Mercedes-Benz A 180 d AMG Line

Nova A-klasa više ne izgleda kao početak s kojim se ulazi u svijet Mercedesa. A-klasa je sada postala čistokrvni Mercedes koji svoju pripadnost premijum segmentu pokazuje tehničkim rješenjima, naprednom tehnologijom, opremom, ali i cijenom.

289
Mercedes

Prva generacija Mercedesove A-klase za neke je možda predstavljala predmet podsmijeha jer su je doživljavali kao nešto što nije Mercedes. Slično je bilo i sa drugom, a tek sa trećom generacijom stvari su postavljene na svoje mjesto. A-klasa dobila je svoj hečbek oblik i jasno se pozicionirala prema svojoj ciljnoj grupi.

Četvrta generacija koju smo testirali donijela je u ovaj segment nešto čemu se niko nije nadao. Ili, možda, jeste…

Poznat oblik, oštre linije, namršteno lice i zdepast zadnji dio daju novoj A-klasi agresivan dizajn koji obično ne pripada ovom segmentu.

Izgleda moderno, sportski i mladalački. Neke estetske detalje vidjeli smo na drugim, većim modelima ovog proizvođača iz Stuttgarta što svakako nije zamjerka, naprotiv.

Uživanje u vožnji

Moramo, doduše, biti iskreni i priznati da je naš testirani primerak presvučen u AMG Line paket estetskih dodataka, pa otuda i AMG 18-inčni naplaci, veliki diskovi, masivni usisnici i dve hromirane izduvne cjevi. Ipak, nemojte pomisliti da je ovo pravi AMG izdanak. Riječ je samo o setu kozmetičkih dodataka pa tako neki detalji tu stoje iako nemaju svoju pravu funkciju, ali – izgledaju lijepo.

Automobil je vizuelno produžen zahvaljujući većem međuosovinskom razmaku (od 2.729 mm) što je pozitivno uticalo na komfor u kabini, ali čini nam se i prilično podiglo nivo poda prtljažnika.

U kabini nas čeka iznenađenje: sve u šta gledamo već smo vidjeli, ali na daleko većim i skupljim modelima.

Toliko opreme nismo očekivali u „startnom“ modelu Mercedesa koji očigledno ima tolike ambicije da je dobar dio tehničkih i bezbjednosnih sistema preuzeo od S-klase.

A-klasa kao da više nije ulazni model u svijet trokrake zvijezde. Sportska sjedišta presvučena finom mikrofiber sintetičkom kožom jesu možda malo uža (što su primijetili „gabaritniji“ vozači, a ne autor ovih redova), ali sa druge strane nude odličnu bočnu potporu i prilagodljivu dužinu sjedišta, tako da će svako uspjeti da nađe dobru poziciju za sebe.

Upravljač je sportski, debeo i zasječen sa donje strane. Toliko vas mami da uživate u vožnji da će vam prosto biti lijepo da sa obje ruke držite obruč i ne skidate ih sa njega.

Po ugledu na sportske modele, iza upravljača nalaze se ručice za mijenjanje brzina, ali sedmostepeni DCT mjenjač sa dvostrukim kvačilom toliko dobro radi svoj posao da ne znamo zašto biste se zamarali mijenjanjem brzina.

Nova A-klasa je evidentno napravljena za uživanje u vožnji, ali i zabavu koju omogućavaju mnogobrojni gedžeti, kao i podešavanja koja vas mogu satima držati u automobilu – čak i kada se ne vozite.

I dok su materijali na komandnoj tabli, centralnoj konzoli i gornjoj polovini obloge vrata zaista odličnog kvaliteta, plastične obloge u donjoj polovini vrata se ne mogu pohvaliti istim kvalitetom. Takvu količinu plastike nismo očekivali…

Vještačka inteligencija

A onda stižemo i do vjerovatno najzabavnijeg dijela u vozilu – potpuno novog MBUX (Mercedes-Benz User Experiance) infotejment sistema.

