Teretni brod Ever Given, koji je danima blokirao Suecki kanal, pomaknut je jutros u 4:30 sati, od kada se radi na njegovom osiguranju i čeka plima kako bi se nasukani teretnjak mogao usmjeriti na područje Velikih jezera, širi dio Kanala, čime bi konačno bio deblokiran saobraćaj kroz jednu od najprometnijih morskih trgovačkih ruta.
Brod kompanije Japan’s Shoei Kisen Kaisha, koji plovi pod zastavom Paname, zaglavio se u utorak dijagonalno preko južnog dijela Sueckog kanala, zaustavivši saobraćaj u jednom od najprometnijih plovnih puteva na svijetu. Grdosija teška 224.000 tona, dužine 400 metara i širine 59 metara, poslije iznenadnog udara vjetra koji mu je poremetio kurs, ukoso se nasukao na mjestu širokom manje od 300 metara.
Zbog blokade je veliki broj brodova bio preusmjeren da plovi oko Afrike, a najmanje 370 plovila čeka na tranzit kroz Kanal, dok se šteta mjeri milijardama dolara.
Nakon vijesti da Ever Given ponovo plovi, cijene sirove nafte su pale – nafta Brent pojeftinila je za jedan dolar po barelu, na 63,67 dolara. Prethodno su se cijene broskog transporta naftnih derivata gotovo udvostručile nakon što je brod nasukan, a blokada je poremetila globalne lance snabdijevanja, prijeteći skupim odgađanjima kompanijama koje se već bore sa ograničenjima uzrokovanim pandemijom COVID-19. Neki brodari su odlučili da preusmjere svoje terete oko Rta Dobre Nade, dodajući oko dvije sedmice na dužinu putovanja.