Nekoć je Tesla imao tržište električnih automobile samo za sebe, no kako se konkurencija razvija tako se i tržište mijenja. Na tržište električnih automobile sada ciljaju gotovo svi ozbiljni proizvođači, a Tesla novim Modelom Y traži veći dio kolača u najpopularnijem segmentu – SUV.
Svjetska tržišta
Tehnički gledano, Model Y baziran je na Modelu 3 pa bi ga mogli okarakterizirati kao crossover, što je značajno jer crossoverii SUV-ovi doslovno ubijaju prodaju klasičnih automobile na svim svjetskim tržištima. Dosad je Tesla u ovom segment imao samo Model X, a osim što je vrlo uglađen i brz, vrlo je skup. To se sada mijenja Modelom Y, koji je upravo zbog toga itekako važan za Teslu. U posljednjem kvartalu prošle godine Model X činio je samo 15 posto Tesline prodaje, ali je bio prodavaniji od luksuzne limuzine – Modela S.
Za Model Y očekuje se kako će cjenovno biti prilagođen širem tržištu, no formiranje takve cijene moglo bi potrajati. Naprimjer, Tesla je tek počeo primate narudžbe za dugo obećavanu povoljniju verziju Modela 3 ( po cijeni 31.000 eura), gotovo tri godine nakon njegove premijere.
Dizajn Modela Y je kombinacija Modela 3 i Modela X, a zanimljiva je mogućnost postavljanja trećeg reda sjedala pa će se u automobile moći smjestiti sedam osoba. Elon Musk je naglasio kako će Model Y imati funkcionalnost SUV-a i vozne značajke sportskih automobila.
Brzina i cijena
Predstavljene su četiri verzije Modela Y, azlikuju se po autonomiji, brzini i cijeni, a prvi primjerci na tržište će doći tek krajem 2020. godine. Osnovni, najjeftiniji model, koštat će 34.500 eura, ima doseg oko 370 km, do ‘stotke’ ubrzava šest sekundi, maksimalna brzina je 192 km/h, a na tržište bi trebao stići tek u proljeće 2021. Najskuplja i najjača izvedba Tesle Model Y koštat će 53.000 eura, ima autonomiju oko 450 km, do ‘stotke’ juri oko 3.5 sekundi i postiže maksimalnih 240 km/h.
Elon Musk cijelu ponudu Teslinih vozila stavio je pod zajednički nazivnik ‘S3XY (sexy) koji je formiran od imena modela: S, 3, X i Y.