“Mladi ljudi u BiH voljni su pokrenuti vlastite biznise”, pokazalo je istraživanje koje je proveo Institut za razvoj mladih KULT o stanju i potrebama mladih u 2021. No, ono što ih “koči” je strah.
Mijenja se poslovna klima
Također, Ana Bogdanović marketing koordinatorica Intera TP smatra kako mladi ljudi nisu dovoljno informirani o svijetu biznisa i kako im nedostaje ključnih informacija.
“Za razliku od razvijenijih država u BiH ne postoji obrazovni sustav koji treba da usmjerava mlade ljude već od samih početaka prema poduzetništvu, razvoju poslovnih ideja i sl. tu postoji osnovni problem u smislu i volje i straha. Poslovna klima se ipak promijenila na bolje. Mentalitet je otvoreniji za mlade ljude i poduzetnike. Ozbiljnije ih se shvaća”, kazala je Bogdanović.
Kada su u pitanju mladi ljudi i pokretanje biznisa, čini se kako su “najhrabriji” oni u IT sektoru.
U tome im pomaže i povlačenje EU sredstava., a ono što je sve češće ufokusu EU projekata je turizam što je za BiH fenomenalno, ističu sugovornici.
“Prvi dio EU4Business je usmjeren na nekoliko sektora, to su prvo bila izvozna paertnerstva i drvni sektor, poljoprivreda također. Sad je to u fazi EU4Business Recovery koji se odnosi na postcovid ili covid ovisno “gdje ćemo otići”. Mi u Intera TP implementiramo trenutačno jedan projekt u okviru toga i usmjeren je na turizam. Promoviramo Hercegovinu kao destinaciju za digitalne nomade. I na tome radimo posljednje četiri godine“, pojasnila je Bogdanović.
Marino Margeta, mladi poduzetnik i osnivač poduzeća “Logika” je u podcastu “Sredinom” govorio o tome kako je tekao put poduzeća Logika.
Od početnih administrativnih problema do poduzeća koje odlično funkcionira i čiji zaposlenici danas zadovoljno raspravljaju o “klimi i radiju u uredu”.
No, put nije bio bez prepreka – a danas se već razmišlja i radi na tome kako da dugoročno bude održiv biznis.