Evropski i američki potrošači žele kupiti električno vozilo, problem je cijena

Veću prodaju e-vozila bilježe zemlje koje su osigurale poticaje za kupnju, a evropske zemlje uvele su nekoliko izdašnih programa poticaja

34
Evropski i američki kupci sve su skloniji kupnji električnog automobila, ali ih i dalje najviše u tome sputava njegova cijena, pokazalo je istraživanje, ističući potrebu za državnim subvencijama u zelenoj tranziciji.
Udio kupaca koji razmišljaju o kupnji potpuno električnih vozila značajno je porastao, pokazala je godišnja anketa tvrtke OC&C Strategy Consultants, koju je Reuters dobio na uvid.

U razdoblju od decembra do januara kompanija je provela istraživanje među više od 7.500 potrošača na globalnoj razini. OC&C nije primio vanjska sredstva za finansiranje istraživanja, ističe glavna autorica istraživanja Felicity Latcham.

Zaokret u stajalištu kupaca vremenski se podudara s ključnim razdobljem za autoindustriju, koja lansira sve više električnih modela kako bi ispunila strože zahtjeve o emisiji ugljičnog dioksida i sustigla američkog proizvođača Teslu, dominantnu tvrtku na tržištu e-vozila.

U Velikoj Britaniji, Francuskoj i Italiji, više od polovine ispitanika razmišlja o tome da njihov idući automobil bude na električni pogon. Slično se izjasnila gotovo polovina ispitanika u Njemačkoj i SAD-u, pokazalo je istraživanje.

Njihov je udio znatno porastao na prošlu godinu, posebice u Velikoj Britaniji i SAD-u, gdje je udio građana voljnih kupiti e-automobil poskočio za 81 odnosno 61 posto. Potrošače međutim i dalje brine cijena tih automobila, koji su obično skuplji od istih modela uz pogon motora s unutarnjim sagorijevanjem, primjećuje Reuters.

Ponuda i infrastruktura za punjenje brinu ih manje nego prije godinu dana, pokazala je anketa, a najveća im je prepreka i dalje ukupan trošak nabave. Među onima koji će ga vjerojatno kupiti, njih 69 posto reklo je da je spremno za vozilo na električni pogon izdvojiti najviše 500 dolara više nego za benzinca, pokazalo je istraživanje.

Takav scenarij, međutim, nije moguć bez državnih subvencija, primjećuje Reuters. Veću prodaju e-vozila bilježe zemlje koje su osigurale poticaje za kupnju, a evropske zemlje uvele su nekoliko izdašnih programa poticaja.

Nova američka vlada predsjednika Joea Bidena u planu ulaganja u infrastrukturu naglasak je stavila na povećanje broja e-vozila u prometu, najavljujući 100 milijardi dolara za dodatne rabate pri kupnji e-vozila i 15 milijardi dolara za izgradnju 500 hiljada novih stanica za punjenje.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here