Viona-bh.pametna klupa i digitalni info pult u jednom

Inovatorica iz Jajca, Alma Iskrić Hadžić osmislila je Vionu-urbani mobilijar koji integrišera sve korisne funkcije pametne klupe i digitalnog info kioska, unaprijeđen sa mnogobrojnim, dodatnim, korisnim funkcijama.

188

U skladu sa razvojem gradova i njihovim preoblikovanjem u pametne, u svjetskim, ali i bosanskohercegovačkim gradovima i parkovima mogu se susresti solarne pametne klupe. Ove klupe na ekološki prihvatljiv način omogućavaju, između ostalog, punjenje mobilnih telefona, laptopa, tableta, USB povezivanje, sadrže WiFi konekciju itd. S obzirom na porast turista, mlada inovatorica, arhitektica i vlasnica Vista Design Studia iz Jajca, Amela Iskrić Hadžić razvila je Viona – smart environment technology, koja predstavlja urbani mobilijar koji integrira sve korisne funkcije pametne klupe i digitalnog info kioska, unaprijeđen sa mnogobrojnim, dodatnim, korisnim funkcijama. Sa ovim projektom Iskrić Hadžić se prijavila na Javni poziv iz oblasti Pametnog okruženja u okviru BH TechLab-a, platforme BH Telecoma za startupe. Konferencija i takmičenje je održano početkom septembra, a Viona  je osvojila drugo mjesto i vrijednu novčanu nagradu u iznosu od 30.000 KM.

Drugačija od svih

Viona je po mnogočemu drugačija u odnosu na slične projekte. Prije svega, ona predstavlja inovativan spoj dva jako korisna urbana alata: pametna klupa i digitalni info kiosk. Viona omogućava besplatan WiFi internet u dometu do 20 metara, bežično i USB punjenje uređaja, ali što je najvažnije, ona predstavlja “info point“ i korisniku-posjetiocu pruža tačne, ažurirane i provjerene informacije dostupne na jednom mjestu, preko ugrađenog interaktivnog ekrana, na pet svjetskih jezika. Ovim se premoštavaju jezičke i sociološke  barijere. Osim što, kao svojevrsni navigator pruža informacije, daje uvid u mapu grada i sve sadržaje, Viona omogućava turistima da beskontaktnim plaćanjem kupe ulaznice, rezervišu smještaj, pozovu taxi ili kupe kartu za javni prevoz. Time se rješava problem konverzije novca i olakšava turistima korištenje različitih sadržaja bez čekanja u dugim redovima. Viona svoje korisnike upućuje na naredne destinacije dajući preporuke o idućim gradovima i najbližim turističkim atrakcijama uvezujući turističku ponudu cijele regije“, za Business Magazine kaže Iskrić Hadžić.

Osim što Viona ima informativnu ulogu, značajna je i njena reklamno – promotivna uloga. Naime, u momentu kada korisnik Vione iskoristi neku od njenih pogodnosti, na mobilni uređaj dobija  SMS poruku sa vaučerima i popustima koje on kao korisnik Vione ostvaruje u nekim od domaćih restorana, kafića, slastičarni, butika i ostalih komercijalno-uslužnih sadržaja. Tako se posjetioci podstiču da koriste i druge sadržaje, čime se utiče na razvoj ekonomije i ponude grada.

Dodatni zanimljivi sadržaji ovog proizvoda su ugrađeni „air-condition“ ventilator koji se pokreće kada temperatura zraka prelazi 30 stepeni Celzijusa, rashlađivanje boce pića, simpatične pozdravne audio poruke koje se reproduciraju onda kada Viona detektuje da je korisnik stranac i dr.

„Potrebno je napomenuti da je forma naše Viona klupe nastala kao interpretacija kontura tradicionalne bosanske kuće koja je neizostavan dio panorame svih bosanskohercegovačkih gradova. Jedina je u svijetu sa ovakvom formom, za razliku od svih drugih klupa čiji dizajn reflektuje moderno, digitalno doba i minimalizam“, dodaje Iskrić Hadžić.

Projekat je u ovoj fazi namijenjen razvoju turističkog sektora i predviđeno je da se  najprije instalira u male, turističke bh. gradove, kao što su Stolac, Fojnica, Počitelj, Bosanska Krupa, Šipovo, Gradačac…

„Definirali smo dva profila korisnika:turisti-posjetioci grada i gradska uprava i institucije koje se bave turizmom.Naravno, grad bi bio taj koji bi kupio klupu i instalirao je u zoni najveće koncentracije turista. Posjetioci bi, koristeći sve benefite ovog proizvoda, ostavili trag najčešće pretraživanih sadržaja na interaktivnom ekranu, koji bi onda našem Vista design timu pružili uvid u njihove realne potrebe. Obradom ovih prikupljenih podataka predočili bismo gradskoj upravi šta je to što nedostaje u turističkoj ponudi grada, odnosno, šta je to što posjetioci najčešće potražuju, kako bi se unaprijedio i dopunio upravo taj segment  ponude“, objašnjava Iskrić Hadžić.

