Haris Mujanović je na scenu kreativne industrije zakoračio još davne 2012. godine i od tada se u svom radu dotakao svih sfera ove iznimno žive industrije. Ne čudi stoga da je negdje posve logično došao i do najviše stepenice te je prije tri godine imenovan za CEO najjače agencije u BiH koja nikada nije krila svoje ambicije ne samo u regionu, nego i šire. Riječ je, naravno o agenciji Via Media koju je tri godine ranije akvizirao najveći domaći trgovački lanac Bingo. Istovremeno, Haris Mujanović je i direktor marketinga kompanije Bingo, što je samo po sebi zanimljiv impuls za razgovor.
BM: 2020 godine Via Mediu akvizirao je Bingo, za kojeg znamo da je najveća domaća kompanija, najveći retailer i najveći investitor u državi. Kako izgleda danas vaša sinergija, sa dvogodišnje distance?
MUJANOVIĆ: Dvije godine je period koji je dovoljan da sa sigurnošću možemo reći da je ovo spajanje zaista bio odličan strateški potez, sa snažnom razvojnom vizijom. Bingo je moćna domaća kompanija, sa kojom doslovno svi potrošači i igrači na tržištu imaju dodira, dok Via Media kao kreativna i komunikacijska agencija, ima know-how za kreativnu efikasnost i komunikacijsku uspješnost.
Ovim spajanjem Bingo Group je dobio novu stratešku perspektivu u razvoju brendova, dok je Via Media dobila pristup informacijama, koje dodatno unaprijeđuju naše ključne snage.
Poslovni rezultati iz prošle godine su najbolji pokazatelj uspješnosti ovog udruživanja, ali će pun potencijal ovog sinergijskog djelovanja biti još vidljiviji u vremenu pred nama. Iskreno govoreći, jedva čekamo tu potvrdu, jer to je ono što se zove dobro strateško odlučivanje – mogućnost da kroz vrijeme rastete i viziju pretvarate u konkretan rezultat.
BM: Je li Via Media marketing odjel Binga ili je Bingo klijent Via Medie?
MUJANOVIĆ: I jedno i drugo, mada je ta distinkcija, čini se, važnija ljudima van organizacije, nego nama unutar nje. Za nas je ovo win-win situacija. Zapravo, sama suština ovakve organizacijske strukture do koje smo došli akvizicijom leži upravo u mogućnosti da se na najbolji način udruže svi stručni i ljudski potencijali i kompetencije koje unutar kompanije imamo na raspolaganju. Mi smo reprezentacija koju čine članovi marketing tima Binga, izuzetni i iskusni eksperti u trade i retail marketingu, kao i izuzetni kreativci i komunikacijski stručnjaci Via Medie. Dva tima, koji rade zajedno i u istom interesu, što nam omogućava da kreiramo kampanje i kreativna rješenja bazirana na realnim podacima i uvidom u stvarno stanje na tržištu, a samim tim i da imamo startnu poziciju mnogo bolju od konkurencije.
BM: Kako se vaša uloga CEO Via Medije razlikuje od vaše uloge direktora marketinga u Bingu?
MUJANOVIĆ: Ne bih rekao da se razlikuju, već međusobno dopunjuju, modeliraju i oblikuju shodno prioritetima i zadacima koji su preda mnom.
Obje pozicije zahtijevaju slične vještine, tako da se kroz obje uloge uglavnom fokusiram na strateške odluke, mentoring i upravljanje ljudima (timovima). Međutim, često sa timovima učestvujem i u samoj fazi implementacije aktivnosti, jer smatram da operativni dio posla čovjeka drži svježim i u dodiru sa realnim mogućnostima i ograničenjima, što je važno i za strateško planiranje kasnije.
Ukratko, kao CEO Via Medie, fokusiram se na razvoj vizije i strategiju agencije, dok kao direktor marketinga u Bingu radim na razvoju brendova i implementaciji marketinških strategija koje pomažu grupi u jačanju pozicije na tržištu. Ne mogu da ne istaknem značaj izuzetnih ljudi od povjerenja koje imam oko sebe na obje pozicije, jer samo timski ovo što je dobro pretvaramo u izuzetnost.
BM: Često se na tržištu spominjete kao jedan od najboljih/utjecajnijih stratega i eksperata za branding. Možete li opisati koje strategije i taktike su ključne za uspjeh nedavno realiziranih marketinških aktivnosti u sklopu Bingo Group?
