Na trilaterarnom sastanku u Istanbulu predsjednika Turske Recep Tayyip Erdogana, predsjednika Srbije Aleksandra Vučića i člana Predsjedništva BiH Bakira Izetbegovića prihvaćen je prijedlog da se grade obje ponuđene trase autoputa na relaciji Sarajevo-Beograd. Podsjećamo, u opciji su bile dvije trase – prva je ona koja bi Sarajevo i Beograd spojila preko Tuzle i Bijeljine, a druga bi išla preko Višegrada, odnosno istočne Bosne i nastavila se preko Vardišta na srbijanski autoput.
Prema ovom kompromisnom rješenju trasa autoputa će ići od Sarajeva preko Zenice, Tuzle, Brčkog, Bijeljine, Beograda, Požege, Višegrada, pa natrag do Sarajeva, ukupne dužine 350 kilometara, od čega je 270 kilometara u BiH. Autoput će prolaziti kroz oba bh. entiteta i Brčkodistrikt. Bakir Izetbegović izjavio je da izgradnja prstena autoputa koji bi spajao Sarajevo i Beograd, predstavlja mega projekat, a koji se može pozitivno odraziti na zapošljavanje i saradnju.
“Putna infrastruktura je osnov unapređenja trgovinske razmjene BiH i Srbije, a koja je i sada na zavidnom nivou. Izgradnjom autoputa ta bi se razmjena, gledano iz našeg ugla, sigurno unaprijedila i povećala, a ujedno bi se nametnula potreba za brže otklanjanje aministrativnih prepreka koje usporavaju tranport, kako u domenu međusobne razmjene roba tako i u domenu prijevoza roba. Nadam se da će ovaj, a i slični projekti ugledati svjetlo dana jer su oni osnov upošljavanja građevinske operative,” kaže Ševal Suljkanović, izvršni direktor za ekonomska pitanja kompanije Bimal.
Dvije delegacije iz Turske stigle su u BiH i Srbiju, s ciljem prikupljanja podataka o svim detaljima projekta kako bi se moglo pristupit iizradi studije izvodljivost i definiranju modela finansiranja izgradnje te putnekomunikacije.
„Drina čini granicu sa Srbijom u dužini od 200 kilometara, a sa obje strane Drine u dužini od 100 kilometara nema autoputeva.
Taj projekat je život, bukvalno život svih ovih lokalnih zajednica na istoku, bez tog puta ovaj prostor će biti mrtav, a mislim da nikome nije u interesu da se to desi,“ ističe Miroslav Kraljević, načelnik opštine Vlasnice.
Činjenica je da ovo predstavlja značajan projekat, te ukoliko se realizira značajno će unaprijediti i olakšati robnu razmjenu, ali i kvalitetnije infrastrukturno povezati dvije zemlje.
„Izgradnjom autoputa Sarajevo – Beograd preko Tuzle, Međunarodni aerodrom Tuzla doživio bi dodatnu ekspanziju, a procvat bi doživio i turizam. Ovaj projekat bi uveliko osigurao i sigurnost učesnika u saobraćaju, a svjedoci smo tragičnih događaja u 2017. godini koji su se dogodili na cesti Tuzla-Orašje, odnosno Tuzla – Brčko,“ navodi Mirsad Gluhić, ministar trgovine, turizma i saobraćaja TK.
Enver Bijedić, zastupnik u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH, ističe da je izgradnja autoputa koji će povezati Sarajevo i Beograd od višestrukog značaja za čitavu bh. privredu, a posebno za Tuzlanski kanton
„Kompletna bh. privreda spaja se sa Srbijom, a s obzirom na to da je Srbija jedan od važnijih vanjskotrgovinskih partnera BiH, protok robe će se znatno ubrzati. Drugi bitan razlog je da se proizvodi hemijske industrije mogu izvoziti za Srbiju. Aerodrom Tuzla dobit će veći zamah, jer će se putnicima iz Srbije i Sarajeva olakšati korištenje njegovih usluga. Također, Luka Brčko koja je veoma značajna u pogledu vodnog saboraćaja, bit će povezana sa glavnim gradovima dvije zemlje,“ dodaje Bijedić.