Nakon što je prestao prevoz svježeg goveđeg mesa sa banjalučkog aerodroma za Tursku, kargo centar na aerodromu trenutno je  prazan.

Podsjećanja radi, Uprava Aerodroma je tokom posla sa Turskom procijenila da treba investirati u kargo saobraćaj, te su od ukupno sedam miliona KM investicionog zajma za kargo biznis izdvojili dva miliona KM.

U međuvremenu, čim je EU dozvolila transport kopnenim putem preko svoje teritorije, prestao je prevoz mesa sa banjalučkog aerodrome u Tursku, a u Banja Luci je ostala još jedna investicija sa neizvjesnim izgledima za uspjeh.

“Željeli bi se pozicionirati kao značajan kargo centar u regionu i šire, te mislimo da postoji realna osnova za takve pretpostavke, prvenstveno zbog dobre strateške pozicije našeg aerodroma”, kažu u Upravi Aerodroma. 

Osim kargo skladišta sa prostorom za skladištenje robe koja zahtjeva posebne sanitarno-higijenske uslove, ukupne površine 1.300 kvadratnih metara, oni ističu da Investicioni program obuhvata proširenje aerodromske zgrade, odnosno putničkog terminala, proširenje dolaznog gejta, povećanje kapaciteta sanitarnih čvorova i povećanje broja kancelarija.

Međutim, uprkos ambicioznim planovima, inspekcijski organi su ljetos naredili zaustavljanje gradnje kargo centra zbog neregularnosti.

Omer Kulić, ekspert za vazdušni saobraćaj, smatra da nijedan aerodrom u BiH nema šanse da osnuje kargo centar koji bi bio rentabilan.

“Bojim se da su to bačene pare. Da biste imali kargo centar koji ima smisla to mora biti roba koja se nikako ne može prevesti kopnenim putem, koji je značajno jeftiniji. Jedina roba koju iz BiH ima smisla prevoziti vazdušnim putem je oružje naše namjenske industrije, međutim to su toliko male količine da se jednostavno ne isplati ulagati u kargo centre”, kaže Kulić.

IZVORb92
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here