Razgovarao Armin Zeba
Rast baze klijenata je naš stalni cilj, jačanje brenda u javnosti i interno, kao i retencija naših zaposlenih, su se pokazali kao pravilan odabir ključnih fokusa, jer se samo na taj način može pružiti najbolja usluga klijentima, kaže na početku razgovora za Business Magazine Borislav Doder, generalni direktor Wiener osiguranja VIG. Tokom intervjua Doder je akcentirao uspješno poslovanje u 2023. godini, govoreći o novim proizvodima osiguranja koji su ponuđeni bh. tržištu, izazovima i načinima prevazilaženja.
BM: Kakav je epilog poslovne 2023. godine Wiener osiguranja u smislu jačanja tržišne pozicije, rasta prometa i dobiti, širenja palete usluga, povećanja broja klijenata…? Kojim poslovnim segmentom ste najzadovoljniji, a na kojem planu su, eventualno, rezultati skromniji od planiranih?
DODER: Sada, na samom kraju ove poslovne godine, usudio bih se reći da je epilog 2023. godine za Wiener osiguranje VIG dobar profitabilan rezultat uz rast ukupno naplaćene premije od 12 posto u odnosu na prethodnu godinu. Navedeno, uz kontinuirana unapređenja naših procesa koja smo provodili tokom čitave godine, jasno ukazuju da će godina biti završena ispunjenjem naših ciljeva. Rast baze klijenata je naš stalni cilj, jačanje brenda u javnosti i interno, kao i retencija naših zaposlenih, su se pokazali kao pravilan odabir ključnih fokusa. Vjerujem da samo tako možemo pružiti najbolju uslugu osiguranicima i to je nešto na što sam izuzetno ponosan.
Dodatni rad i napor nas čekaju u razvijanju partnerstva sa državnim institucijama u vidu odabira dodatnih obaveznih proizvoda osiguranja na našem tržištu te je to segment kojim sam ujedno najmanje zadovoljan, ali koji pokazuje naznake poboljšanja koje ćemo osjetiti kroz 2024. godinu, čemu se radujem.
BM: Iako nešto slabijim intenzitetom, inflacija je bila globalno prisutna i u 2023. godine – na koji način i sa koliko uspjeha ste uspjeli balansirati između inflatornih pritisaka, čiji je logičan slijed poskupljenje usluga osiguranja i interesa, odnosno potreba Vaših klijenata?
DODER: Balansiranje inflatornih pritisaka koji su uticali na poskupljenje određenih usluga osiguranja zahtijevalo je pažljivo strategijsko planiranje. Takvi pritisci su jednostavno bili neizbježan faktor koji je i dalje prisutan, a naša strategija bila je fokusirana na održavanje konkurentske cjenovne ravnoteže uz zadržavanje kvalitete našeg proizvoda. Drugim riječima, ključno je bilo naše prilagođavanje i brzina tog prilagođavanja svim situacijama sa kojima smo se susreli. Kroz kombinaciju analize rizika, efikasnog upravljanja troškovima i naše prilagodljivosti tržištu, uspjeli smo postići ravnotežu između održavanja održive poslovne politike i prilagoditi se potrebama naših klijenata i njihovoj kupovnoj moći.
BM: U kojoj mjeri ste i u 2023. bili fokusirani na digitalizaciju poslovanja – kojim projektima je prvenstveno manifestirana ta fokusiranost i šta su njeni najvidljiviji efekti?
DODER: U ovoj godini smo, po uzoru na prethodnu, nastavili sa digitalizacijom poslovanja posebno u segmentu analitike podataka i uvođenja različitih digitalnih platformi za prodaju pojedinih vrsta osiguranja. Zajednički cilj svih aktivnosti bio je unaprijediti procese rada, dodatno poboljšati iskustvo klijenata te efikasnost našeg rada. Najvidljiviji je značajno povećanje naše agilnosti zbog čega smo se uspješnije prilagodili industriji, tržištu te evoluirajućim potrebama naših klijenata.
Saradnja i transparentnost ostaju ključni elementi poslovanja
BM: Šta postojeći i potencijalni klijenti i poslovni partneri mogu očekivati od Wiener osiguranja u narednim godinama?
DODER: U novoj poslovnoj godini, naši klijenti i partneri mogu očekivati nastavak pružanja visokih standarda usluga i proizvoda. Planiramo proširivanje portfolija inovativnim rješenjima, dodatno poboljšanje iskustva naših klijenata te dodatna ulaganja u tehnologije koje će poboljšati našu učinkovitost. Ovdje prevashodno mislim na ESG principe i njihovu implementaciju. Također, planiramo nastavak društveno odgovornih praksi kroz nove projekte na očuvanju okoliša i podrške lokalnim zajednicama. Saradnja sa našim partnerima i klijentima te transparentnost ostaju ključni elementi našeg poslovnog pristupa, u idućoj i narednim godinama.
Ne tako davno naš Web Agent, kao i redizajnirani Webshop, počeli je privlačiti novu populaciju klijenata, mladu i novu generaciju koja prepoznaje moderan i drugačiji marketing i sve prednosti korištenja Webshopa kao kanala prodaje.
BM: Kako stoje stvari sa ostalim inovacijama u poslovanju, u prvom redu kada je riječ o plasiranju novih proizvoda poput Osiguranja potraživanja – kakav je interes za tu vrstu osiguranja i koliko je taj poizvod već zaživio među klijentima? Koje još inovativne i jedinstvene proizvode Wiener osiguranja biste istaknuli kao njegovu komparativnu prednost?
