“Dug, ali dobar dan za klimatske akcije. Odluke Vijeća o Fitfor55 (paket koji je osmišljen da smanji emisije stakleničkih plinova u EU za 55 posto) veliki su korak ka ostvarenju Zelenog dogovora EU”, rekao je Frans Timmermans, potpredsjednik Evropske komisije zadužen za Zeleni dogovor, nakon sastanka ministara okoliša u Luksemburgu, prenosi Associated Press.
Sporazum o pet zakona koje je prošle godine predložila izvršna vlast EU utire put završnim pregovorima s Evropskim parlamentom. Zastupnici EU zagovaraju ambiciozne ciljeve u cijelom bloku.
Konačno odobrenje zakonodavnog paketa zahtijeva od Parlamenta da razriješi nesuglasice s nacionalnim vladama bloka oko različitih detalja.
“Vijeće je sada spremno pregovarati s Evropskim parlamentom o sklapanju paketa, čime će Evropska unija biti više nego ikad u prvim redovima borbe protiv klimatskih promjena”, rekla je Agnès Pannier-Runacher, francuska ministrica za energetsku tranziciju.
Odluka o uvođenju cilja smanjenja emisija CO2 od 100 posto do 2035. za nove automobile i kombije bi zabranila prodaju novih automobila na benzin ili dizel u bloku od 27 zemalja.
Vodeća evropska grupa za kampanju čistog saobraćaja, Transport and Environment, saopćila je da je sporazum vlade EU-a “historijski” jer “razbija vladavinu naftne industrije nad transportom”.
“Igra je gotova za motor s unutrašnjim sagorijevanjem u Evropi”, rekla je grupa.
Greenpeace je bio skeptičniji, rekavši da je rok 2035. godine prekasno da bi se globalno zatopljenje ograničilo na ispod 1,5 stupnjeva Celzijusa.
Nakon intenzivnih rasprava unutar trostranačke vlade, posebno između ekologa Zelenih i slobodnih demokrata koji se bave poduzetništvom, njemački su dužnosnici preko noći glasali za kompromis.
Njemačka vlada je saopćila da će sporazum također sadržati da će Komisija dati prijedlog koji će omogućiti da se automobili koji rade isključivo na klimatski neutralna e-goriva nastave prodavati nakon 2035. godine.