Vrijednost dionica američkih prodajnih lanaca skočila je nakon što je Mastercard Inc saopćio da su kupci potrošili više od 800 milijardi dolara tokom praznične sezone, više nego ikada ranije, ohrabreni rastućim potrošačkim povjerenjem, većom zaposlenošću i ranijim popustima.
Sarah Quinlan, čelnica odjela tržišne analize Mastercarda, objavila je taj iznos nakon što je analitički ogranak kompanije objavio svoj izvještaj o potrošnji SpendingPulse.
U izvještaju se navodi da su praznične prodaje u prodavnicama i online putem između 1. novembra i 24. decembra porasle za 4,9 posto, što predstavlja najbrže godišnje povećanje od 2011. godine. Mastercard, koji prati potrošnju kombinujući prodajne aktivnosti u svojim mrežama uplate sa procjenama uplata u gotovini i drugim formama plaćanja, isključio je prodaju automobila iz svojih analiza.
Većina američkih prodajnih centara gubila je na vrijednosti dionica u ovoj godini zbog profita online prodavnica kao što je Amazon.com Inc. Tradicionalni akteri na tom tržištu također su pretrpili gubitke zahvaljujući velikim ulaganjima u njihove jeftinije online konkurente.