Odjeci: Luksuz i inovacije poruke su Sajma automobila u Ženevi

Međunarodni sajam automobila svake godine u martu održava se u švicarskom gradu Ženevi, u gradskom kongresnom centru Palexpo. Ženeva autosajam prvi put održan je davne 1905. godine te ga otada možete posjećivati svake godine na istom mjestu.

61
Sajam Ženeva

Ženevski sajam automobila smatra se jedinstvenom prilikom za sve brendove iz ove sfere, koji upravo tu mogu predstaviti sve svoje novitete. Svi brendovi koji igraju neku od važnih uloga u svijetu automobilizma, tokom cijele godine rade na svojim projektima za ženevski sajam, kako bi svoju publiku, fanove, kolekcionare i stručnjake mogli da obore sa nogu.

Na više od nekoliko desetaka hiljada kvadratnih metara izložbenog prostora svoje su mjesto našli najrazličitiji osobni automobili poput onih električnih, posebne karoserije za motorna vozila te ostali dijelovi, dodaci i originalna oprema proizvođača.

Fokus na elektrifikaciji

Na ovogodišnji, 89. međunarodni sajam automobila u Ženevi ekipa Business Magazinea imala je priliku otići automobilom te pored sajma vidjeti i mnoge prirodne ljepote koje se nalaze na putu Sarajevo – Ženeva. Po dolasku u Ženevu i brzog odlaganja prtljaga zaputili smo se na Press dane ovog sajma koji se tradicionalno održavaju tri dana prije zvaničnog otvaranja za javnost. Po ulasku u centar Palexpo čovjek (posebno onaj kojeg automobili najmanje zanimaju) teško može ostati suzdržan samom količinom automobila koji se nalaze odlično organizovani na velikom prostoru Sajma.

Ove godine ”fokus” je vidno bila neminovna elektrifikacija automobila pa smo imali priliku vidjeti Audi štand koji osim Audi A7 nije imao ni jedno vozilo koje za svoj pogon ne koristi neki vid električne energije ( poseban elektromotor ili sve popularniji 48 voltni starter poznatiji kao ”blagi” hibridni sistem).

Mercedes Benz je također predstavio hibridni model svog popularnog SUV-a GLE koji nosi oznaku 53AMG (za slikanje ovog modela morali smo dosta dugo čekati zbog velikog interesa novinara). Naravno pored ova dva njemačka premium brenda moramo spomenuti i treći, BMW koji je na Ženevskom sajmu nastupio prilično agresivno sa modelima poput SUV-a X7, Z4 novog kabrioleta (koji svoju šasiju i motore dijeli sa novom Toyotom Suprom) ali i naravno novog modela Serije 3 koji je nedavno predstavljen i na našim prostorima. Posebnu pažnju zaslužuje i novi Coupe iz BMW kuhinje koji je predstavljen pod nazivom BMW 8 series.

Svoje štandove imali su i ostali prozivođači od kojih treba izdvojiti  Citroen, Peugeot, Škodu kao i Seat-Cupra štand koji svake godine nanovo uspiju da nas oduševe. Jedan automobil nas je posebno iznenadio količinom pažnje koju je privukao, a to je novi Suzuki Jimny džip koji je prvenstveno namijenjen offroadu i mnogi bi rekli neodoljivo podsjeća na ”malu” Mercedes G klasu koja je generacijama sinonim za automobil sa odličnim offroad- performansama.

Najskuplji na svijetu

Naravno, ovaj sajam ne bi bio to što jeste da nema tolikog broja super automobila koje mimo ovog eventa mnogi od nas teško mogu vidjeti na ulici zbog njihovog veoma ograničenog broja proizvedenih primjeraka, ali i same cijene. Među tim automobilima zasigurno vrijedi spomenuti Rimac automobile sa svojim vodećim konceptom pokretanim na isključivo električnu energiju, Koenigsegg koji svojim superautomobilima već neko vrijeme postavlja granice te uspješno vodi bitku sa Buggatijem za automobil sa najvećom postignutom brzinom na svijetu.

Francuski proizvođač luksuznih automobila Bugatti predstavio je na Sajmu i najskuplji model na svijetu, La Voiture Noire (Crni auto) koji je prodat za 9,7 miliona eura  neimenovanom kupcu. Radi se o specijalnom modelu baziranom na hiperautomobilu Chiron. Automobil pokreće quad-turbo W16 8.0-litarski motor koji razvija 1.500 KS i 1.600 Nm obrtnog momenta.

Imali smo priliku vidjeti i Pagani automobile sa njihovom čuvenom Zondom kao i njenom zamjenom (model pod nazivom Huayra).

Mclaren je na svom štandu izložio više modela koji su svojim karakteristikama sami vrh ponude superautomobila visokih preformansi te smo mogli vidjeti model 600LT kao i 650LT te novu zamjenu za njihov vrh ponude tj. Model Senna koji je svoje ime dobio po čuvenom vozaču formule 1.

Za kraj bi trebali spomenuti TagHeuer kutak koji je pored izloženih trkaćih automobila također ugostio i impresivnu kolekciju ručnih satova koji su proizvedeni u veoma ograničenim serijama.

Evropski automobil godine

Sajam je tradicionalno dan ranije počeo ceremonijom proglašenja Evropskog automobila godine, a ova prestižna titula pripala je inovativnom Jaguaru I-Pace. Ovo je prvi ovakav trofej za britanski brend osvojen zahvaljujući električnom crossoveru. Jaguar I-Pace bio je izjednačen s konkurentom Apline A110 jer su oba automobila dobila 250 bodova, no ukupna pobjeda pripala je Jaguaru jer ga je veći broj glasača stavio na vrh svoje liste.  KIA Ceed i Ford Focus zauzeli su treće i četvrto mjesto sa 247, odnosno 236 bodova.

 

PREKOTarik Delić
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here