Predstavnici naših kompanija za Business Magazine govorili su o, uprkos brojnim poteškoćama, ostvarenim poslovnim rezultatima u protekloj godini i otkrili nam nove planove i ideje. U kakvom su poslovnom ambijentu poslovale domaće kompanije, saznajte kroz njihove odgovore na pitanja. O radu i planovima kompanije Sisecam Soda Lukavac, govori Sefa Ozincegedik, generalni direktor.
Kako ocjenjujete poslovni ambijent u BiH tokom 2017. godine uopće?
Ozincegedik: Poslovni ambijent je i dalje veoma složen i neizvjestan u pogledu mjera koje su najavljivane, a čija realizacija ide veoma sporo. Reforme zdravstva, sudstva, penzionog i radnog zakonodavstva nisu ostvarene nikako ili su ostvarene u mjeri koja poslodavcima nije olakšala rad. Obećano rasterećenje privrede ostalo je samo na obećanju, a u nekim segmentima to je opterećenje čak i povećano (porez i doprinosi na topli obrok).
S kojim izazovima u poslovanju ste se susretali u prethodnoj godini?
Ozincegedik: Niti jedna zakonska mjera nije rasteretila naše poslovanje, naprotiv, opterećeni smo ozbiljnim finansijskim teretom na godišnjem nivou, gdje prvenstveno mislimo na oporezivanje toplog obroka i ukidanje olakšice na porez na dobit po osnovu izvoza i investicija. Od problema i dalje su prisutni oni vezani za sporo pribavljanje građevinskih dozvola, saobraćajna infrastruktura (posebno željeznica i Luka Brčko), sve veći nedostatak adekvatne stručno osposobljene radne snage i čak problem u obezbjeđivanju potrebnih energenat, posebno uglja.
Kakvi su planovi vaše kompanije za 2018. godinu?
Ozincegedik: Naši planovi su da zadržimo trenutni nivo poslovnog angažmana i da se izborimo sa sve većom konkurencijom na evropskom i drugim tržištima soda. U tome bi nam dobro došla svaka pomoć državnih organa na svim nivoima. Nas očekuje znatno teži period u kome ćemo morati da se izborimo za opstanak na tržištu i da stvorimo uslove za nove razvojne planove i investicije u ovoj fabrici.