Gebrüder Weiss je među prve tri nauspješnije logističke kompanije na našem prostoru, a kompanija je 2018. godinu završila sa povećanjem prometa od osam posto u odnosu na prethodnu fiskalnu godinu. Širok spektar usluga u cijelom lancu opskrbe na glavnim tržištima te odličan servis kompaniji pruža konkurentsku prednost. Almir Jonuz, direktor filijale Gebrüder Weissa u Sarajevu, za Business Magazine govorio je o razvoju skladišne logistike i kapaciteta te nacionalne distribucije na području Home Delivery (B2C), što je u fokusu kompanije kako bi odgovorila potrebama klijenata i slijedila evropske trendove, ali i o manjkavoj infrastrukturi koja stoji kao prepreka konkurentnim logističkim rješenjima i analogno tome, konkurentnoj ekonomiji u našoj zemlji.
BM: Kakvi su poslovni rezultati Gebrüder Weiss u prošloj godini i kakva je strategija koja doprinosi pozitivnom razvoju kompanije?
JONUZ: Gebrüder Weiss je prošlu fiskalnu 2018. godinu završio sa povećanjem prometa od osam posto u odnosu na prethodnu. Osim privrednih uslova, regionalne ekspanzije u Evropi, Aziji i u Americi bile su značajne za ovaj pozitivan razvoj. Korporativna kultura Gebrüder Weissa, naš tzv.“narandžasti način“ odlučujući je faktor uspjeha. Naše četiri temeljne vrijednosti – neovisnost, izvrsnost usluge, održivost i predanost – omogućuju nam fleksibilno djelovanje i donošenje odluka što osigurava dugoročan uspjeh Gebrüder Weissa.
BM: Nakon 11 godina prisustva u BiH, Gebruder Weiss je napravio veliki proboj na tržištu gdje su egzistirale etablirane kompanije iz oblasti logistike i transporta. Koliko je BiH uopće važno tržište za Gebruder Weiss i kakvi su trendovi kada je u pitanju transport i logistika u BiH?
JONUZ: Mnogi poznati konkurenti već su uveliko bili prisutni kada je Gebrüder Weiss ušao na bosanskohercegovačko tržište tako da možemo reći da smo veoma ponosni što se danas nalazimo među prve tri logističke kompanije na našem prostoru. Te 2008. godine imali smo sedam uposlenih i napornim radom i požrtvovanošću stvorili smo filijalu koja je postala ozbiljan, respektabilan brend na bh. tržištu. Mogu se pohvaliti da imamo sjajan tim, jer ljudi su ono što kompaniju čini uspješnom. Zadovoljni smo rezultatima s kontinuiranim rastom na tržištu BiH proteklih godina tako da je u fokusu plana za narednu godinu razvoj skladišne logistike i kapaciteta te nacionalne distribucije na području Home Delivery (B2C), kako bi pratili potrebe naših klijenata i evropske trendove.
BM: S kojim izazovima i pritiscima se logistička industrija suočava u BiH? Čini li BiH dovoljno za razvoj logističkog i transportnog sektora općenito i jeste li zadovoljni postojećim zakonodavnim okvirom?
JONUZ: Problem je, prije svega, infrastruktura. Bez adekvatne infrastrukture ne postoje konkurentna logistička rješenja, a bez konkurentne logistike ne postoji konkurentna ekonomija u zemlji. Promet robe se, ubrzano sa internetom i digitalizacijom, planira i izvršava na međunarodnoj osnovi tako da se regije koje ne mogu ponuditi najsavremenije infrastrukture zaobilaze ili nisu odabrane za čvorišta. Logistika treba da bude u fokusu političkih tema budući da ona ima visok uticaj na industrijski razvoj i razvoj zaposlenosti u zemlji. Zakoni se dugo razmatraju, implementacija traje dugo, iz naše perspektive još uvijek sve ide jako sporo.
BM: Kako se putna infrastruktura u BiH i regionu odražava na ekonomičnost, bezbjednost i ekološku prihvatljivost prijevoza robe? Šta očekujete od najavljenog autoputa Sarajevo – Beograd i kako se ovaj autoput može odraziti na vaše poslovanje?
JONUZ: Kao i u prethodnim godinama, putna infrastruktura u BiH je veoma loša i njen razvoj bi trebao biti državni prioritet jer bez rasta infrastrukture sigurno će se i dalje usporavati rast privrede i protoka robe.Trenutno, nekoliko kilometara autoputa godišnje ne predstavlja ohrabrujući trend izgradnje putne infrastrukture, kao što je u zemljama u regionu. Izgradnja svake putne komunikacije pa i autoputa Sarajevo-Beograd može donijeti dobrobit za obje države koja će sigurno u budućnosti povezivati Južni tok sa Grčkom, Turskom i zemljama Bliskog istoka.
