Prema sporazumu, Hapag-Lloyd će krajem januara 2025. napustiti brodarski savez “THE Alliance” koji obuhvaća tri spojene japanske linije pod nazivom “Ocean Network Express” (ONE), tajvanski “YangMing” i južnokorejski HHM, nekadašnji “Hyundai Merchant Marine”.
“Maersk” će pak okončati savez “2M” sa švicarskom kompanijom za kontejnerski prijevoz MSC, kao što je i najavio prije godinu dana.
Oba saveza pomogla su brodarima da kapacitete u proteklim godinama prilagode izmjenama obrazaca potražnje na putu iz Azije u Evropu, kao i na Atlantiku i Pacifiku.
Kompanije su u međuvremenu promijenile strategiju kako bi osigurale tržišni udio u promijenjenim uslovima u postpandemijskom svijetu u kojem prihod od prevoza tereta pada uglavnom zbog prigušenog privrednog rasta.
Drugi i peti najveći operater kontejnerskih brodova provest će prelaz do kraja godine, a korisnici će nastaviti primati usluge prema postojećim ugovorima, navodi se u zajedničkom saopćenju.
Saradnja će obuhvatiti trgovinske rute Azija/zapadna američka obala, Azija/istočna američka obala, Azija/Bliski istok, Azija/Mediteran, Azija/sjeverna Europa, Bliski istok–Indija/Europa i Transatlantik.