Maloprodajni giganti Nike i H&M suočavaju se sa kritikama u Kini pošto su izrazili zabrinutost zbog navodnog prisilnog rada Ujgura u proizvodnji pamuka u Sinđangu.
Mnogi Kinezi su pozvali na bojkot, poznate ličnosti su presjekle sve veze, a platforme za online trgovinu su prekinule saradnju sa H&M, prenosi CNN.
Do toga je došlo pošto je nekoliko zapadnih zemalja ove sedmice uvelo sankcije Kini, koju optužuju za ozbiljno kršenje ljudskih prava kada je u pitanju ujgurska muslimanska manjina u Sinđangu.
Sankcije, koje podrazumijevaju zabrane putovanja i zamrzavanje imovine, usmjerene su na zvaničnike u tom regionu.
U decembru je BBC objavio rezultate jednog istraživanja koje je pokazalo da Kina prisiljava stotine hiljada pripadnika manjina, među kojima su Ujguri, na fizički rad na poljima pamuka u Sinđangu.
Nike i H&M su objavili saopćenja o tome prošle godine, ali ona su ponovo došla u fokus tokom proteklih dana, poslije uvođenja zapadnih sankcija.
Obje kompanije su saopćile da su „zabrinute“ zbog izvještaja da se Ujguri šalju na prinudni rad i da one nisu nabavljale sirovine za svoje proizvode iz tog regiona.
Ali, kako piše britanski servis, posljednje reakcije izazvane su nedavnim postom koji je na društvenim mrežama objavila Komunistička omladinska liga, ogranak Komunističke partije Kine.
„Širiti glasine da bi se bojkotovao pamuk u Sinđangu, istovremeno želeći da se zaradi novac u Kini? Puste želje!“, navodi se u objavi Lige na platformi Veibo, gdje je objavljen i snimak saopćenja kompanije H&M.
Državni mediji su poslije toga pokrenuli kampanju za odbranu pamuka u Sinđangu i kritikovanje maloprodajnih brendova.
Televizija CGTN je na Veibu podijelila video snimak za koji tvrdi da pokazuje realno stanje branja pamuka u Sinđangu u kojem je prikazana izjava jednog ujgurskog radnika koji kaže da se ljudi „bore“ da rade tamo za visoke zarade.
Državna televizija CCTV je prenijela da je H&M „napravio pogrešan proračun“ pokušavajući da bude „pravični heroj“ i da „mora da plati veliku cijenu za svoje pogrešne postupke“.
Kompanija H&M Kina je u saopćenju postavljenom na Veibu navela da „poštuje kineske potrošače kao i uvijek“ i da „ne izražava nikakav politički stav“.
Do sada su najmanje tri velike kineske platforme za online trgovinu – Pinduoduo, JD.com i Tmall – povukle H&M proizvode iz prodaje.
Na društvenim mrežama proširio se veliki talas reakcija protiv obje kompanije, uz brojne pozive da njihovi proizvodi budu bojkotovani.
Hashtag „podržavam pamuk iz Sinđanga“ je sada jedna od najprisutnijh tema na Veibu sa više od 1,8 milijardi pregleda.
Milioni kineskih Ujgura, muslimanske manjine koja sebe smatra kulturno i etnički bliskom centralnoazijskim narodima, žive u Sinđangu.
Tokom proteklih decenija, masovne migracije kineske etničke većine u Sinđangu su podstakle napetosti sa Ujgurima, koje su povremeno prerastale u nasilje.
Zbog toga je uveden opsežan program državnog nadzora, za koji kritičari kažu da krši prava Ujgura. Kineska vlada tvrdi da su takve mjere neophodne u borbi protiv separatizma i terorizma.
Ujguri su odvođeni u kampove u kojima su navodno mučeni, prisiljavani na rad i seksualno zlostavljani.