Kompanija Cromex iz Prijedora bavi se obradom metala, kako od običnog željeza, tako i od inoxa i aluminija. Djelatnosti kompanije obuhvataju lasersko rezanje najnovijom Fiber Laser tehnologijom, savijanje limova i cijevi, 3D savijanje cijevi, praškasto farbanje, CO2 i argonsko varenje, planiranje, razvoj, montaža i provjera metalnih konstrukcija, inox ograda i ostalih proizvoda od inoxa. Kompanija je osnovana 2004. godine kao zanatska radnja, da bi se 2010.godine preregistrirali u društvo sa ograničenom odgovornošću. Na početku su imali tri uposlena, a danas broje 70 zaposlenika. Uprava i tehnički projektni biro sastavljen je od kvalificiranih stručnjaka, sa višegodišnjim industrijskim iskustvom, naročito u oblasti metalne industrije. Cromex-ovi CNC-operatori, bravari, tokari i varioci su kvalificirani uposlenici s potrebnim stručnim znanjem.
Ono po čemu se ova kompanija izdvaja jeste njena inovativnost. Naime, iz ove kompanije na tržište su stigli prvi bosanskohercegovački benzinski i električni mopedi, nazvani Torini.
“Riječ je o mopedima do 50 kubika, kada su u pitanju benzinski mopedi. Slijedeći nove trendove i potražnju na svjetskom tržištu proizveli smo i električne mopede. Inače smo firma koja uvijek traga za novim idejama, za nečim novim tako da smo uvidjeli da postoji potreba za električnim mopedima koji su ustvari mopedi budućnosti. U bližem okruženju nema proizvođača mopeda, što nam je bio dodatni poticaj da idemo u tom pravcu. Moped smo patentirali, registrirali u EU, uradili homologaciju i pribavili sve potrebne certifikate”, za Business Magazine kaže Enes Pehlić, direktor Cromex doo.
Upravo je električni moped ove kompanije izazvao posebnu pažnju javnosti, zbog ekološke prihvatljivosti, ali i jeftinog održavanja.
“Baterija koju ugrađujemo je litijumska, 35Ah i sa jednim punjenjem može se preći od 70 do 100 kilometara. Punjenje električnog mopeda traje dva sata i puni se na običnu utičnicu” dodaje Pehlić.
Potražnja za električnim mopedima je velika, a distribuiraju ih na domaće i inozemno tržište. Prednosti ovog mopeda, prema riječima Pehlića, su njegova jednostavnost i robusnost, izdržljivost i praktična primjena u više segmenata, kako kod pošta, dostavnih preduzeća, gradske kurirske dostave i sl.
Prodaja se za sada vrši isključivo preko Cromex doo, a cijene su tvorničke i iznose za benzinski 2.280KM sa PDV-om i električni 4.100 KM sa PDV-om. S obzirom na ekonomsku situaciju izazvanu pandemijom koronavirusa prodaja je otežana. No, Pehlić ističe da ove godine svakako očekuju veću prisutnost na tržištu. Također, napravljeni su preliminarni ugovori za izvoz sa Austrijom, Švedskom, Njemačkom, Hrvatskom i Holandijom, ali je trenutna situacija uveliko usporila projekat.
Prvi električni moped bh. proizvodnje predstavljen je prošle godine na sajmu Hannover Messe. To je ujedno bio i jedini gotov proizvod iz Bosne i Hercegovine koji je predstavljen na ovom međunarodnom sajmu. Tamo su predstavnici kompanije ostvarili mnoge kontakte, predstavili svoju kompaniju i tehnološku opremljenost. Sa nekim od kontakata već su potpisani načelni ugovori o saradnji. Cromex je kompanija koja puno ulaže u inovacije. Međutim, njihov potencijal nije prepoznat od strane države. “Pomoć države je minorna. Oslanjamo se na vlastite resurse”, ističe Pehlić.
Uprkos svemu, ova kompanija prepoznaje potencijal mladih, obrazovanih ljudi kojima rado pruža šansu za dokazivanjem te se mogu pohvaliti sa mladim timom.
“Rekao bih da tu prednjačimo. Prosjek godina u našem projektnom birou je 23. To je dovoljan dokaz da dajemo šansu mladim ljudima da se školuju, obrazuju naknadno, usavršavaju i praktično rade”, naglašava Pehlić.
Kao i većina ostalih kompanija iz raznih oblasti u BiH, ali i svijetu, Cromex trpi gubitke zbog situacije uzrokovane pandemijom koronavirusa.
“Jako puno trpimo zbog cijele situacije. Šteta će se tek manifestirati u narednom periodu. Sada je trenutno jako teško dati tačnu procjenu”, kaže Pehlić.
Zbog svega ovoga, planovi za budućnost usmjereni su prije svega na prevazilaženje krize, a onda kompanija planira nastaviti tamo gdje je stala.
“Prva želja nam je da što bezbolnije prebrodimo ovu krizu. Nakon toga, u planu je proširenje proizvodnih kapaciteta i proizvodnja i plasman novih proizvoda. Nastojimo u svakom pogledu tehnološki, kadrovski, ali i asortimanom proizvoda pratiti svjetske firme iz naše branše”, dodaje Pehlić.
Još jedan inovativni projekat iz kompanije Cromex je i anti-vandal javni toilet. Riječ je o javnom toaletu od inoxa koji je predstavljen prošle godine, pogodan za domaće i strano tržište. Radi se o modelu javnog toaleta otpornom na oštećenja. Rađen je od najkvalitetnijeg inoxa. Prodavat će se pojedinačno kao muški, ženski i unisex za invalide ili kao cjelina. U slučaju cjeline, uz toalete dolazi i manja prostorija u koju se može odložiti pribor za čišćenje.
“Riječ je o toaletima koji imaju primjenu u gradovima, ali i na autoputevima, nacionalnim parkovima. Ovo je 100 posto naš proizvod, rađen od inoxa i sa mogućnošću prilagođavanja zahtjevima kupca”, dodaje Pehlić.