Kompanija Deichmann osnovana je 1913. godine kao porodično preduzeće u Essenu, u srcu njemačke pokrajine Ruhr. Od porodičnog biznisa, Deichmann je uspio izrasti u lidera na tržištu trgovine obućom u Njemačkoj i Evropi. Najveći trgovac obućom na malo u Evropi je 2017. godinu završio sa ukupno 3.989 trgovina i 36 internetskih trgovina te je upošljavao 39.564 radnika. U 25 evropskih zemalja i SAD u prošloj godini Deichmann grupacija ostvarila je bruto promet od 5,8 milijardi eura, što je najveći promet ove kompanije od njenog osnivanja. Svoju prvu poslovnicu u Bosni i Hercegovini Deichmann je otvorio 2013.godine, a trenutno ih ima 18 širom BiH. O poslovnim rezultatima, planovima za naredni period i tituli Najpoželjnijeg poslodavca za Business magazine govorio je Boris Kopič, direktor kompanije Deichmann za BiH, Sloveniju, Hrvatsku i Srbiju.
BM:Kontinuirano bilježite pozitivne poslovne rezultate. U čemu leži tajna Vašeg uspjeha?
KOPIČ:Deichmann od 2013. godine stalno bilježi rast, tako da sada u BiH ima ukupno 18 trgovina, uključujući i trgovinu otvorenu u aprilu ove godine u Retail Parku Bingo u Mostaru. U 2017. godini zabilježen je promet od 32 miliona KM, što je porast od šest posto u odnosu na prethodnu godinu. Osnovna prodajna strategija Deichmanna,u svih 26 zemalja u kojima je prisutan, je ponuda kvalitetne modne obuće po povoljnim cijenama. Takav način doveo je Deichmann u poziciju vodećeg trgovca obuće u Evropi sa prodajom od 176 miliona pari cipela godišnje. Razlog za uspjeh brenda Deichmann nije nikakva tajna – zbog velikog broja poslovnica naručujemo količine koje su u toj grani jedinstvene.Tako nastaju cjenovne prednosti i sinergijski učinci koje Deichmann sa radošću dijeli i sa svojim strankama.
BM:Na šta je usmjerena strategija Vašeg poslovanja, kakve ste ciljeve sebi zacrtali?
KOPIČ: Da bi Deichmann zadovoljio osnovnu stratešku odluku, a to je ponuda kvalitetne modne obuće po povoljnim cijenama, potrebno je prvo odabrati dobar asortiman. Nabavka cipela u Deichmannu napravljena je centralno, a to znači da se planiranje, izbor i nabavka rade u Njemačkoj za sve zemlje. Sinergijski učinci nabavke za postizanje jedinstvenih količina i cjenovnih prednosti mogu se postići samo sa proizvođačima koji su u mogućnosti obezbijediti ove količine po kvalitetu, dizajnu i količini. Veoma je važno da se svaki proizvođač uklapa u Deichmannovu tržišnu strategiju, a to znači kvalitetne cipele po povoljnim cijenama. To su proizvođači koji mogu pratiti najnovije modne smjernice, koji mogu napraviti kvalitetnu obuću u količinama potrebnim za 26 Deichmannovih tržišta na način znatnog sniženja troškova produkcije.
Drugi veoma važan i jedinstven detalj u odnosu na druge proizvođače obuće je to da je poduzeće- koncern još uvijek u vlasništvu porodice Deichmann, koje ekspanziju finansira isključivo sopstvenim sredstvima, što znači da nije na berzi. U tom pogledu Deichmann nema kredita i ne finansira se stranim investitorima i ulagačima. Strategija poslovanja Deichmanna u BiH zasad ostaje ista, što znači ekspanzija u okviru trgovačkih centara te Retail parkova. Na tom području za nas još ima mnogo mjesta u kojima bi željeli biti prisutni. Što se tiče drugih ponuđača obuće u BiH, naš stav je da je konkurencija uvijek dobrodošla. Više konkurencije za nas znači da trebamo i sami raditi na poboljšanju izgleda naših trgovina, naše ponude, njene kvalitete… U prošloj godini Deichmann je i u BiH postigao vodeći tržišni udio.
BM:Šta je najviše doprinijelo da zadobijete i zadržite povjerenje kupaca u BiH?
KOPIČ: Zahtjev da obuća ne bude samo povoljna, nego i kvalitetna, koja ne traje samo nekoliko sedmica te na kraju i želja da obuća dobro izgleda, da prati najnovije modne trendove, osiguralo je Deichmannu u BiH vjeran krug kupaca, koji kad god imaju potrebu za cipelama, ako imaju Deichmann trgovinu u blizini uvijek navrate u nju. Nažalost, izgradnja novih tržnih centara nije onakva kako bi Deichmann želio, jer u BiH ima još mnogo gradova u kojima bi Deichmann trgovine dobrodošle.Posebnu važnost Deichmann posvećuje i obuci svojih prodavača.
BM:Prema anketi web portala Posao.ba, od 2014. godine u kategoriji Fashion&Retail, uvijek ste u rangu top tri Najpoželjnija poslodavca. Šta za Deichmann znači ovo priznanje?
KOPIČ: Sve ove titule veoma su nam drage i potvrđuju pravilan odnos prema kupcima, a i zaposlenicima. Pored toga, ovo je dobra referenca za sve potencijalne radnike u gradovima, gdje Deichmann otvara nove trgovine. Ovakvo priznanje nam je i dodatni motiv i obaveza prema zaposlenima da i ubuduće uvažavamo najviše standarde međusobne saradnje i napretka pojedinca u okviru ekipe.
BM:Šta biste istaknuli kao najvažniju prednost Vaše kompanije kada je u pitanju odnos prema zaposlenima?
KOPIČ:Naša misao vodilja je Preduzeće mora služiti ljudima. Time se vode i naši zaposlenici. Naši su prodavači oni koji stvaraju prvi kontakt s kupcima i koji stvaraju dojam o našem preduzeću i bez njih ne bi bilo moguće ostvariti takav uspjeh. Našim zaposlenicima nastojimo nuditi što bolje uvjete rada, što znači da oni sudjeluju u dobiti poduzeća –pod tim mislimo na mjesečne provizije za ostvarenje planiranog prometa poslovnice, ljetni regres i božićnice. Također, svjesni smo činjenice da za motivaciju zaposlenika nije dovoljan samo materijalni vid, nego u njih ulažemo i organiziranjem različitih radionica na kojima mogu sticati dodatna stručna znanja i unaprijediti tzv. meke vještine.
BM:Da li do kraja 2018. godine planirate otvaranje novih poslovnica i novo zapošljavanje?
KOPIČ: Trenutno u BiH imamo 155 zaposlenih, a do kraja godine planiramo otvorenje još dvije nove poslovnice sa 14 novo zaposlenih.