Seminar je okupio stručnjake iz ovog područja koji su na praktičnim primjerima dobili korisne informacije o prednostima sofisticiranih, cjelovitih Špicinih rješenja Frontman FIND i Frontman ASSETS sa kojima je popis osnovnih sredstava lakši i efikasniji.
Zakonska obaveza
Nedim Rizvanović, direktor Špica Systems d.o.o. Sarajevo koja je dio regionalne Špica grupacije, u uvodnom dijelu predstavio je dvije divizije poslovanja kompanije, Workforce Management (WFM) i Supply Chain Management (SCM), kroz koje Špica blizu 30 godina uspješno gradi svoju poziciju, implementirajući rješenja za evidenciju radnog vremena i kontrolu pristupa, vođenje i popis osnovnih sredstava, vođenje skladišta, rješenja za podršku prodaji na terenu, kao i opremu i softver za štampu kartica, softver za dizajn i štampu etiketate opremu za hotele (brave, sefove i minibarove), a pouzdani je partner najuglednijih svjetskih proizvođača bar kod opreme Zebra i Honeywell.
Implementacija rješenja za popis osnovnih sredstava zakonska je obaveza.
“Usaglašavanje rezultata popisa osnovnih sredstava propisano je Zakonom o računovodstvu i reviziji. Popisuje se sva imovina i sve obaveze izuzev kapitala i nekih rezervisanja, što čini gotovo cijeli bilans. Ta korisna praksa koja daje jasnu sliku o imovini preduzeća/institucije/organizacije podrazumijeva, međutim, uvećane troškove ljudskih resursa, zastoj u radu i mukotrpan je proces posebno za društva sa velikim brojem stalnih sredstava”, o zakonskom i praktičnom aspektu vođenja i popisa osnovnih sredstava govorio je Dino Bojčić, vođa računovodstva u Računovodstvenoj kući UNIJA.
Budući da osnovna sredstva podliježu amortizaciji, koja spada u troškove, važno je pravovremeno i tačno izvještavanje o stanju osnovnih sredstava.
“Neke od značajki Frontman ASSETS rješenja su inventure sredstava na terenu putem mobilnih uređaja i bar kod etiketa, zaprimanje i označavanje novih sredstava, štampa etiketa, evidencija detaljnih podatka o osnovnim sredstvima, ažuriranje stanja osnovnih sredstava i historija svih promjena stanja, kao i arhiviranje dokumentacije vezane uz svako sredstvo, pripremanje detaljnih izvještaja o svim parametrima stanja sredstava, jednostavan uvoz/izvoz podataka u .csv/Excel i integracije na složene ERP računovodstvene sisteme“, istakao je Hilmija Arnautović, business development manager u Špici.
Ušteda vremena
Ističući Frontman ASSETS kao rješenje koje je ponudilo automatizaciju popisa osnovnih sredstava i koje se koristeći bar kod pokazalo kao najbolje i najefikasnije, a čija je nabavka jednokratna i trajnost velika, Arnautović je isplativost ovog rješenja ocijenio kao pametnu investiciju koja štedi 50 posto vremena na popisu i na prijenosu podataka (procjena na 2.000 osnovnih sredstava), a samo tri do četiri inventure potrebne su do potpune isplativosti.
Nikola Dujmešić, menadžer prodaje Frontman ASSETS-a u zagrebačkom ogranku Špice, na praktičnom primjeru pojasnio je kako Frontman ASSETS bilježi i arhivira sve događaje koji su povezani sa osnovnim sredstvom.
“Korisnici Frontman ASSETS mogu u svakom trenutku i na jednostavan način doći do detaljnih informacija o osnovnom sredstvu, njegovom stanju i lokaciji te do izvještaja o svim ključnim informacijama o osnovnim sredstvima za koja su zaduženi”, rekao je Dujmešić.
Komponente sistema su PC klijent, Web-klijent i mobilni klijent, koje omogućavaju korištenje rješenja i preko Web-preglednika za dodatne korisnike u mreži te neograničeni broj mobilnih terminala za popis osnovnih sredstava.
Ključne koristi rješenja prepoznali su mnogi u BiH, među kojima Centralna banka BiH, UNITIC, UNIQA osiguranje, Igman d.d. Konjic, Filozofski fakultet u Sarajevu, Tarčin Forest Resort , Ured specijalnog predstavnika EU u BiH, Union banka, Lutrija BiH, dm – drogerie markt itd.
„Centralna banka BiH ima šest organizacionih jedinica širom BiH, a broj osnovnih sredstava je blizu 8.000. Prednosti Frontman ASSETS rješenja su što komisija za popis ne koristi papirnate liste, već terminale. Rezultati popisa dobijaju se trenutno kroz izvještaje, ušteda na vremenu trajanja popisa je oko 50 posto, vrijeme potrebno za obavljanje svih poslova vezanih za popis je za oko 60 -70 posto manje“, rekao je Aleksandar Avlijaš, viši saradnik za razvoj aplikacija u Centralnoj banci BiH.