Piše: Mirela Haskić-Suša
I dok svakodnevno čujemo kako mladi napuštaju Bosnu i Hercegovinu u potrazi za boljim životom u inozemstvu, Adnan Subašić, magistar prava iz Sarajeva, odlučio je sudbinu uzti u svoje ruke i otisnuti se u poduzetničke vode. Naime, iz entuzijazma i ljubavi prema svojoj domovini, Subašić je osnovao agenciju Try Bosnia and Herzegovina, s ciljem predstavljanja svih prirodnih, kulturnih i historijskih ljepota Bosne i Hercegovine.
“Mnogi naši građani nisu imali priliku obići gradove širom naše domovine, zato se trudimo prvenstveno kroz orgnizaciju jednodnevnih izleta obilaziti različite gradove i iz svakog šaljemo lijepe priče i pozitivnu energiju. Počeli smo sa radom početkom prošle godine i trudimo se svaki dan naučiti nešto novo i koračamo stepenicu po stepenicu”, za Business Magazine kaže osnivač Agencije Adnan Subašić.
Iako je na Pravnom fakultetu Univerziteta u Sarajevu, na katedri džavnog prava stekao zvanje magistra, Subašić kaže da nekada moramo otići drugim putem i iskoristiti svaku šansu i priliku koja nam se ukaže.
Ljubav prema svom gradu i domovini
“U vremenu u kakvom živimo, kada se otvori neka mogućnost i prilika moramo je objeručke prihvatiti. Od sjedenja kući i čekanja boljeg sutra nemamo ništa. Svjesni smo da je turizam jedna velika prilika za BiH i za sve mlade ljude, a uporedo i moja druga ljubav. Općina Centar je sufinansirala ideje i projekte mladih ljudi, prijavio sam se sa svojom idejom i prošao. Tako je i krenula ova priča koja hvala Bogu raste iz dana u dan”, objašnjava Subašić.
Upravo mu je najveću podršku pružila Općina Centar bez kojih kako Subašić kaže danas ne bi pričali o ovoj temi.
Na pitanje šta mu je bila najveća poteškoća kada je odlučio pokrenuti vlastiti biznis, Subašić kaže da je u BiH sve najveća poteškoća, jer država baš ni nikakav način ne olakšava niti izlazi u susret.
“Susrećete se sa neuvezanim sistemom, šetate od institucije do institucije, plaćate takse te, gubite vrijeme i par mjeseci muku mučite dok ne dobijete sve potrebne dozvole. Kada počnete sa radom, tek vas onda čekaju nove poteškoće, od izmirivanja tekućih obaveza do plaćanja doprinosa. Milion puta sam pomislio što mi ovo treba u životu, ali kada nešto volite i istinski to želite sve je moguće. Nikada nemojmo odustajati od svojih snova i želja. To je pravilo broj jedan, pravilo broj dva je da se uvijek sjetimo pravila broj jedan”, ističe Subašić.
Sarajevska djetelina
Osim organiziranja izleta i promoviranja ljepota BiH, Subašić izrađuje i zanimljive suvenire- “Sarajevsku djetelinu”.
“Sarajevo je moja vječna ljubav i oduvijek sam želio da ostavim neki poklon svom gradu. Većina nas je kada smo bili djeca tražilo onu djetelinu s četiri lista, jer je ona kao predstavljala sreću. Prema nekim istraživanjima ta djetelina ima četiri lista zbog toga što sadrži degenerisani gen, te je zbog tog gena ona drugačija i posebnija od svih ostalih djetelina. Prema drugim stajalištima njeni listovi predstavljaju ljubav, sreću, vjeru i nadu. Zatim sam se sjetio da u krugu od nekoliko stotina metara do jednog kilometra u centru starog grada u Sarajevu nalaze se četiri različita religijska objekta, Gazi-Husrev begova džamija, katolička Katerala Srca Isusova, pravoslavna Saborna crkva i jevrejska Aškenška sinagoga. Kada ih stavimo u liske djeteline oni zajedno predstavljaju ljubav, sreću, vjeru i nadu, predstavljaju istinsku sliku Sarajeva i Bosne i Hercegovine, njihovu multietničnost, multikulturalnosti i ono zajedništvo koje nas je krasilo kroz vijekove”, objašnjava Subašić.
Trenutno se suveniri sa motivima “Sarajevske djeteline” mogu naručiti online putem Facebook-a i Instagram platforme. Cijene se kreću od tri KM za privjeske i magnete do 12 KM za podmetači i majice.
Trenutno je u Agenciji zaposlena još jedna osoba uz veliki broj mladih ljudi koji volonterski podržavaju ovaj projekat. Na sreću, danas je njegov biznis održiv, uspijeva izmiriti sve zakonske obaveze što je dokaz da i ako živimo u sistemu nejednakih šansi i nepravednom sistemu vrijednosti, ako istinski nešto volite, borite se i radite možete od toga napraviti neku lijepu priču.Želja i plan je u budućnosti zaposliti što veći broj mladih ljudi koji vole ovu državu i koji su spremni živjeti i promovirati ovu lijepu priču.
“Nikada nisam volio praviti neke prevelike planove, jer niko od nas ne zna koliko će živjeti na ovom svijetu. Uvijek sam živio umjereno uz parolu da je svaki novi dan i svako novo jutro nova prilika da ispričamo neku lijepu priču, ispravimo greške iz prošlosti i budemo bolji ljudi. Zato se trudimo da nam svaki dan bude bolji od onog koji je ostao iza. Vrijeme je nemilosrdno, zato ne gubimo vrijeme na loše ljude i negativne priče. Budimo pokretači promjene samih sebe. Promjena svijeta počinje onda kada promijenimo sebe”, dodaje Subašić.