Tod’s cipele za prefinjene korake

Tod's, prestižni italijanski brand koji je danas prvenstveno sinonim luksuznih cipela visoke kvalitete, svoj planetarni uspjeh uvelike duguje ležernom stilu američke srednje klase.

361

Tod’s S.p.A. (također Tod’s Grupa), italijanska je kompanija sa sjedištem u Sant’ Elpidio a Mare koja se bavi proizvodnjom luksuznih cipela i druge kožne galanterije. Kompanijom u većinskom porodičnom vlasništvu predsjedava biznismen Diego Della Vale. Sa 3.100 zaposlenika, Tod’s ostvaruje godišnje prihode od 963,28 miliona eura. Tod’s ima mnogobrojne prodavnice širom sveta, uključujući velike i značajne prodavnice u Evropi, SAD, Kini, Japanu, Maleziji, Singapuru, Hongkongu, Indoneziji i Australiji.

Ručni rad

Filippo Della Valle osnovao je malu obućarsku radnju u svom podrumu krajem 1920-ih godina. U početku, kompanija je imala ime J.P Tod’s i vrlo brzo je počela proizvoditi obuću za američke robne kuće. Ime kompanije je proizvoljno uzeto iz bostonskog telefonskog imenika i to zbog toga što je zvučalo dobro na svim jezicima. Danas su inicijali ”sastrugani” tako da je ostalo jednostavno Tod’s. Kompanija je do 70-ih godine došla do svjetske slave, a 1978. godine došlo je do velikog preokreta u njenoj historiji. Diego, Filippov unuk preuzeo je porodični posao i tih je godina proširio kompaniju i započeo agresivniji razvoj poslovanja. Te godine lansirane su i prve Tods mokasinke, koje su i danas ostale svojevrstan sinonim za ovu kompaniju. Naime, Diego je tih godina odlazio često iz Italije u Ameriku, gdje je primijetio kako Amerikanci, za razliku od Italijana, imaju svoj casual stil. Činilo mu se kako su za vikende bili mnogo ležerniji, dok su Italijani njegovali jednu notu formalnosti.

Diego je došao do zaključka kako je savršeno vrijeme da se napravi proizvod koji će biti spoj profinjenog stila, visoke kvalitete i luksuza, a idealan produkt je pronašao u formi mokasine. Ideja vodilja bila je uzeti jedan klasičan model cipele te od njega napraviti luksuzan proizvod. Sljedeća ideja bila je Italijane upoznati s ležernim stilom te naposljetku proizvoditi cipele pod svojom etiketom – J.P. Tod’s.

U početku je kompanija izlazila na tržište s luksuznom mokasinom koja je na đonu imala 133 gumena čepića. Nazvana je ”gommino” te je ubrzo prepoznata od strane italijanske buržoazije. To se ponajprije odnosilo na automobilskog magnata, italijansku modnu ikonu, Fiatovog šefa Giannia Agnellia. Postoji priča kako je Diego vrlo lukavo putem svoga prijatelja poslao jedan par mokasina na adresu Agnellia koji je bio oduševljen te je ubrzo, sasvim spontano, postao glavni ambasador tog novog branda. Italija je bila osvojena, nedugo potom i Velika Britanija i Amerika. Poznati Amerikanci koji su nosily ovaj brend bili su princeza Diana, Cher, Hillary Clinton, Julia Roberts, Gwyneth Paltrow , Bianca Jagger, Michael Douglas, Jack Nicholson te gotovo cijeli Holywood.

Diego je uveo inovativne marketinške strategije početkom 1980-ih, zadržavajući procese ručne proizvodnje i kreirajući stilske brendove po imenu Tod’s, Hogan i Fay. Brendove grupe, od kojih svaki ima sopstveni identitet, povezuje ista filozofija, koja se izdvaja po uravnoteženoj mješavini tradicije i modernosti, vrhunskom kvalitetu, kreativnosti i funkcionalnosti. Visoki standard kvaliteta koji proizvodi zadovoljavaju zagarantiran je zahvaljujući izvrsnim zanatskim vještinama koje se primjenjuju u svakoj fazi proizvodnje- svaki proizvod je izrađen ručno pomoću tehnika najveštijeg ručnog rada. Nakon više koraka proizvodnje i kontrolnih faza, proizvod postaje ekskluzivni i prepoznatljivi komad.

Ključni brendovi

Brend Tod’s poznat je po cipelama i luksuznoj kožnoj galanteriji, sa stilovima koji su postali legendarni koncepti modernog načina života. Neki stilovi, poput Tods mokasina za vožnju i D torbe (D bag), koje vole i poznate ličnosti i obični ljudi širom svijeta, postali su legendarni pioniri novog koncepta elegancije, kako za žene, tako i za muškarce. Danas Todsova mokasina dolazi u različitim varijacijama materijala i u gotovo stotinu boja. Nije trebalo proći puno vremena da D torba lansirana 1997. godine, a koja neodoljivo podsjeća na Hermesovu Birkinicu, postane veliki hit.  

