Business velikani: Jimmy Choo na visokim štiklama

Jimmy Choo je luksuzni brend obuće koji je obućarski zanat pretvorio u umjetnost i visoku modu.

156
Choo

Britanski proizvođač luksuznih cipela Jimmy Choo postao je poznat po svojim dugim i tankim potpeticama te ostalom luksuznom priboru poput torbi i slavnim klijentima. Godine 2017. akviziran je od strane američke kompanija za prodaju luksuznih proizvoda Michael Kors nakon što je postignut dogovor o kupovini za skoro milijardu funti. Jimmy Choo godišnje generira prihod od oko 364 miliona funti i zapošljava 1.278 ljudi. Kompanija ima globalnu mrežu koja obuhvata više od 150 prodavnica i prisutna je u najprestižnijim odjeljenjima i specijaliziranim prodavnicama širom svijeta.

Nepogrešiv majstorluk

Nakon prve pogreške koja je Jimmy Chow Yeang Keata obilježila za cijeli život kad mu je u knjigu rođenih upisano pogrešno prezime – Choo, malezijski dizajner prezime nije želio ispravljati, a premda više nije vlasnik istoimenog relativno mladog, ali nevjerovatno popularnog brenda, glamurozne cipele s njegovim imenom i dalje obožavaju šminkerice širom svijeta. Njegova porodica generacijama je proizvodila cipele, a mali Jimmy svoj prvi par izradio je kad mu je bilo 11 godina, uz superviziju oca. Uvidjevši dječakov talent, roditelji su ga poslali na školovanje u Englesku gdje je 1983. godine diplomirao na Cordwainers Technical Collegeu (danas sastavni dio London College of Fashion). Paralelno je radio u restoranu i u lokalnoj prodavnici cipela. Tamo je 1986. godine otvorio i sam malu trgovinu u jednoj od starih i napuštenih zgrada, a njegovo majstorstvo brzo je privuklo pažnju zahtjevnih klijentica i modnih urednica. U časopisu Vogue mu je 1988. posvećeno osam stranica, što mu je osiguralo odličan publicitet. Definitivan proboj doživio je 1990. godine kada je njegove cipele redovno počela nositi pokojna princeza Diana. Nekoliko godina kasnije, 1996. godine zajedno sa bivšom urednicom u Vogueu zaduženom za modne dodatke, pokrenuo je kompaniju Jimmy Choo Ltd. Tamara Mellon je javnosti možda i poznatija od samog dizajnera. Uz njen glamurozan život vežu se brojni skandali. Rođena je u Londonu kao Tamara Yeardye, otac joj je bio jedan od osnivača i vlasnika lanca proslavljenih frizerskih salona Vidal Sassoon, a majka je u mladosti bila model Coco Chanel. Kao djevojčica odselila je s roditeljima na Beverly Hills i pohađala najprestižnije škole za djevojke iz bogatih porodica, nakon čega se 1990. godine vratila u rodni grad i sa samo 23 godine postala urednica u Vogueu. Tako je i došla u kontakt s Jimmyjem Chooom. Zbog redovitog kašnjenja ili čak nepojavljivanja na poslu te neizvršavanja radnih zadataka, Mellon je dobila otkaz u Vogueu. Prepoznavši Chooov potencijal nagovorila ga je da otvore modnu kuću i komercijaliziraju proizvodnju njegovih cipela, jer je Choo do tada izrađivao tek 20-ak pari cipela sedmično. Mellon je bila zadužena za finansije, a Jimmy za dizajn i izradu obuće te tako 1996. nastaje modna kuća s imenom danas slavnog Malezijca.

Seks i grad

Proizvodnja i sjedište kompanije izmješteni su u Italiju. Choou i Mellon priključila se i Jimmyjeva sestrična Sandra Choi, za koju će se tek kasnije ispostaviti da je kreativna snaga koja stoji iza slavne etikete. Razvoj maloprodaje bio je integralni dio strategije kompanije. Prva Jimmy Choo prodavnica otvorena je 1996. godine u Londonu, a dvije godine kasnije kompanija se proširila na SAD i otvorila dvije prodavnice u New Yorku i Beverly Hillsu. Međunarodno proširenje nastavljeno je kada je kompanija za sebe obezbijedila lokacije u vrhunskim luksuznim šoping destinacijama najprestižnijih gradova svijeta u Parizu, Rimu i Ginzu u Tokiju.

Inače, Jimmy je bio među prvim koji su donijeli cipele i torbe u Hollywood gdje se crveni tepih pokazao kao idealna modna pista za brend. Reputacija brenda kao miljenika poznatih podstakla je njegovo brzo širenje. Status ikone dodatno je definiralo hrabro i dramatično reklamiranje kroz glamurozne, ali jake žene u visokim štiklama i s luksuznim torbama koje su ovjekovečili fotografi poput Marija Testina, Pitera Lindberga i Stivena Majzela i Terija Ričardsona.