A-klasa je dobila tu čast da bude prvi putnički automobil opremljen njime. Sistem je opremljen vještačkom inteligencijom sa mogućnošću učenja i prilagođavanja, kao i inteligentnom glasovnom kontrolom uz upotrebu prirodnog govora.

Jedinstvena karakteristika ovog sistema jeste njegova mogućnost da uči zahvaljujući vještačkoj inteligenciji.

Tačnije, može se individualizirati i prilagođavati korisniku čime stvara jedinstvenu kompoziciju digitalnog sistema vozila. Dakle, ako vam je slučajno dosadno u vožnji, možete i malo proćaskati sa automobilom.

Nova generacija A-klase se prvi put može voziti polu-autonomno zahvaljujući bezbjednosnim standardima koji su preuzeti iz S-klase – adaptivni tempomat i aktivna podrška upravljanja još više podržavaju vozača u održavanju bezbjedne udaljenosti od vozila ispred, a sada se i brzina automatski podešava u svim situacijama.

Novina je i napredno osvjetljenje kabine, jednobojno ili višebojno. Zanimljiva je opcija osvjetljenja ventilacionih otvora koji mogu svijetliti plavo ili crveno, u zavisnosti od toga da li sistem hladi ili grije.

Maksimum iz motora

Model koji smo mi vozili opremljen je najslabijim dizel motorom u ponudi. Reč je o verziji sa oznakom A 180 d što, nažalost, više ne znači da je riječ o motoru zapremine 1,8 litara već o manjem 1,5 dCi motoru sa 116 KS.

Na papiru ne zvuči mnogo, ali ovaj dizel agregat itekako umije da pokaže zube na putu i gotovo da nema sličnosti sa nekim drugim 1,5 dCi motorom na koji ste vjerovatno pomislili.

Bar ne po voznim osobinama. Naime, Mercedes je doradio ovaj motor i upario ga sa svojim sedmostepenim DCT mjenjačem koji izvlači maksimum iz motora pružajući mu potentnih 260 Nm obrtnog momenta koje je lako iskoristiti.

Sasvim dovoljno da sa ovim automobilom imate dovoljno samopouzdanja u malo kritičnijim preticanjima, a da svakodnevnu vožnju ipak obavite uz veoma nisku potrošnju goriva.

Fabrika je deklarirala potrošnju u gradu od 4,5 l/100 km koju mi baš i nismo postigli (doduše nismo se ni trudili), ali smo našom potrošnjom od 5,2-5,5 l/100 km gradske vožnje zadovoljni.

Na otvorenom putu, potrošnja naravno pada za jedan do jedan i po litar.

U vožnji se A-klasa sjajno pokazala zahvaljujući dobro podešenom oslanjanju i direktnom upravljaču koji vozaču nudi jasnu komunikaciju sa podlogom. Nema neprijatnog zanošenja i naginjanja pri većim brzina.

Prelasci preko neravnina su glatki, a komfor donekle kvari buka koju gume prenose u kabinu. Tome su vjerovatno kumovali i veliki točkovi sa širokim pneumaticima, pa ovaj nedostatak vjerovatno ne postoji kod standardnih verzija.

Na kraju dolazimo i do nezaobilazne teme – cijene. Iako je upitno da li je klijentima ove njemačke kuće cijena toliko presudna, ne možemo a da se na nju ne osvrnemo u kontekstu upravo onoga što A-klasa više nije, odnosno šta je postala.

A-klasa je sada postala čistokrvni Mercedes koji svoju pripadnost premijum segmentu pokazuje tehničkim rješenjima, naprednom tehnologijom, opremom, ali i cijenom.

Dok osnovni model sa dizel motorom košta 28.020 eura, testirani primjerak je sa svom dodatnom opremom dostigao vrtoglavih 41.964 eura!

 

PREKOTarik Delić
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here