Svi proizvodi izrađeni su u vlastitim fabrikama Grupe – u šest fabrika cipela i dvije fabrike kožne galanterije, kao i u ograničenom broju specijalizovanih laboratorija (sa kojima je Grupa izgradila dugotrajne poslovne veze). Nabavka materijala, nadgledanje svih faza proizvodnje i kontrola gotovih proizvoda su procesi za sve proizvode, uključujući one proizvedene u eksternim laboratorijama. Tod’s je poznat u sektoru luksuzne robe kao simbol savršene kombinacije tradicije, kvaliteta i modernosti. Svaki proizvod je izrađen ručno primjenom tehnika koje odražavaju vrhunsku vještinu i teži da nakon temeljne obrade postane ekskluzivan, prepoznatljiv, moderan i praktičan komad.

Pod brendom Hogan osnovanim 80-ih s kolekcijama obuće za žene, muškarce i djecu, danas se proizvode i drugi proizvodi od kože. Brend Hogan izdvaja se zahvaljujući vrhunskom kvalitetu, funkcionalnosti i dizajnu. Svaki proizvod proizilazi iz veoma stručne tehnike dizajna i izrađuje se pomoću kvalitetnih materijala uz posvećivanje posebne pažnje detaljima i težnji savršenstvu. Proizvodi Hogan su najviši izraz životnog stila koji se odlikuje „novim luksuzom“. Hogan je namijenjen onima koji cijene tip luksuza koji se vezuje za izvrsnost proizvoda, inovativni originalni dizajn i praktičnost u upotrebi. Cipela ovog brenda su najprodavanije. FAY je brend nastao sredinom 80-ih sa proizvodima u kategoriji visokokvalitetne odeće za svaki dan. Ovaj brend je također poznat po svojoj kvalitetnoj izradi, izvrsnosti materijala, velikoj posvećenosti detaljima izrade i vrhunskoj funkcionalnosti koja ne utiče nepovoljno na stil i kvalitet. Proizvodi FAY mogu se nositi bilo gdje od stadiona do kancelarije, u gradu i na selu. Sezonske kolekcije muške, ženske i dječije odjeće usmjerene su na klasične svevremene stilove koji se neprestano dorađuju i osvježavaju inovativnim i prepoznatljivim upečatljivim dizajnom.

Faberže obuće

Roger Vivier, brend veoma luksuznih cipela, pripojen je kompaniji sredinom 1990-ih, a počeo se razvijati od 2000. godine. Samo tri godine kasnije, italijanski dizajner Bruno Frisoni zaposlen je kao kreativni direktor brenda Roger Vivier. Pod vođstvom kreativnog direktora Frisonija nastavljeni su rad i vizija brenda Roger Vivier, uz dodavanje novih poglavlja ovoj jedinstvenoj priči svake sezone i proširenje stručnosti sa cipela na torbe, male proizvode od kože, nakit i naočare za sunce. U novembru 2015. godine, Tod’s je preuzeo još veći udio u brendu obuće Roger Vivier za 415 miliona eura. Do tada je kompanija posjedovala udio od 57,5 posto, a on je sada porastao na 60,7 posto.

Umjetničko naslijeđe i jedinstvena tradicija modne kuće Roger Vivier ponovo su oživjeli u renesansi ovog brenda 2003. godine kada ga je preuzeo Diego Della Valle. Naime, opisivan kao „ Fragonarom za cipele“ ili „Faberže obuće“, kojem se pripisuje kreacija prve stileto štikle 1950-ih godina – Roger Vivier, francuski modni dizajner koji se specijalizirao za cipele, dizajnirao je ekstravagantne, luksuzno ukrašene cipele koje je on sam nazivao skulpturama. Stileto štikle sa veoma tankim visokim štiklama, pojavile su se krajem 19. stoljeće, ali ih je Vivier ponovo uveo u modu i razvio stiletto raskošan stil koristeći tanke čelične žice.

Glumica Ava Gardner i Beatlesi bili su kupci Vivierovih cipela, a umjetnik je dizajnirao i cipele za kraljicu Elizabetu II za njeno krunisanje 1953. godine, kao i za brend Christian Dior od 1953. do 1963. godine.

Osim stileto štikle, eksperimentirao je i s drugim oblicima, uključujući petu. Koristio je svilu, bisere, perle, čipku, vez i drago kamenje kako bi kreirao jedinstvene ukrase za svoje cipele. Tokom 1960-ih, Vivier je dizajnirao i čizme do koljena od svile i satena ukrašene dragim kamenjem, kao i večernje čizme do iznad kolena izvezene od crnog elastičnog materijala s perlama. Njegov najlegendarniji dizajn, cipele nalik onima koje su nosili američki doseljenici, sa štiklom i srebrnom kopčom (nosila ih je Katrin Denev u filmu Ljepotica dana) privukle su međunarodnu medijsku pažnju i inspirirale mnoge imitacije.

Vivijeove cipele izložene su na Institutu za kostim Metropolitenskog muzeja umetnosti u Njujorku, u Muzeju Viktorije i Alberta u Londonu, Muzeju cipela Bata u Torontu i Muzeju mode i tekstila u Luvru. Ekskluzivnost je zaštitni znak Vivier kolekcije i uključuje mnoge cipele izrađene po porudžbini, kao i one ručno izvezene zlatnim koncem. Danas postoje samo tri prodavnice u SAD. Najnovija je otvorena u maju 2012. godine.

 

PREKOMaja Hadžić
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here