Nagrade su dodijeljene u dvije kategorije, mikro poduzetnica i startup poduzetnica, a ovogodišnje pobjednice su Merjem Hamzić i Senita Slipac.
U takmičarskom procesu za izbor Najbolje poduzetnice u BiH u 2022. bilo je nominirano 37 poduzetnica, čije je aplikacije pregledao petočlani žiri u sastavu Lada Buševac, voditeljica IFC ureda za BiH i Crnu Goru, Amila Pilav Velić, prodekanica i profesorica na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu, Alma Hadžiavdić,senior manadžgerica u KPMG, Nedim Čelebić, prodekan i profesor na SST univerzitetu u Sarajevu i Emir Adžović iz UNDP BiH.
Finalistice u obje kategorije su bile: Adisa Duharkić Serdarević, vlasnica ADS Consultinga, Merjem Hamzić, vlasnica Bashka, Erna Šošević, osnivačica i CEO Bizbook i Senita Slipac, suosnivačica i CEO Orea Baazar.
Merjem Hamzić, najbolja poduzetnica u kategoriji mikro poduzetnica, vlasnica je brenda Bashka chocolatier, koji prozvodi visokokvalitetne i inovativne čokoladne slastice, tzv .artisan craft čokoladu.
“Cijela naša priča je nastala iz moje želje da osnujemo naše naše i iz moje velike potrebe da poboljšam kvalitet svog života i svoje porodice i da pokušam prioritete u svom životu poredati onako kako smatram da treba da budu predani, a ne kako nam društvo najčešće nameće. U momentu kad smo moj suprug Tarik i ja počinjali s ovim poslom o čokoladi nismo znali ništa. Istraživali smo kako se pravi čokolada, pohađali smo Akademije za chocolateriere, sajmove čokolade i naučili smo sve što smo mogli naučiti o proizvodnji čokolade. Napravili smo brend craft čokolade koji se može mjeriti sa svjetskim najfinijim brendovima čokolade”, istakla je Hamzić.
Senita Slipac, suosnivačica je i direktorica jedinstvene online platforme OREA bazaar za prodaju originalnih rukotvorina BH kreativaca.
“Prije 18 godina sam se vratila iz Amerike želeći pokazati da se i ovdje može pokrenuti start up biznis. Kad smo željeli napraviti online platformu na kojoj možete kupovati domaće proizvode od lokalnih proizvođača svi su nam govorili da to kod nas ne može, a ja sam im govorila da to svuda na svijetu funkcioniše i da ću im dokazati da se i kod nas to može napraviti. Danas smo na našoj platformi i na našem art marketu uspjeli promovisati naše lokalne kreativce. Meni je nadraže kad mi dođu naše poduzetnice i naši kreativci koji mi kažu da smo mi u Orei uspjeli podići svijest naših ljudi da znaju kad kupuju naš ručni rad da znaju da kupuju nešto kvalitetno. Ljudi koji dolaze na naše art markete voljni su i spremnni da za kvalitetan rad plate nešto više”, poručila je Slipac.
Regionalna poduzetnička mreža Women in Adria BiH je u maju ove godine započela svoje poslovanje u BiH i osnivačica regionalne mreže Women in Adria Ivana Matić iz Zagreba pozdravila je finalistice i poručila da sa tim nagradama žele podržati žene poduzetnice u svim fazama poslovanja.
“Želimo i istaći sve specifične izazove ženskog poduzetništva o kojem se puno priča ali malo ljudi zapravo razumije kakve sve izazove nosi sa sobom žensko poduzetništvo”, dodala je Matić.
Sponzori i partneri na ovogodišnjoj dodjeli nagrada najboljim bili su Raiffeisen Bank BH, Avis BiH, KPMG, Fondacija 787, Wine time i Vina Kopar, Promands, Oxette, EN studio, Cvjećara EMA.