Značajan rast dobiti imale su i finansijske institucije u SAD-u, Velikoj Britaniji i Evropi, koje su pridonijele rastu globalnih dividende. Takođe, osjetan rast prihoda i dobiti imale su i vodeće svjetske transportne firme, pa je logično da sada dobro stoje i njihovi dioničari, izvijestio je Lider.hr.
Prema analitičarima Janus Hendersona, u prošloj godini u Evropi je kroz dividende isplaćeno rekordnih 254,7 milijardi dolara. Normalizacija poslovanja nakon pandemije, sve veća potražnja i sve više cijene automobila i luksuznih roba bili su pokretač rasta dividendi na kontinentu.
Dosta dobre dividende imao je i evropski finansijski sektor, pogotovo banke, a čak petina isplata vezana je uz transport. Naime, danski div Moller Maersk imao je u proteklom razdoblju rekordne cijene dostave i prevoza. Rast su zabilježile i firme koje se bave proizvodnjom i preradom nafte, ali je njihov doprinos u procentima relativno malen u Evropi.
Francuske firme poput naftne kompanije Total Energiesa, i koncerna luksuznih brendova LVMH, isplatile su najveće dividende u Evropi.
Kada je riječ o njemačkoj privredi, prednjači Mercedes, koji je prvi put od 2018. godine preuzeo prvo mjesto po visini isplata. U Holandiji se po dividendi ističe Heineken, a u Italiji pak bankarski sektor.
Globalno je 88 kompanija u protekloj godini povećalo dividende ili su ih zadržali na istim nivoima kao i godinu prije. Globalni rast dividende bio je tako snažan da je dvanaest zemalja imalo rekordne isplate izražene u dolarima. To uključuje SAD, Kanadu, Brazil, Kinu, Indiju i Tajvan, ali je zemalje koje su ostvarile ozbiljan rast dividendi u vlastitim valutama, poput Francuske, Njemačke, Japana i Australije.
Analitičari iz Janus Hendersona procjenjuju da će stope ekonomskog rasta, rast inflacije na godišnjem nivou zajedno sa geopolitičkim rizicima, povećati neizvjesnost oko isplate dividendi za poslovanje u 2023. godini. Ipak, predviđaju da će isplate dostići 1,6 milijarde dolara – uz osnovno rast od 2,3 posto.