Potrošači i dalje ulažu u doživljaj nasuprot materijalnom, s obzirom da novi podaci pokazuju povećanje troškova u smijeru sentimentalnih vrijednosti za 6 posto od 2015. godine, uz povećanje broja transakcija od 17 posto u periodu oko Valentinova.
Godišnji “Mastercard Love Index”, kreiran analizom kreditnih, debitnih i prepaid transakcija u periodu od tri godine tokom Valentinova (11.-14. februar 2015.-2017.), otkriva da put do nečijeg srca vodi preko stomaka – kao što su romantične večere u restoranima, koje zauzimaju prvo mjesto sa 40 posto učešća u potrošnji i 75 posto udjela u transakcijama 2017.
Nezaboravan doživljaj putovanja sa partnerom, avionom ili vozom, također je zabilježio značajan porast, jer je broj transakcija u 2017. godini porastao za 23 posto, što čini 22 posto ukupne potrošnje u vrijeme najromantičnijeg doba godine. Uživanje u hotelskim uslugama ostaje glavni favorit sa 27 posto udjela u potrošnji.
Podaci podržavaju rast “ekonomije iskustva”, jer sreću čini stvaranje trajnih uspomena – vrijednih objavljivanja na društvenim mrežama – umjesto kupovine “stvari”.
Beskontaktna tehnologija – savršena za izbjegavanje neugodnih trenutaka kada stigne račun – dobija na značaju, jer je vrijednost transakcija porasla za nevjerovatnih 311 posto, dok je broj transakcija porastao za 203 posto od 2015. godine. Beskontaktna potrošnja zapravo je porasla u svim kategorijama, sa najvećim porastom u segmentu putovanja – avionom ili vozom (1064 posto), kupovini nakita (453 posto) i cvijeća (446 posto).
Nasuprot tome, sredstva utrošena na tradicionalne poklone za „dan zaljubljenih“, kao što je cvijeće, smanjena su za 3 posto, iako je broj transakcija porastao za 14 posto, što pokazuje da, iako je cvijeće i dalje simbol romantike, jedan cvijet često znači više od čitavog buketa. Slično je i sa nakitom, potrošnja je smanjena za 9 posto, ali su transakcije porasle za 10 posto (u odnosu na 2015. godinu).
Studija, koja se bavila ponašanjem kupaca na više od 200 teritorija širom svijeta, identifikovala je dodatne potrošačke trendove.
Dakle, da li smo spontani ili sve planiramo kada je u ljubav u pitanju? Podaci sugerišu da je došlo do promjene prilikom kupovine poklona. Više se kupovina ne odlaže do posljednjeg trenutka. Većina (30 posto) već 11. februara obavi kupovinu za Valentinovo (48,8 miliona transakcija na globalnom nivou, u posljednje tri godine), međutim, nešto više od četvrtine (27 posto) svih transakcija (između 11. i 14. februara) napravljene su na sam „dan zaljubljenih“.
Trend online kupovine se nastavlja, sa ogromnim porastom broja transakcija od 136 posto, i to od Valentinova 2015. do Valentinova 2017.
“Želja da razmazimo voljenu osobu na Valentinovo ne jenjava. Naši podaci sugerišu da ljudi i dalje kupuju tradicionalne poklone, ali ipak sjajni doživljaji i lična iskustva sve to nadmašuju. Beskontaktna plaćanja su praktična i olakšavaju život, tako da je sjajno vidjeti kako ljudi širom svijeta prihvataju ovu tehnologiju. Mastercard Love Index – sada već tri godine – ističe globalne i regionalne trendove kako bi se trgovcima ponudili neprocjenjivi uvidi u navike potrošača za vrijeme ovog romantičnog perioda”, izjavila je Jelena Ristić, direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine, u kompaniji Mastercard.
Regionalni trendovi:
Ključni potrošački uzorci po regijama za Valentinovo u razdoblju od 2015. – 2017 | |
SAD |
|
Latinska Amerika i Karibi
|
|
Evropa
|
|
Bliski Istok
|
|
Azijsko-pacifička regija
|
|
Kanada |
|