MUJANOVIĆ: Svi smo mi kao potrošači evoluirali, bilo da je riječ o našim navikama, prioritetima ili načinu na koji se informišemo i donosimo odluke. Uvažavajući novu realnost, strategije i taktike već odavni nisu “suhi” reklamni slogani, već suštinsko povezivanje sa svojim ciljnim grupama kroz funkcionalne i emotivne benefite.
Nedavno pokrenuta akcija Bingo za bebe je možda i najbolji primjer advertajzinga sa stvarnom svrhom („purpose driven”) koja je relevantna za ciljne skupine i koja je iznad bazičnog poslovnog cilja. Prvi korak u kreiranju takvih kampanja je odgovor na pitanje:“Zašto brend postoji i za šta se zalaže?”. Bingo se oduvijek zalagao za unapređenje kvalitete života građana BiH, a najbolji način da nekom kažete da vam je važan je da mu to i na direktan način, konkretnom akcijom pokažete, zar ne?!
Kroz ovu jedinstvenu akciju na našem tržištu, Bingo se u potpunosti odriče marže na hranu za bebe, čineći je tako pristupačnijom svim roditeljima širom BiH.
Želim da pomenem i kampanju za prvo predstavljanje Bingo Group – Ponosni na sve što radimo, koja je svojevrstan omaž vrijednim radnicima najveće poslovne grupacije širom BiH. Ova je kampanja dokazala da su najuspješnije korporativne priče one koje se ispričaju iz samog srca organizacije, tačnije iz perspektive radnika. Na nju smo, kao i na naše uposlenike, zaista ponosni.
BM: S koliko uspjeha Via Media funkcionira u okviru svog novog vlasnika – Binga, kada je riječ o realizaciji proklamovanog cilja – “pretvaranja Grupacije u poligon za stvaranje novih, jakih domaćih brendova sa regionalnim prisustvom, za koju se čini da je još daleko?
MUJANOVIĆ: Možda se čini daleko, ali brojevi pokazuju da stvari idu u pravom smjeru.
Na nedavnom predstavljanju poslovnih rezultata grupacije mogli ste čuti da su proizvodne kompanije unutar Bingo Group popravile svoj rezultat za 80 posto u odnosu na prethodnu godinu. Via Media je svakako doprinijela tom rezultatu.
Postavljeni cilj predstavlja viziju našeg razvoja, a realizacija svake vizije je dugotrajan proces u kojem Via Media sa iskustvom i ekspertizom igra svoju ulogu, zajedno sa ostalim sistemima unutar grupacije.
BM: Kada na tržištu spomenete Via Mediu, druga najčešća asocijacija je kvalitet, ali i pozicija najskuplje agencije. Koliko je teško održati taj poslovni model?
MUJANOVIĆ: Prije pet,šest godina, Via Media je prošla poslovnu i organizacijsku transformaciju, koja nam je omogućila sadašnji status i poziciju. To nije bio lak i brz proces, naprotiv. Smatram da je teže bilo izgraditi trenutni poslovni model i poziciju nego je zadržati. Mi smo danas prema svom pristupom poslu, ljudima koje imamo i poslovnoj filozofiji koju zastupamo i dalje razvijamo, mnogo više od agencije. I to je ono u čemu se krije suštinska razlika u odnosu na konkurenciju. Sve manje imamo sporadičnih klijenata, a sve više strateških partnera sa kojima dugoročno gradimo nove oblike saradnje. Tako smo danas kreativni biznis konsultanti, suvlasnici brendova i product owneri u oblastima koje su ranije bile nezamislive za jednu marketing agenciju. Znamo kuda idemo i gdje želimo da stignemo, tako da će se ovaj poslovni model ne samo održati već i dalje evoluirati.
Između ostalog uvijek sam bio mišljenja da su najskuplje kampanje one koje ne naprave rezultat.
BM: Možemo li i na koji način zaštititi domaću kreativnu industriju, koja je izložena dampingu i (nerijetko lošim) rješenjima agencija i pojedinaca iz zemalja okruženja?
MUJANOVIĆ: Ne mogu se složiti da su rješenja koja dolaze iz regije lošija od lokalnih, jer da je to slučaj ne bi ugledala svjetlo dana. Via Media posluje u regiji po istom principu i često lokalne kampanje kreirane za bh. tržište nakon dobrih rezultata, adaptiramo i za regiju. Brendovi na najbazičnijem nivou mjere ROI i u igri ste sve dok imate rezultate. Stoga eventualne krivce možemo tražiti samo u ogledalu i jedini način da se domaća kreativna industrija zaštiti je da unaprijedi kvalitet svojih proizvoda i usluga.
Rezultat je najbolja i zaštita i preporuka.