Ono što Vioni daje dodatnu vrijednost jeste uvid u realne potrebe posjetilaca grada. Prema njenim riječima, osim tragova koje turisti ostave prilikom rezervacije noćenja, ne može se dobiti nikakav drugi podatak o tome šta oni najčešće žele posjetiti u našoj zemlji.

„Nisu to uvijek kulturno-historijski spomenici. Mnogi ljudi posjete Bosnu i Hercegovinu zbog prirodnih bogatstava, adrenalinskih sportova, gastronomije. Potrebno je svu tu ponudu objediniti na jednom mjestu i konstantno je ažurirati kako bi se turistima pružile što tačnije informacije i osigurao što duži boravak u našoj zemlji, kao i njihov povratak“, dodaje Iskrić Hadžić.

Mladi tim

Da bi se ovaj proizvod počeo koristiti u široj primjeni potrebno je prije svega ideju pretočiti u prototip na kojem bi se realno sagledao proizvod i njegove mogućnosti.

„Proizvod je prilagođen i za serijsku proizvodnju, što nam je dugoročni plan. Naravno, kao i za svaki proizvod, potreban je stručan i obučen kadar. Trenutno u Vista design timu, na projektu Viona rade mladi, perspektivni ljudi i to dva inženjera elektrotehnike i dva inženjera arhitekture, ali svakako planiramo proširiti tim kada krenemo u realizaciju ideje. Ovom proizvodu uopće ne treba puno resursa za funkcioniranje, s obzirom da je on u suštini samoodrživ. Za napajanje primarno koristi solarnu energiju koju skladišti u bateriju, a u zimskim danima kada je insolacija smanjena, baterija će se dopunjavati iz mreže električne energije. Ekološki je prihvatljiv, sa prirodnim materijalima koji se mogu reciklirati, otporan na oštećenja (metalna ljuska, gorilla glass, 24/7 video nadzor). Kad ovaj proizvod, ako Bog da, zaživi, donijet će benefite mnogima, a najviše gradovima koji će instalirati Vionu u svojim najužim gradskim jezgrama. Osim što će ovakvim modernim urbanim mobilijarom grad dodatno obogatiti ponudu, steći će ugled kao ekološki osviješten, pametni grad“, naglašava Iskrić Hadžić.

S obzirom da se BiH prigovara da ne ulaže dovoljno u inovacije, kao i na iskustva drugih mladih inovatora čije ideje još uvijek čekaju na realizaciju, Iskrić Hadžić ističe da je BiH, nažalost, trenutno opterećena mnogim sociološkim, ekonomskim i političkim problemima i premalo pažnje usmjerava na razvoj inovativnih projekata. Dodaje da mladi inovativni ljudi svakako ne trebaju sjediti i čekati da se stvari u državi riješe.

„Postoji mnoštvo evropskih fondova koji podržavaju inovativne, pametne ideje na koje se može aplicirati. Ukoliko imate dobru ideju, vjerujete u nju, dovoljno ste je razradili i pretočili u pravu, perspektivnu  poslovnu ideju, podržat će vas i domaće, snažne firme. BH Telecom je prvi napravio iskorak u tom polju i postao adresa kojoj se mogu obratiti svi startupi koji imaju rješenje za svoje okruženje. BH TechLab je prva tehnološka laboratorija u BiH koja će biti na raspolaganju mladim inovatorima da svoje ideje pretoče u proizvode“, pojašnjava Iskrić Hadžić.

Trenutno Viona još uvijek nije u primjeni, ali potencijal za njenu upotrebu itekako postoji s obzirom da sadrži funkcije koje dosadašnje pametne klupe nemaju. Također, ovaj proizvod ima razrađene i dodatne verzije namijenjene drugim sferama.

„ Predvidjeli smo Viona Study klupu s kojom bismo izašli na strano tržište, a namijenjena je velikim univerzitetskim centrima, muzejima, bibliotekama i svim obrazovnim ustanovama. Za enterijerske prostore makrourbanih cjelina poput kliničkih centara, ali i trgovačkih centara dizajnirali smo Viona Interior koja će pružiti jedno sasvim novo shopping iskustvo“, dodaje Iskrić Hadžić.

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here