Razgovarala: Maja Hadžić

Das WeltAuto svjetski brand s dugom tradicijom, na domaćem tržištu djeluje od aprila 2017. godine u sklopu kompanije Porsche BH, generalnog uvoznika vozila koncerna Volkswagen za tržište BiH i nudi potpuno novi koncept prodaje rabljenih automobila. Od ostalih trgovaca rabljenim automobilima razlikuje se primijenjenim standardima u provjeri i opravci vozila propisanim od strane Volkswagen Grupe, o čemu smo razgovarali sa brand menadžerom Das WeltAuto Harisom Muratovićem.

Dok na bh. cestama dominiraju vremešna vozila uvezena najčešće sa sumnjivim kilometražama, Das WeltAuto kupcima nudi rabljena vozila samo adekvatne servisne historije i tehnički potpuno ispravna, provjerena, sigurna i spremna za ugodnu vožnju.

Sigurnost, povoljni načini finansiranja rabljenih vozila, ponuda koja uključuje i mlađa First Class auta po povoljnijoj cijeni – samo su neki od razloga za uspjeh ovog brenda i na tržištu BiH, gdje je u prethodnoj godini šest prodajnih centara Das WeltAuto isporučilo oko 435 vozila.

BM: Volkswagen AG koncern prepoznao je šansu da Das WeltAuto proširi na internacionalni nivo te je ovaj novi koncept prodaje polovnih automobile od aprila 2017. godine prisutan i u BiH. Koja je svrha uvođenja ovog brenda i kako djeluje Das WeltAuto na bh. tržištu?

MURATOVIĆ: Das WeltAuto je poznati međunarodni brend, član Volkswagen AG koncerna, koji je utemeljen 1993. godine, a čija je osnovna djelatnost poslovanje sa rabljenim vozilima. Osim na evropskim tržištima, Das WeltAuto prisutan je i na drugim tržištima širom svijeta, počev od Kine, Australije, Singapura, Indije, Rusije, pa do SAD, ali i u mnogim drugim manjim zemljama. Globalni uspjeh brenda Das WeltAuto zasnovan je na sigurnosti, povjerenju, pouzdanosti i transparentnosti. Vozila koja su u ponudi DasWeltAuto, detaljno su provjerena i tehnički potpuno ispravna te raspolažu garancijom, tako da kupci mogu biti sigurni u pouzdanost svojih vozila.

S obzirom na to da tržište automobila u BiH u posljednjih nekoliko godina daje znake oporavka i blagog rasta, ali i zbog činjenice da još uvijek imamo visok trend uvoza i registracije rabljenih vozila u odnosu na nova, kompanija Porsche BH odlučila je lansirati brend Das WeltAuto na naše tržište.

Počevši od faze istraživanja tržišta, do pripreme za samu implementaciju uvođenja brenda na naše tržište, došli smo do zaključka da je potrebno ponuditi nešto potpuno drugačije našim kupcima rabljenih vozila, a to je kvalitetan i provjeren proizvod, uz vrhunsku uslugu koristeći se standardima koji su propisani od strane Volkswagen Grupe. Opredijelili smo se za potpuno novi pristup u ponudi rabljenih vozila, što nas izdvaja od ostalih ponuđača rabljenih vozila na našem tržištu.

BM: Koji je Das Welt Auto princip prodaje rabljenih automobila u BiH? Odakle preuzimate automobile?

MURATOVIĆ: Svi automobili koje nudimo prikazani su na našoj web stranici www.dasweltauto.ba. Kupci koji posjete naše prodajne centre, uvjerit će se u to da na jednom mjestu mogu riješiti sve što je potrebno, počev od kupovine rabljenog vozila, zamjene po principu staro za novije ili staro za novo. Za naše kupce obezbijedili smo i povoljne načine finansiranja rabljenih vozila uz nominalnu kamatnu stopu od 3,99 posto u saradnju sa Porsche Leasingom. Izvor nabavke automobila je u 95 posto slučajeva po principu staro za novo, buy-back aranžmani u saradnji sa Porsche Leasingom, te pojedinim Rent a Car kućama. Ostatak od pet posto su automobili koji se uvezu iz inostranstva od provjerenih dobavljača.

