Zamislite da postoji sistem koji bi vam omogućio da saznate koliko zarađuju ljudi koje poznajete. Možda zvuči nevjerovatno, ali ovo je već uobičajena praksa u Norveškoj, gdje informacije o platama odavno više nisu nikakava tajna. Jedan ovakav sistem omogućava korisnicima da pregledaju informacije o platama, neto imovini i porezima svojih sugrađana.

Osim Norveške, i neke druge evropske zemlje poput Njemačke i Finske su poduzele korake kako bi svojim građanima omogućile da zvaničnim putem saznaju koliko njihove kolege zarađuju. Međutim, plate i dalje ostaju tabu tema u većini evropskih zemalja, gdje ove informacije podliježu zakonu o zaštiti ličnih podataka. Mali broj poslodavaca objavljuje podatke o plati u oglasima za posao.

Nedavno istraživanje koje je sproveo portal Paylab.com, potvrdilo je da su plate vrlo osjetljiva tema, ali da s druge strane zaposleni često razmišljaju o vlastitim platama i zaradama onih oko njih. Sprovedeno u 9 evropskih zemalja, na uzorku od 40.262 zaposlenika, istraživanje je pokazalo da 74% ljudi želi da sazna koliko kolege zarađuju. Ali to nije sve, jer 62% ispitanika bi također željelo znati koliko zarađuju njihovi poznanici, komšije i prijatelji.

Istraživanje je pokazalo da 6 od 10 osoba razgovara o platama sa svojim najbližima, dok su ljudi s platama ispod nacionalnog prosijeka mnogo otvoreniji za razgovor o platama, u odnosu na one koji zarađuju više. Osobe na rukovodećim pozicijama najmanje su otvorene za razgovor o platama.

Za očekivati je da će informacije o platama kod zaposlenih izazvati talas negativnih emocija i pitanja, prvenstveno zbog toga što su šanse za nesporazum ili pogrešno tumačenje informacija dosta visoke. Prije svega, zaposlenici s nižim prihodima mogu se osjećati manje cijenjenim u odnosu na više plaćene kolege. No, ne treba zaboraviti da je plata više od same cifre. Ukupna naknada nekog zaposlenika uključuje mnogo različitih faktora. Kompanije trebaju unaprijed i jasno komunicirati da im je stalo da na adekvatan i pravedan način nagrade svoje zaposlenike.

Svaki zaposlenik se posmatra posebno, na osnovu svog obrazovanja, iskustva, kvalifikacija, te mješavine profesionalnih i ličnih talenata, menadžerskog iskustva, performansi i lojalnosti. Drugi faktori koji mogu uticati na platu su geografska i ekonomska regija, veličina preduzeća, sektor i vlasništvo preduzeća, radno vrijeme i nivo odgovornosti zaposlenika. Također, u razmatranje se uzima i tržišna vrijednost  posla, odnosno raspoloživost ili nedostatak kvalifikovane radne snage u određenoj regiji, ili u određenoj branši.

 

IZVORSaopštenje Posao.ba
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here