Max Factor poznajemo kao popularnu liniju američke kozmetike koja pripada korporaciji Coty. Milionima žena širom svijeta prva asocijacija na ime Max Factor jeste ljepota, moda i glamur. Iz kompanije je proizašlao i termin “make-up” za šminku.

Nagrada za harmoniju

Čovek koji je načinio pionirske korake u kozmetičkoj industiji, Max Factor, bio je jedan od najpoznatijih filmskih vizažista. Njegove kozmetičke inovacije revolucionalizirale su ne samo filmsku šminku nego i svakodnevno šminkanje. Rođen je u Poljskoj 1872. godine kao Maksymilian Faktorowicz, u vrijeme kada je istočna Poljska bila dio Ruskog Carstva. Još kao osmogodišnji dječak jevrejskog porijekla pohađao je zanat u zubarsko-apotekarskoj radnji jer s obzirom na to da je bio jedno od desetoro djece, nije bilo sredstava za njegovo školovanje. Nakon dugogodišnjeg miješanja mikstura, postao je pravi ekspert i u izradi proizvoda za šminkanje. U moskovskom predgrađu otvorio je radnju u kojoj je prodavao ručno izrađene ruževe, kreme, mirise i perike. Radio je i kao majstor vlasuljar. Prvi veliki uspjeh duguje putujućoj pozorišnoj skupini koja je za nastup pred ruskom carskom porodicom koristila upravo njegove proizvode. Tako je veoma rano postao zvanični šminker ruskog carskog pozorišta i oficijelni kozmetički ekspert carske porodice.

Sa svega nekoliko dolara u džepu, emigrirao je u Ameriku 1904. godine, ustoličio svoje umijeće i veliko znanje i sagradio imperiju. Naravno, taj put nije bio lak. U početku, Max je svoj posao zasnovao na proizvodnji parfema, šminke i proizvoda za kosu. Sa velikim napretkom filmske industrije našao je sebi novi izazov – filmsku šminku. Uskoro se nastanio u Hollywoodu gdje je 1909. godine osnovao kompaniju MaxFactor&Co koja je brzo dosegla vrtoglav uspjeh. U novu trgovinu sa šminkom glumci su ubrzo počeli dolaziti po savjet kako što bolje izgledati na platnu, dok su vizažisti nestrpljivo čekali nove proizvode. Max Factor je prvi izrađivao šminku posebno namijenjenu filmskoj industriji, a za svoje kozmetičke proizvode dobio je i zvanične nagrade. Bio je toliko uspješan da jedna zlatna zvijezda na hollywoodskoj Stazi slavnih danas nosi njegovo ime.

Zajedno sa svojim timom, 1916. godine Max je izumio poseban, tada revolucionarni način šminkanja ColourHarmony (Harmonija boja). To je bilo prvi put u historiji kozmetike da jedna kuća lansira puder, ruž, sjenilo i rumenilo u istom, prirodnom i neupadljivom tonu.  Kompanija je uskoro osvojila i Oskara za dostignuća i doprinos u stvaranju filmske šminke.

Max Factor je zaslužan i za stvaranje looka poznatih holivudskih ikona, poput Ave Gardner, Jean Harlow i Marlene Dietrich, a 1916. prvi put je počeo s prodajom sjenila i olovaka za oči, izvan svijeta filmske industrije.

Godine 1925.  kompanija je primila najveću narudžbu do tada te je u kratkom roku morala dostaviti 600 galona prozračne šminke s maslinovim uljem filmskom setu Ben Hura, kako bi se osiguralo da se boja kože na filmskim dodacima snimljenim u Americi podudara s tamnijom bojom kože glumaca u scenama snimljenim u Italiji.

 

Make up za sve

 

Radeći kao filmski šminker, Max je shvatio da sve više žena želi izgledati kao glumice s filmskog platna te je kompanija prva u historiji šminku s filmskog seta prilagodila široj populaciji. Max Factor je vjerovao da čarolija make-upa treba biti dostupna svim ženama.

Upravo je zbog njegovog zalaganja glagolska fraza “make- up” (načiniti, napraviti – nečije lice) ušla u upotrebu kao zamjena za termine kozmetika ili šminka. Inače, izraz make up u ovom kontekstu je do tada smatran vulgarnim, namijenjen samo ljudima sumnjive reputacije i neprimjeren za korištenje u uljudnom društvu.

Distribucija nove i inovativne marke najprije je ostvarena na teritoriji SAD, kada je 1927. godine utemeljena kompanija za distribuciju Sales Builders, koja je imala prava da reklamira, distribuira i prodaje Max Factor proizvode.

Kompanije je 1930. godine proširila svoju mrežu na čak 81 zemlju svijeta, pod nazivom Max Factor – šminka zvijezda. Tih godina, kompanija je počela razvijati i specijaliziranu šminku za televiziju. Također, još od 1920. godine Max Factor koristi slavne glumice za reklamiranje svojih proizvoda pa su se na kozmetičkim oglasima pojavljivale legendarne Marylin Monroe i Rita Hayworth, a u novije vrijeme zvijezde poput Denise Richards i Jaclyn Smith.

Tokom više od 100 godina svog postojanja, brand je predstavio niz legendarnih proizvoda. Nakon Max Factor make-upa za filmska platna ili zlatnog praška za kosu, ili vodootporne pozorišne šminke,1938. godine promoviran je prvi puder u stiku Pan Stik, koji je savršeno prekrivao sve nedostatke. Tih godina kontinuirano se širila paleta MaxFactor proizvoda, te je 1953. godine lansiran puder CremePuff , a godinu dana kasnije i Erace korektor. MaxFactor je i tada svojim kupcima garantirao kvalitetu proizvoda i izgled zvijezda jer su ga reklamirale poznate hollywoodske glumice. Tokom 60-ih i 70-ih godina MaxFactor kozmetika uspješno se prilagodila novim modnim trendovima. U fokusu su bile “mačije oči”,a MaxFactor je to iskoristio kako bi zavladao scenom svojim umjetnim trepavicama, tekućim eyelinerom i kremastom vodootpornom maskarom. Već 80-ih nova moda donijela je svjetlucavu šminku i trend preplanulog, brončanog tena– tzv. California look. Tada inovativni proizvodi postoje i u današnjoj dekorativnoj kozmetici, samo usavršeni i modernizirani.
Danas je make- up pitanje trenda koji pratimo u skladu s modnom industrijom.

Posljednjih godina brand je proslavila prije svega maskara Max Factor 2000 Calorie i Max Factor ruž za usne Lipfinity s dugotrajnim efektom.

Kompanija, div robe široke potrošnje Procter&Gamble u međuvremenu je 1991. godine postala vlasnik MaxFactor kozmetike, imena koje garantira kvalitet i kojem milioni žena širom svijeta poklanjaju svoje povjerenje. Naposlijetku, američka kompanija Coty, proizvođač parfema brendova Calvin Klein i Chloe, do 2016. godine kupila je za 12,5 milijardi dolara poslovanje Procter&Gamblea vezanog uz parfeme, njegu kose i kozmetiku, odnosno 43 kozmetička brenda ove kompanije. Zahvaljujući tom najvećem spajanju u kozmetičkoj industriji u novijoj historiji, Coty upravlja licencama za MaxFactor.

 

 

 

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here