DODER: Interes za osiguranjem potraživanja zavisi od specifičnosti industrije i potrebama klijenata. Ovaj proizvod je iznimno bitan klijentima koji žele zaštititi svoje finansijske interese od eventualnih gubitaka, uzrokovanih neplaćenim potraživanja. Osiguranje potraživanja pruža sigurnost i olakšava upravljanje rizicima, čime postaje važan element poslovnih strategija za određene kompanije. Naš pristup je u ovoj godini bio više strateški, jer je kvalitetna edukacija klijenata o koristima i prednostima ove vrste osiguranja ključna komponenta uspješne implementacije ovog proizvoda. U ovoj godini smo uložili resurse i vrijeme u edukaciju privrednika, jer smatramo da je ulaganje u razumijevanje i svijest klijenata ključno za dugoročni uspjeh ovog, kao i svakog drugog, novog proizvoda na tržištu. Perspektiva za iduću godinu ukazuje nam na potencijal za snažnije usvajanje osiguranja potraživanja među klijentima što nas posebno raduje.
Među našim komparativnim prednostima istaknuo bih naše Life Benefit životno osiguranje koje pruža klijentima dodanu vrijednost kroz prinos na uložena sredstva. Riječ je o jedinstvenom proizvodu na tržištu, koji je uveden prije nekoliko godina i koji bilježi sjajne prodajne rezultate.
Što se tiče komparativnih prednosti u segmentu neživotnih osiguranja, moram istaknuti naš All Risk program imovinskog osiguranja koje pokriva sve vrste imenovanih i neimenovanih rizika. Generalno govoreći, mi se ističemo po prilagodljivosti klijentu te fokusu na njihove individualne potrebe. Ova kombinacija inovacija i konkurentnih prednosti čini naš portfolio proizvoda privlačnim za širok spektar osiguranika.
BM: U kontesktu prethodnih pritanja, da li su, i u kojem smjeru, proizvodi kao što su Osiguranje potraživanja, Key Man Protection i All Risk promijenili strukturu portfolija i klijenata Wienera?
DODER: Osiguranje potraživanja je relevantno za poslovne subjetke koji žele zaštititi svoje finansije od neplaćenih potraživanja, dok je osiguranje Key Man Protection namijenjeno pojedincima ili poslovnim vlasnicima koji žele osigurati stabilnost u slučaju gubitka ključne osobe. Obje vrste osiguranja pružaju ciljano pokriće koje odgovara specifičnim potrebama svoje ciljane publike i obje su relativno nove vrste osiguranja na našem tržištu zbog čega su još uvijek, rekao bih, u razvojnoj fazi. Ovdje moram istaknuti potrebu za različitim setovima aktivnosti koje su usmjerene prema edukaciji i informiranju ciljane publike, kako bi se naglasile prednosti ovih vrsta osiguranja te potaknula njihova šira prihvaćenost na tržištu. Zbog svega navedenog ove vrste osiguranja još uvijek nemaju uticaj na promjenu strukture našeg portfolija, ali ih prepoznajemo kao značajne za budućnost i interesovanje klijenata je sve veće, za razliku od All Risk osiguranja imovine koje ima značajan uticaj i čini stub razvoja našeg imovinskog portfolija.
BM: Sredinom godine, Wiener osiguranje dobilo je titulu Superbrands BiH 2023 – da li je to priznanje samo simbolično ili se osjete o njegove konretne refleksije na tržišnu prepoznatlljivost kompanije, odnosno povjerenje klijenata i poslovnih partnera?
DODER: Dobijanje Superbrands priznanja predstavlja značajan simbol u očima javnosti. Ovo priznanje je u našem slučaju djelovalo kao snažan faktor u privlačenju partnera koji cijene kvalitet i ugled u poslovanju. Naš angažman prema izvrsnosti i brendiranju je prepoznat kod naših klijenata i uticao je na jačanje povjerenja klijenata. Superbrands status u konačnici signalizira visoku kvalitetu naših proizvoda i doprinosi pozitivnoj percepciji Wiener brenda na našem tržištu.
BM: Evidentno je da Wiener osiguranje nije posustalo ni na polju društveno odgovornog poslovanja, u prilog čemu govori i priznanje Günter Geyer – čime ste zaslužili to priznanje i koji su još značajni društevno odgovorni projekti realizirani u 2023.?
DODER: Günter Geyer nagradu za društvenu osviještenost uručila nam je Vienna Insurance Group čija smo članica, a za projekat afirmacije kulture čitanja u cilju poboljšanja kvalitete obrazovanja djece u osnovnim i srednjim školama širom Bosne i Hercegovine. Ovo priznanje je posebno značajno za nas kao članicu Grupacije, jer biti prepoznat i vrednovan među aktivnostima svih drugih članica VIG Grupe predstavlja uvažavanje svih uposlenika koji pružaju nesebičan lični angažman pri realizaciji gotovo svih naših društveno-odgovornih projekata.
Među ostalim društveno-odgovornim projektima, istakno bih našu posebnu inicijativu korporativnog volontiranja uposlenika poznatu kao Social Active Day, fokusiranu i ove godine na pošumljavanje područja pogođenih požarima u prethodnim godinama te sada već tradicionalnu inicijativu donacija lokalnim zajednicama u povodu novogodišnjih praznika. Kroz ove projekte nastojimo aktivno doprinijeti obnovi ekosistema, očuvanju prirode te unapređenju kvalitete lokalnih zajednica, čime gradimo pozitivan uticaj na okolinu i zajednice u kojima poslujemo.