Tefal je francuska kompanija koja se bavi proizvodnjom posuđa i malih kućnih aparata. Dio je Groupe SEB koja uključuje i brendove All-Clad, Krups, Moulinex, Rowenta i WMF Group. Svake sekunde širom svijeta proda se sedam proizvoda SEB grupe čiji je Tefal dio. Svake godine u više od 150 zemalja svijeta proda se više od 200 miliona proizvoda grupe SEB, čiji godišnji prihod iznosi blizu 4,77 milijardi eura i koja upošljava 24.927 ljudi. Tefal je do danas prodao 1,5 milijardi lonaca i posuda širom svijeta, a brend je prisutan u 144 zemlje. Tefal ima ukupno 150 patenata. Ime kompanije je spoj riječi TEFlon (polukristalna polimerna plastika) i ALuminijum. U nekim dijelovima svijeta Tefal se reklamira kao T-fal.

Neprijanjajući sloj

Ekonomija je 50-ih godina prošlog stoljeća bila u razvoju, potrošnja je doživjela veliki porast, a nove ikone bile su pravo osvježenje. U svim područjima vladala je želja za odmakom od prošlosti i prihvatanjem modernog, opuštenog načina života. To je društveni kontekst u kojem se francuski projektant Marc Gregoire unio revoluciju u svakodnevni život kuhara i kuharica širom svijeta tako što je 1954. godine patentirao tavu s neprijanjajućim slojem.

Marc Gregoire

Njegov inovativni koncept temeljio se na postupku oblaganja aluminijske ploče materijalom PTFE koji je obrađen hlorovodičnom otopinom. Rezultat je bio tava za koju se ništa ne lijepi i s kojom kuhanje postaje jednostavno i ugodno. Gregoire je potom otvorio svoju prvu fabriku u Sarcellesu u Parizu i odabrao naziv brenda Tefal. Fabrikaje proizvodila 100 tava dnevno tokom prve godine. Slavna dama, poznata i dan danas po svom istančanom ukusu i osjećaju za lijepo Jackie Kennedy fotografirana je 1961. godine na izlazu njujorške trgovine s Tefalovom tavom u ruci. Slika je objavljena širom svijeta, a brend Tefal dobio je međunarodnu prepoznatljivost. Danas Tefalov kvalitet reklamiraju najbolji svjetski kuhari poput Jamiea Olivera. Narudžbe su narasle na 7.500 komada sedmično, a uskoro i na milion jedinica mjesečno.

Internacionalni uspjeh

Od prvog ispitivanja koje je proveo Gregoire, Tefal je konstantno napredovao. Kako je kuhinja postala žila kucavica doma za cijelu porodicu u kojoj se okuplja, čavrlja za ručkom i dočekuju gosti, Tefal je proširiovao asortiman proizvoda i ušao na tržište malih kućanskih aparata. Godine 1968., SEB koji će uskoro postati grupacija SEB, svjetski vođa na području male kućanske opreme kupio je Tefal i njegovih pet evropskih podružnica. U tom trenutku, Tefal je postao broj jedan u Francuskoj u proizvodnji posuđa sa prodajom od 49 miliona franaka.

Tefalova stručnost, uključujući neprijanjajuće obloge koje su postale zaštitni znak kompanije, od tada se primjenjuje na proizvode drugih brendova u grupaciji. Kompanija je svojevremeno proširila ponudu na tostere za sendviče i vafle, kao i upaljače za plin.

Dok se tradicija nedjeljnog ručka urušava 70-ih i 80-ih godina prošlog stoljeća, stvaraju se nove prilike za uživanje u obrocima s prijateljima, bilo da su obični ili svečani.

Sto od tada nije više samo mjesto za međusobnu komunikaciju, a Tefal odgovara stvaranjem linije proizvoda posvećene ugošćavanju. S raclette grillom s posudom od neprijanjajućeg sloja lansiranog 1975. godine i električnim setom za fondue iz 1990. godine, Tefal je uložio u novi način zajedničkog uživanja u hrani –  u pripremu obroka direktno za stolom, uz naglasak na zabavu. Tefal je radio s turističkim stručnjacima, vlasnicima restorana i siranama kako bi sir raclette iz Savoje predstavio široj publici. Zahvaljujući Tefalovom aparatu, sir raclette doživio je internacionalni uspon i roštilj za raclette postajo je ključni dodatak za zimske obroke.

Optimizacija prostora

Krajem 80-ih godinaoptimizacija prostora postaje prioritet, a kućanski aparati su radi uštede prostora postali funkcionalniji, manji i praktičniji. U deceniji mikroračunara, prvih igraćih konzola i ergonomskih kućanskih aparata, Tefal je nastavio s različitim aktivnostima i širio se na druge prostorije u domu. Brend tih godina u prodaju pušta kuhinjske vage i nudi jednostavne, praktične nove aparate kao što su pegle na paru.

Tefal je tako u prodaju pustio peglu na paru Supergliss (prodavala se u Francuskoj u okviru brenda Calor) s podlogom od durilijuma, nove obloge koja je sprječavala ogrebotine, nakupljanje nečistoće i ljepljenje za tkaninu. Također, Tefal je u prodaju pustio Ingenio, liniju kuhinjskih potrepština sa sistemom odvojivih drški koje olakšavaju odlaganje.

Trendovi 90-ih su da sve više ljudi uživa u kuhanju, kursevi kuhanja bili su pretrpani. Tefal je i tada podržao početnike u kuhanju osmišljavanjem proizvoda koji pojednostavljuju pripremu dobre hrane i postizanje dobrih rezultata. Kompanija je 1996. godine pokrenula novu inovaciju u području svojih tava, Thermo-Spot. Indikator toplote mijenjao je svoj izgled ovisno o temperaturi tave. Pomoću tog novog alata, kuhari su mogli vidjeti kada je tava postigla idealnu temperaturu.

Najnoviji trendovi su, pak,dobrobit i zdravlje na jelovniku. Potreba za zdravom hranom i uravnoteženom prehranom nikada nije bila izraženija. Tefal je u obzir uzeo te trendove i u prodaju pustio revolucionarnu fritezu Actifry. Nova friteza Actifry je svim ljubiteljima hrane omogućila da pripremaju prženu hranu i ostale obroke uz samo jednu kašičicu ulja. Kompanija Nikkei Business Publications Brand Consulting 2010. godine proglasila je Tefal brendom desetljeća u Japanu, pri čemu je pobijedio više od 1.500 lokalnih i stranih brendova.Nakon aparata Cookeo Connect i Actifry SmartTefal će u prodaju pustiti povezane proizvode u gotovo svim kategorijama tokom narednih godina, jer je većina kućanskih aparata sada “povezana” – pametnim telefonom možete kontrolirati kuhanje juhe, sušenje odjeće i zalijevanje biljaka.

IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here