Atraktivne kreacije svoju najveću slavu doživljavile su 1999. godine kroz američku seriju Seks i grad, gdje je glavni lik Carrie Bradshaw koju igra Sarah Jessica Parker opsjednuta cipelama, a fetiš joj je – Jimmy Choo.

Poslije je 2006. godine u američkom filmu Vrag nosi Pradu o magazinu Vogue, Choo cipele nosila modna asistentkinja. Danas Jimmy Choo komade nose ikone stila, od poznatih ličnosti do kraljevske porodice, od muzičara do šefova država. Svoje obožavateljice među slavnim ženama modna kuća Jimmy Choo teško da može pobrojiti – jednostavnije bi bilo navesti one koje ih dosad nisu nosile. Vjerna mušterija je i nekadašnja prva dama Amerike Michelle Obama, a holivudska diva besprijekornog stila Nicole Kidman svoju ljubav prema Jimmy Choo obući dokazala je i kao zaštitno lice njihovih reklamnih kampanja za 2014. godinu.

Samostalno upravljanje

U međuvremenu su nakon pet zajedničkih godina poslovanja iskrsnuli problemi na relaciji Choo-Mellon, pa je 2001. godine Jimmy Choo za 10 miliona funti prodao svoj udio od 50 posto kompaniji Equinox Luxury Holding te se u Londonu fokusirao na ono što je i ranije radio – ekskluzivne i skupe primjerke ručno izrađene obuće Jimmy Choo Couture, a planira otvoriti i Institut za izradu obuće u Maleziji.

Ready to wear cipele prepustio je Tamari Mellon, koja je kompaniju od tada vodila samostalno. Nakon njihovog razlaza javno je izjavljivala kako Jimmy zapravo nikada nije dizajnirao ili nacrtao nijedan komad obuće, već se isključivo bavio izradom cipela, u čemu je majstor zanata. Bilo kako bilo, ova kompanija danas ima više od 400 patenata za dizajn. U nekoliko istaknutih slučajeva podnosilac je tužbe zbog povrede autorskog prava i žiga, kao i falsifikovanja i uvoza falsifikata njenih proizvoda u UK, SAD i Australiji. Tužila je Oasis, Warehouse i Marks & Spencer za kopiranje njenih cipela i torbi. U decembru 2008. godine, zaprijetila je tužbom čak i novozelandskoj web stranici Kookychoo.com za povredu žiga. Kookychoo je kompanija koja inače prodaje proizvode koji nemaju veze sa cipelama, artikle poput igračaka, nakita i fotelja.

Mellon je tvrdila kako je sama bila zadužena i za kreativni dio posla. Nakon Chooovog odlaska Mellon je uz cipele počela na tržište izbacivati i torbe s potpisom Jimmy Choo, kao i modne dodatke. No, nije dugo izdržala samostalno vodeći biznis te kompanija u više navrata mijenja vlasnike. Godine 2004. većinu dionica otkupio je Lion Capital, a Jimmy Choo Ltd. je 2007. godine prodat za 225 miliona funti TowerBook Capital Partnersima. Nakon što ih je 2011. kupila kompanija Labelux za 525 miliona funti, novi su se vlasnici zahvalili na saradnji Tamari Mellon te Sandra Choi ostaje jedina osoba iz početne postavke tima i dalje radeći kao kreativna direktorica i glavna dizajnerica. Premda je sve vrijeme djelovala kao osoba iz sjene, čini se da je upravo ona najzaslužnija za visoku kvalitetu i estetsku privlačnost obuće koja nosi ime njenog ujaka.

Godine 2012., kompanija je angažirala Pierrea Denisa, bivšeg direktora kompanije LVMH, kao svog generalnog direktora, a preuzela je upravljanje većinom poslovnica na azijskom tržištu u Kini, Hongkongu i Japanu.

Nakon odlaska iz kompanije koju je osnovala i s kojom se proslavila, Tamara Mellon je odlučila nastaviti s poslom te je osnovala modnu kuću pod svojim imenom. Cipele, torbe i modni dodaci s njezinim potpisom lansirani su krajem 2013., no brend je izdržao na tržištu jedva dvije godine – krajem 2015. godine Mellon je proglasila bankrot. Inicijalna javna ponuda dionica kompanije Jimmy Choo objavljena je u septembru 2014. godine. U oktobru 2014. godine, objavljeno je da će cijena na Londonskoj berzi za jednu dionicu biti 140 penija, čime je kapitalna vrijednost kompanije određena na 546 miliona funti.

Kompanija je stavljena na prodaju u aprilu 2017. godine, a kupila ju je kompanija Michael Kors Holdings za 896 miliona funti.

Danas, Jimmy Choo obuhvata potpun brend luksuznih modnih dodataka. Ženske cipele ostaju srž ponude, uz torbe, male kožne artikle, ešarpe, sunčane naočare, kaiševe, parfeme i muške cipele.

 

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here