Sva vozila koja otkupljujemo po principu staro za novo su uredno servisirana, sa provjerenom historijom održavanja, tačnom kilometražom i porijeklom i to je zapravo naš najveći izvor nabavke vozila, oko 65 posto.

Imajući u vidu da značajan broj automobila uvezenih u BiH ima sumnjivu kilometražu, te da se i rabljena vozila kao i nova vozila na tržištu Evrope prodaju po znatno višim cijenama nego što su u BiH, upravo iz tih razloga naš fokus je na nabavci vozila sa domaćeg tržišta i tu nemamo kompromisa. Lažni kilometri su, naime i značajan finansijski gubitak kog mnoštvo kupaca nije svjesno, jer ako uzmete prosječnu cijenu vozila od 0,25 KM po pređenom kilometru prilikom kupovine vozila na operativni leasing, doći ćete do računice da ste na 10.000 pređenih kilometara koji su “vraćeni”, vi zapravo oštećeni za 2.500 KM.

Prihvatamo samo provjerena vozila.

BM: Koliki je potencijal brenda WeltAuto na domaćem tržištu? Koliko je prodajnih mjesta i isporučenih automobila i raste li Das Welt Auto partnerska mreža u BiH?

MURATOVIĆ: Naš cilj je bio, prije svega, razviti brend Das WeltAuto u većim gradovima Bosne i Hercegovine, pa smo od aprila 2017. godine do danas razvili šest prodajnih centara – Porsche Sarajevo, Nipex u Tuzli, Apolo u Mostaru, Autorad u Brčkom, Autokomerc VS u Banjoj Luci i od skoro AC Quattro u Sarajevu. U prethodnoj godini isporučili smo oko 435 vozila krajnjim kupcima, a 2018. godinu planiramo okončati sa 700 prodatih vozila. Naši ciljevi u 2017. godini bili su da dopremo do krajnjih kupaca sa stavom, idejom i činjenicom da je prvenstveno važno imati provjereno i sigurno vozilo.

Mi poslujemo pod jednom vrstom “franšize”, koja nameće jasne standarde u poslovanju sa rabljenim vozilima, počev od vizuelnog identiteta, standarda u provjeri vozila, opravci i samom izložbenom prostoru. Uvjereni smo da će u narednih pet godina većina od ukupno 34 ovlaštenih prodajno-servisnih partnera iz Volkswagen Grupe u BiH biti također dio Das WeltAuto mreže. U narednoj godini planiramo proširiti poslovanje i u manje bh. gradove, sa najmanje još četiri ovlaštena partnera.

BM: Koliko je detaljan pregled i potrebni servisni tretman ovih automobila? Da li je Volkswagen uspostavio neki standard?

MURATOVIĆ: Svi naši servisi opremljeni su kompletnim specijalnim servisnim alatom i najnovijom tehnologijom, a naše prodajno-servisno osoblje educirano je prema standardima i procedurama Volkswagen Grupe. Svako vozilo prije otkupa detaljno provjeravamo u servisu prema check listi koja ima 257 tačaka provjere, počev od karoserije, interijera, elektronike, motora, kilometraže, servisne historije i sl.

Krajnji cilj nam je da kroz transparentan način procjene vozila, koristeći Eurotax softver i tržišnu vrijednost vozila, dođemo do fer procijenjene cijene, sa kojom je i kupac zadovoljan.

Nakon detaljnog pregleda, svako otkupljeno vozilo se u slučaju potrebe popravljamo, temeljno čistimo te dovodimo u odlično vizuelno stanje. Zatim vozilo izlažemo u prodajni centar, fotografišemo i postavljamo na web stranicu.