BM: Imate li problema sa pronalaskom/zadržavanjem vozačkog kadra i necarinskim barijerama između zemalja regiona?
JONUZ: Generalno je veliki trend odliva kadrova iz BiH. Sama statistika govori da je odliv poprilično veliki pa samim tim i vozačkog kadra. Trenutno nemamo nekih većih problema, situacija je stabilna međutim otvaranjem granica očekuje se novi val odlazaka tako da ne možemo ništa predvidjeti. Refleksija tekućih dešavanja očekuje se u narednoj godini.
BM: Kakav je vaš odnos s konkurencijom i koje su vaše najvažnije prednosti u odnosu na konkurentske kompanije?
JONUZ: Gebrüder Weiss pruža širok spektar usluga u cijelom lancu opskrbe na našim glavnim tržištima što nam pruža konkurentsku prednost. Jedna od vrijednosti koja se vezuje za našu kompaniju je service excellent ili odličan servis. Zaista se trudimo našim klijentima pružiti najkvalitetniji servis, tačne informacije o kretanju robe, odnosno najbolje i najpovoljnije rješenje krojeno prema njihovim potrebama. Ozbiljna konkurencija se također trudi ponuditi kvalitetnu uslugu tako da se i mi moramo, iz dana u dan, truditi da ponudimo kvalitet više, veću vrijednost, pružiti klijentima osjećaj sigurnosti i povjerenja da ćemo obaviti sve postavljene zadatke.
BM: Ko su najveći krajnji korisnici koje opslužuje Gebrüder Weiss i da li se na našim prostorima na logistiku uopće gleda kao na funkciju u kompanijama koja dodaje vrijednost za biznis?
JONUZ: Klijenti Gebrüder Weissa su uglavnom iz oblasti autoindustrije, građevinske industrije i specijalnih mašina i alata kao i industrije visoke tehnologije. U prethodnim godinama možemo reći da se nije gledalo na logistiku kao na dodanu vrijednost, međutim poslijednje dvije godine taj se trend mijenja tako da krajnji korisnici shvataju važnost i složenost logističkih procesa koje dodjeljuju specijaliziranim kompanijama za tu vrstu posla kao element outsourcinga jer time značajno umanjuju troškove u svojim kompanijama i poboljšavaju kvalitet distribucije do krajnjeg kupca. Time ujedno otvaraju prostor da se fokusiraju na vlastiti stvarni biznis gdje im logistika neće dodatno opteretiti uposlenike.
BM: Mijenjaju li se navike i potrebe vaših klijenata i s tim u vezi koliko ulažete u modernizaciju infrastrukture i u proširenje portfolia usluga Gebrüder Weiss?
JONUZ: Navike klijenata se mijenjaju sporije od očekivanog, mada pod utjecajem ubrzanih evropskih i svjetskih trendova na tržištu prodaje novih proizvoda i sami klijenti prate i razvijaju se u tom pravcu. Mi u svakom momentu pratimo te trendove i konstantno radimo na modernizaciji i infrastrukturi, IT opremi, digitalizaciji i ostalim rješenjima koja ni po čemu ne zaostaju za našim filijalama u Evropi. Pored osnovne djelatnosti kopnenog transporta, zračnog i morskog tereta i logistike uključili smo i dodatne servisne kompanije kako bismo proširili naš portofolio.
BM: Koja inovativna rješenja razvija Gebrüder Weiss kako bi pratila evropske i svjetske trendove?
JONUZ: Gebrüder Weiss učestvuje u raznim projektima s istraživačkim institutima i univerzitetima kako bismo ostali na vrhu inovacija. Veliki projekti odnose se na sigurnost i praćenje prijevoza, kao i na preciznost i brzinu procesa unutar logistike skladišta. Instrumenti digitalizacije pomažu u boljem planiranju, optimizaciji procesa i nude nove mogućnosti komunikacije. Trudimo se da održimo kontinuitet, pratimo svjetske trendove a sa našim timom ljudi dobro smo pripremljeni i za izazove digitalne budućnosti.
BM: Kako će izgledati budućnost logistike u našoj regiji i koji su budući planovi kompanije Gebrüder Weiss u BiH?
JONUZ: Razvoj e-trgovine dodaje ogromnu potražnju u direktnoj dostavi krajnjem kupcu. Izgledi industrije su pozitivni, pritisak je više na dostupnosti resursa. Iako automatizacija i digitalizacija unutar industrije predstavljaju trendove koji se ne smiju propustiti, naš posao će biti osigurati fleksibilnost i spremnost za ove događaje unutar naše organizacije.