“Konzorcij proizvođača automobila i baterija uključujući BMW, Umicore i BASF radit će zajedno s tehnološkim partnerima na razvoju “pasoša za baterije” koja prati sastojke i ugljični otisak baterija u Europi”, priopćilo je njemačko ministarstvo privrede.
Prema agenciji Reuters, konzorcij od 11 partnera dobio je 8,2 miliona eura za razvoj zajedničke taksonomije i skupa standarda za prikupljanje i objavljivanje takvih podataka, koji bi uskoro mogli postati obvezni prema propisima Europske unije.
Prijedlog Europske komisije o kojem će se raspravljati tokom ove godine navodi da ugljični otisak električnih vozila na punjenje, lakih transportnih vozila i industrijskih baterija koje se prodaju u Europi, mora biti poznat od 2024. i biti u skladu s ograničenjem emisije CO2 od 2027. godine.
Prvi takav projekt u Europi
Obaveza otkrivanja sadržaja recikliranih sirovina u tim baterijama primjenjivala bi se od 2027. godine. Nakon toga na snagu bi stupili zahtjevi za korištenje minimalnog udjela recikliranog kobalta, litija, nikla i olova od 2030. godine.
“Njemački konzorcij prvi je projekt u Europi koji pokušava dizajnirati proizvod koji će zadovoljiti te propise”, priopćilo je njemačko ministarstvo privrede.