BM: Kakva je vaša ponuda automobila, ali i ponuda u sistemu pregleda i reparacije automobila?

MURATOVIĆ: Kako bi naši kupci bili oslobođeni bilo kakvih rizika i osjećali se sigurno za upravljačem, mi ne otkupljujemo vozila koja nemaju adekvatnu servisnu historiju. U našem prodajnom asortimanu su otkupljena vozila u prosjeku stara pet godina i što je najvažnije – sigurna su i provjerena.

Vozila koja nudimo krajnjim kupcima su tehnički potpuno ispravna, provjerena, sigurna i spremna za ugodnu vožnju. Rukovodimo se time da nema kompromisa na račun neizvjesnosti i sumnje u ispravnost vozila i svako vozilo mora biti detaljno pregledano. U slučaju bilo kakvih ranijih poznatih oštećenja, ona se prezentiraju potencijalnom kupcu. Iskustvo je pokazalo da sve skrivene mane na vozilu, kad tad izađu na vidjelo.

BM: Koji je vaš asortiman proizvoda?

MURATOVIĆ: Najprodavaniji su brendovi iz VW grupe, počev od Volkswagena, Škode, Audija, Seata i Porsche, na koje otpada 87 posto naše prodaje. Međutim, u našem asortimanu mogu se pronaći i brendovi kao što su Mercedes, Volvo, Renault, BMW, Peugeot i drugi. Najprodavaniji model je Škoda Octavia, slijedi VW Golf, Audi A4.

Radi se o prodatim vozilima sa prosječnom kilometražom od 97.000 KM i oko pet godina starosti.

Kupce koji žele mlađe, ali ne potpuno novo vozilo, sa povoljnijom cijenom, obradovat će naša First Class vozila, koja su otprilike do 18 mjeseci starosti i imaju do 30.000 pređenih kilometara na satu. To su naša testna i službena vozila i zastupljena su oko 30 posto u našoj ponudi.

BM: Kakvu garanciju dobijaju kupci Das Welt Auto?

MURATOVIĆ: Pored fabričke garancije koju imaju FirstClass vozila, u skladu sa našim principom poslovanja nudimo produženu Das WeltAuto garanciju u trajanju od 12 do 24 mjeseca. Kupci mogu odabrati koju garanciju žele. Također smo obezbijedili mobilnu asistenciju u saradnji sa BIHAMK-om, koja vrijedi isto onoliko koliko vrijedi i Das WeltAuto garancija. Das WeltAuto garancija i uslovi važenja su kod nas transparentni i nema “skrivenih stavki”. Jasno je naglašeno šta obuhvata garancija, a šta ne, što se lako može provjeriti i na našoj web stranici.

BM: Koji su planovi Das Welt Auto za naredni period?

MURATOVIĆ: Pred nama je veoma dinamičan period, prije svega razvoja mreže ovlaštenih partnera. Do 2023. godine želimo objediniti kompletnu mrežu ovlaštenih partnera iz VW Grupe u sistem Das WeltAuto. Svjesni smo činjenice da tržište automobilske industrije doživljava dramatične promjene u svijetu, sa aspekta uvođenja novih tehnologija. Ovdje mislim konkretno na novu eru električnih vozila. Veoma ćemo odgovorno pratiti razvoj automobilske industrije i nove trendove te shodno tome educirati prodajno – servisnu mrežu naših zaposlenika i ulagati u servise.

Želimo biti najpoželjniji partner u poslovanju sa rabljenim vozilima u BiH.

Kroz društveno odgovoran rad, želimo nastaviti sa promocijom prirodnih ljepota Bosne i Hercegovine, te smo kreirali i Blog na web našoj stranici. Smatramo da su avanturistički sportovi kao što su planinarenje i trail, rastući trend u našoj zemlji, pa ćemo i naš brend Das WeltAuto vezati uz te sportove.

 

 

 

 

PREKOMaja Hadžić
IZVORBusiness Magazin
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here