodaji premaši 80 posto?

OLOVČIĆ: Tačno je da smo mi u Porsche BH zadali sebi kao dugoročan cilj implementaciju strategije elektromobilnosti, koja pored prodaje ovih vozila zahtijeva infrastrukturu, prodajno-servisne kapacitete ovlaštenih partnera i potporu države – takozvane subvencije.

Nimalo lagan zadatak, uključujući činjenicu da su električna vozila budućnost, te da ona neće čekati hoće li BiH ići u ovom pravcu ili ne.

Nažalost , veći dio procesa danas počiva na entuzijazmu privatnih kompanija koje vide širu sliku od određenih državnih organa. Ipak, nije sve crno ni u tom dijelu, s obzirom da određena odgovorna ministarstva sa državnog i federalnog nivoa shvataju trend u kojem se automobilska industrija kreće.

Prodaja rabljenih vozila

BM: U kojoj mjeri bitan dio poslovanja kompanije predstavlja prodaja rabljenih automobila i koliko ste zadovoljni rezultatima i trendovima u tom segmentu?

OLOVČIĆ: Mi mnogo važnosti pridajemo ovom dijelu našeg posla.

U okviru našeg brenda Das Welt Auto trudimo se da kupcima ponudimo provjerena rabljena vozila najveće kvalitete. Ovdje se ne radi o klasičnom uvozu rabljenih vozila, što i nije naš krajnji cilj. Ono što mi radimo jeste da otkupimo od naših kupaca vozilo po principu “staro za novo“ te da u okviru osvježenja vozila sa poznatom historijom, urednom servisnom knjižicom i potvrđenim pređenim kilometrima, ponudimo vozilo koje je u svakom pogledu sigurno.

To je ono što nas u ovom poslu uveliko razlikuje od ostalih kuća koje se bave uvozom i prodajom rabljenih vozila.

BM: Koliko je prodajnim rezultatima kompanije doprinio Porsche Leasing, za koji se, posmatrano iz neutralnog ugla, čini da je u potpunosti ispunio svoju svrhu? 

OLOVČIĆ: Porsche Leasing je jedan od naših bitnih faktora u prodaji novih vozila na tržištu BiH. Postoji ogroman rast ove kompanije, koja bilježi izuzetne rezultate, zajedno sa nama kao uvoznikom i našom prodajnom organizacijom.

Smatramo da ovdje ima još prostora za napredak i ne sumnjamo da će Porsche Leasing i dalje ostvarivati značajne prodajne rezultate, zajedno sa nama.

BM: Porsche BH prepoznatljiv je i po kvalitetu servisa – kako ustvari uspijevate kvalitetom parirati najboljim evropskim servisima i u kojoj mjeri je ta komparativna prednost u odnosu na konkurenciju značajan faktor dominacije Porschea na bh. tržištu?

OLOVČIĆ: Mnogo organizacije i truda ulažemo u ovaj aspekt. Zadovoljan kupac nije samo onaj ko je zadovoljan performansama vašeg proizvoda, nego i vašom daljom uslugom, prevashodno servisiranja i održavanja vozila.

Kvaliteta proizvoda, kao i temeljni aspekt školovanja servisnog osoblja, jedan je od naših temeljnih principa. Mora se pratiti savremena automobilska tehnologija, kao i zahtjevi naših kupaca. Proizvodi su sve složeniji, sa mnogo elektronike, a očekivanija kupaca su srazmjerna tome.

Iako smo jako dobri u ovom aspektu, svaki dan radimo i moramo uraditi još više kako bi naš kupac bio zadovoljan svojim vozilom i potencijalno se ponovno odlučio za kupovinu nekog vozila iz naše bogate ponude.

BM: Šta će biti u fokusu poslovne strategije Porschea u 2024. godini i narednom srednjoročnom periodu? Koji su vaši glavni aduti među novim modelima koje ćete ponuditi bh. kupcima?

OLOVČIĆ: Prije svega fokus će biti na povećanju i unaprijeđenu zadovoljstva korisnika naših proizvoda i usluga, razvoju elektromobilnosti u BiH te ispunjenju poslovnih ciljeva u 2024. godini.

Na bazi jako uspješne 2023. godine mislimo da ima mjestu ovom optimizmu te da će nam političke i ekonomske pretpostavke u BiH u toku 2024. ovo omogućiti. Ne sumnjamo da će uz ove pretpostavke firma Porsche BH, skupa sa našim prodajno-servisnim partnerima u BiH, zadržati lidersku poziciju u prodaji novih vozila, koju višedecenijski čvrsto držimo u našim rukama.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here