S obzirom da cijene goriva vrtoglavo rastu u cijelom svijetu, efikasna vožnja je sada važnija nego ikad, te ključ za uštedu goriva. Prema Međunarodnoj agenciji za energiju (IEA), ova mjera može pomoći u smanjenju potrošnje goriva za između 6% i 12%. Zato je stručnjak iz SEAT S.A. osmislio 7 efikasnih savjeta za vožnju kako biste uštedjeli na gorivu i poštedjeli svoj novčanik.
-
Vozite što ravnomjernije.
Nagle promjene brzine, poput naglog ubrzanja ili snažnog kočenja, povećavaju potrošnju goriva. „Važno je voziti ravnomjerno, predvidjeti raspored i napraviti blage promjene“, objašnjava Ángel Suárez, inženjer u SEAT S.A. tehničkom centru. Ostanite u nižim brzinama samo prvih nekoliko sekundi vožnje i kad god je moguće koristite visoke brzine. Najbolje je da pratite uputstva GSI (indikator mijenjanja brzina) vašeg vozila ili, ako nema ovog sistema, pokušajte da promijenite stepen prijenosa prije 2.500 o/min. „Viši obrtaji znače veću potrošnju goriva“, kaže Ángel.
-
Isključite motor kada se zaustavljate na duže periode.
Ako držite motor da radi dok se vaš automobil ne kreće, motor se pregrijava i potrošnja goriva se povećava. Dakle, primjera radi, kada je riječ o kratkim zaustavljanjima na semaforima, motor u praznom hodu troši otprilike 1 litar na sat. „Da bi se ovaj proces automatizovao, svi SEAT modeli su opremljeni Start&Stop sistemom, koji podrazumijevano isključuje motor kada se zaustavi“, ističe Suarez.
-
Održavajte konstantnu brzinu.
Promjene u brzini utiču na potrošnju goriva, pa je poželjno održavati istu brzinu sve dok to dozvoljavaju saobraćaj i ceste. „Adaptivni tempomat (ACC) dostupan na modelima SEAT je savršeno rješenje za podešavanje brzine na površinama bez značajnog nagiba, kao što su autoputevi,“ kaže Ángel. S tim u vezi, IEA preporučuje 10 km/h sporiju vožnju kao mjeru uštede. U stvari, dokazano je da samo usporavanje na 110 km/h na autoputu pomaže u uštedi 11% potrošnje goriva.
-
Koristite kočnicu motora.
„Kad god je moguće, pokušajte da se lagano zaustavite tako što ćete skinuti nogu sa papučice gasa, kako biste iskoristili suprotan pritisak od strane mjenjača, prije nego što pritisnete papučicu kočnice“, savjetuje Ángel. Na ovaj način automobil progresivno koči bez ovisnosti o gorivu, a potrošnja se smanjuje. Da bi se to postiglo, neophodno je predviđanje sigurnosne udaljenosti. “Često nailazimo na ljude koji prelaze u neutralan položaj kada idu nizbrdo. Ovo je zabluda, jer je u tom trenutku motor isključen iz mjenjača i imamo potrošnju”, kaže inženjer. “Ispravan postupak je da se koristi motorno kočenje, odnosno da sa uključenim stepenom prijenosa podignemo nogu sa papučice gasa i na taj način neće biti potrošnje goriva”, dodaje.
-
Klima uređaj ili spuštanje prozora?
Klima uređaj je jedan od faktora ne-vožnje koji troši najviše goriva, između 4% i 10% prema IEA, dok spuštanje prozora pri srednjim i velikim brzinama stvara efekat otpora: zrak ulazi u automobil i stvara aerodinamički otpor koji ga usporava ga i otežava rad motora da bi održao korak. „Najbolje je uvijek koristiti AUTO funkciju AC sistema kako bi kompresor radio na najefikasniji način te postigao željenu temperaturu bez kažnjavanja potrošnje. Od 80 km/h, kada aerodinamika igra važnu ulogu, uvijek držite prozore zatvorene” preporučuje Ángel.
-
Pazite na pritisak u gumama.
Ovo je ključni bezbjednosni aspekt, ali takođe utiče na efikasnu vožnju. Prema IEA, redovne provjere pritiska u gumama mogu uštediti najmanje 1,5% goriva. Osim toga, Ángel Suárez savjetuje da “pravilno rasporedimo teret u prtljažniku kako bismo smanjili težinu vozila, što također utiče na efikasnost, a zatim prilagodimo pritisak u gumama“.
-
Planirajte svoju rutu.
Planirani itinerar je od vitalnog značaja za uštedu novca. Nepredviđeni događaji, zaustavljanje zbog gužve ili gubitak na nepoznatim cestama mogu učiniti vaše putovanje nepotrebno dugim, a samim tim i povećati potrošnju goriva. Iz tog razloga, „bolje je isplanirati rutu, odabrati doba dana kada je najmanje saobraćaja i koristiti isto putovanje za nekoliko različitih stvari“, zaključuje on.