Evropska automobilska industrija našla se u uslovima pandemije koronavirusa u izuzetno teškoj situaciji. |
Proizvođači vozila morali su zatvoriti svoje razvojne centre i proizvodna mjesta u EU u prosjeku 30 radnih dana tokom razdoblja zaključavanja, što je dovelo do gubitaka u proizvodnji od više od 2,4 miliona motornih vozila do sada. A ako gledamo naprijed, očekuje se da će se prodaja automobila smanjiti za rekordnih 25 posto u 2020. godini.
Ovo je saopćila Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) koja je prije nekoliko dana objavila svoj godišnji “Pocket Guide” koji pruža pregled autoindustrije u EU sa najnovijim podacima. – Mi smo posvećeni saradnji s kreatorima politika u Bruxellesu i zemljama članicama EU kako bismo osigurali da naš sektor može preživjeti i oporaviti se čime ćemo zaštititi radna mjesta, proizvodnju i buduća ulaganja, rekao je Eric-Mark Huitema, generalni direktor ACEA. Automobilski ekosistem osigurava rad za 14,6 miliona Evropljana, što predstavlja 6,7 posto ukupne zaposlenosti u Evropskoj uniji. Sa 2,7 miliona ljudi koji rade na proizvodnji vozila u 226 tvornica u EU, autoindustrija čini 8,5 posto ukupnih proizvodnih poslova u regiji. Gotovo 18 miliona vozila proizvedeno je u Evropi u 2019. godini, što predstavlja 20 posto svjetske proizvodnje vozila. Širom svijeta izvezeno je 5,6 miliona vozila, čime je EU lani za EU ostvarila trgovinski suficit od 74 milijarde eura. Autoindustrija ima najveću potrošnju na istraživanje i razvoj u EU, ulaže impresivnih 60,9 milijardi eura godišnje (+ 6,1 posto u odnosu na prethodnu godinu), ili 29 posto ukupne potrošnje u regiji. Danas je na evropskim cestama u prometu 313 miliona vozila. Osim što osiguravaju da se ljudi i robe mogu slobodno kretati kontinentom, ta su vozila glavni izvor prihoda država, donoseći više od 440,4 milijarde eura poreza godišnje. |
|