Vrlo sam kritičan prema našoj industriji i smatram da svi zajedno možemo i moramo bolje.
BM: Kako vidite perspektivu domaće kreativne industrije u cjelini i od čega ona prvenstveno zavisi (koje eventualne sistemske promjene od strane nadležnih institucija različitih nivoa su nužne, a koliko bi, s druge strane, poželjna bila promjena svijesti domaćih kompanija o ulozi i značaju ulaganja u razvoj brendova – ima li na tom polju vidljivih pozitivnih pomaka)?
MUJANOVIĆ: Naši prostori su uvijek bili izvoznici kreativnosti, humora i duha u regiji, a nadležne institucije bi trebalo da naprave rješenja koja bi omogućila sistemski razvoj kreativne industrije. U izradi tih rješenja predstavnici kreativne industrije moraju biti aktivni učesnici, jer jedino tako to prestaju biti mrtva slova na papiru i postaju okvir za stvarno unapređenje poslovne prakse.
Domaće kompanije ne trebaju promjenu svijesti, koliko trebaju partnersko usmjerenje, savjetovanje i opipljive rezultate za svoja ulaganja. Agencije moraju biti partneri klijentima i pokazati dozu odgovornosti u ovom procesu. U našoj agenciji smo često znali odbiti klijenta zato što smatramo da naša usluga ili cijene nisu adekvatne za njegove trenutne potrebe. Zamislite momenat u kojem se mali lokalni biznis odluči uložiti u marketing i ostvari sjajne rezultate. Mislite da sljedeći put neće uložiti još veći dio budžeta?
Pobjednička budućnost
BM: Kako izgleda budućnost Via Medie?
MUJANOVIĆ: Sa ove tačke gledišta izgleda radno, blistavo i uspješno. Svima nam je jasno da će se i u doglednoj budućnosti promjene kojima svjedočimo samo ubrzavati, nikako usporavati. I ma koliko to ponekad zvučalo zastrašujuće ili nepredvidivo, vjerujem da kada čovjek ima tim ljudi oko sebe u koje ima povjerenje, izazovi su nešto što djeluje uzbudljivo i podsticajno, a ne paralizirajuće. Naš tim velikim dijelom čine mladi, vrijedni, pametni i talentovani ljudi, u koje ćemo nastaviti da ulažemo. Mladost je i hrabra i adaptabilna. Njoj pripada budućnost. S druge strane, sigurnost radnog okruženja, jasnoća ciljeva, ali i jasnoća uloga koju svako u timu ima, uz mogućnost da pravimo suštinske, pozitivne promjene u društvu i u sopstvenim životima, čini naš tim i našu budućnost pobjedničkim.
Biografija
Karijeru je započeo u agencije Via Media kao stažista 2012. godine. Vrlo brzo napreduje do pozicije Account Directora, postajući jedan od najmlađih Account Directora u regiji. Njegovo polje rada čini razvoj brendova, kreativne strategije i implementacija najvećih kampanja, a kroz svoj rad sarađuje sa klijentima u transformisanju poslovanja, izgradnji brand awarenessa i pozitivnog imidža kroz uticajne kampanje koje su se odrazile na značajno poboljšanje poslovnih rezultata i profitabilnosti.
Radio je sa najvećim internacionalnim i lokalnim kompanijama a neke od njih su: Unicef, Svjetska banka, Marriott, Sony, HTC, USAID, HT Eronet, Bingo, Transparency International, ASA Banka, EBRD, Red Bull, Air Arabia, TDR, dm itd. Vodio je projekat organizacije Godišnjeg sastanka guvernera Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) 2019. godine, čiju je organizaciju predsjednik EBRD-a, Sume Chakrabartia, ocijenio kao jednu od najboljih do tada.
Iz širokog portfolija uspješnih kampanja posebno se ističu kampanje Vremenska kapsula, Skinimo okove i Muzej javnih nabavki koje su animirale mlade i opštu javnost i čak dospjele na naslovnice internacionalnih medija kao što su The Guardian, Euronews, Reuters itd. Godine 2016. godine, zajedno sa svojim timom osvaja Zlatni Sempler u kategoriji Inovativna upotreba komunikacijskog kanala, za kampanju Muzej javnih nabavki.
– Supervizor i član žirija prvog Young Lions takmičenja u BiH (Sarajevo, 2017)
– Član organizacijskog odbora Branding konferencije (2015-)
– Član žirija Dubai Lynx takmičenja (kategorija Print, Dubai, 2018)
– Key note govornik na CEO konferenciji za motivaciju mladih (Sarajevo, 2017)