Ako je politika u proteklim decenijama bila uveliko i obilježena naftom, elektro-mobilnost bi lako mogla promijeniti poprišta takvih sukoba. Tu je zanimljiva Afrika, Južna Amerika, ali i sama Kina.
„Kod sirovina, pretežno su to metali i polumetali koji su potrebni za baterije u električnim automobilima, jer je njemačka privreda potpuno upućena na uvoz”, kaže Torsten Brandenburg iz njemačke Agencije za sirovine (DERA).
Time nije samo otvorena mogućnost pojavljivanja problema u snabdijevanju, nego je i otvoreno samim proizvođačima da diktiraju cijene. Zapravo, veoma je mali broj kompanija koji nude sirovine koje su sve važnije za nove tehnologije.
„Tako 60 posto kobalta dolazi iz Konga, 70 posto grafita iz Kine“, kaže Brandenburg.
Litij dolazi uglavnom iz tri zemlje Južne Amerike, ali i tako ga zapravo nude samo četiri koncerna. Obzirom da su se te sirovine prije početka elektro-mobilnosti tek umjereno koristile i eksploatacija je bila ograničena i jedva mogu udovoljiti golemoj potražnji koja se ovako stvorila zbog zahtjeva za „čistim” transportom.
To potvrđuje i Matthias Wachter koji se u Udruženju njemačke industrije (BDI) bavi pitanjem sirovina.
„Opasnost od uskog grla u isporuci sirovina je sve veća. Jer potražnja raste mnogo brže nego kapaciteti eksploatacije,” kaže Wachter.
To znači da je već počela trka proizvođača iz čitavog svijeta kako da osiguraju dovoljno sirovina i naravno, po najpovoljnijoj cijeni.
Njemački proizvođači automobila se ne mogu pouzdati da će na svjetskom tržištu dobiti dovoljno najvažnijih sastojaka električnog vozila. A to nije ništa drugo nego njegove baterije: do sada su svi njemački proizvođači to kupovali u pravilu u Aziji, u Južnoj Koreji ili Kini. Ali sad i njemački proizvođači užurbano planiraju krenuti u proizvodnju.
Čini se da se najdalje otišlo u BMW-u. Užurbano se ulaže novac u „Centar kompetencije za bateriju” u Münchenu, a osim 200 miliona eura se i broj tamošnjih stručnjaka želi povećati sa 50 na čak 200. Cilj je već do 2021. osvojiti saznanja kako bi se sagradila vlastita tvornica baterija, umjesto da tek azijske baterije sklapaju u svojim pogonima u Njemačkoj, SAD i Kini.
Potražnja će sigurno biti velika: do 2025. i Volkswagen i Daimler planiraju četvrtinu svojih vozila ponuditi na električni pogon. To znači oko 2,5 miliona vozila godišnje. Tehnologija se još uvijek istražuje, ali trenutno jednostavno nema ponude na svjetskom tržištu koja bi zadovoljila ambicije samo ovih njemačkih proizvođača.