Razvojni program Ujedinjenih nacija (UNDP) u BiH poziva sve inovativne i kreativne timove da učestvuju u prvoj „Global Crowdfunding Academy“ u Bosni i Hercegovini (BiH), a rok za prijavu produžen je do 15. novembra 2017. godine. U okviru ove akademije odabrani timovi će dobiti trening, mentorsku pomoć i podršku kako bi pripremili svoje projekte za pokretanje kampanja za grupno finansiranje na crowdfunding platformi. Učešće u akademiji je besplatno za sve izabrane timove. Osnovni ciljevi ove akademije su pružanje prilike za alternativno finansiranje inovativnih projekata i inicijativa iz BiH putem grupnog finansiranja, stvaranje poslovne mreže te podizanje svijesti o značaju i mogućnostima koncepta grupnog finansiranja (crowdfunding). Crowdfunding ili grupno finansiranje, postaje sve važniji način za finansiranje inovativnih ideja i projekata u svijetu, zahvaljujući kojem je tokom posljednjih pet godina prikupljeno više od 36 milijardi dolara.
Ko se može prijaviti?
Na prvu „Global Crowdfunding Academy“ u BiH mogu se prijaviti svi pojedinci, kao fizička lica, koji žele da formiraju inovativne i kreativne timove, te razviju projektne ideje za crowdfunding kampanje. Posebno se žele ohrabriti osobe iz socijalno ugroženih kategorija da se prijave.
Kako se prijaviti?
Osnovne informacije i obrazac prijave za učešće se nalazi OVDJE a rok je produžen do 15. novembra 2017. godine do 23:00 sata. Dodatne informacije u vezi prijave je moguće dobiti putem e-maila: registry.ba@undp.org.
Zašto baš crowdfunding i pozitivna iskustva iz susjedstva
Crowdfunding je puno više od finansiranja – crowdfunding je i marketing, crowdfundingom testirate i brusite vaše ideje i timove, okupljate grupu podrške i stvarate tržište za vaš proizvod. Ana i Maja, poduzetnice iz Zadra, imaju pozitivna iskustva sa grupnim finansiranjem u Hrvatskoj. One su prošle godine pokrenule crowdfunding kampanju i skupile početni kapital za prvu zadrugarsku pivaru Brlog. Ubrzo je javnosti predstavljena Plavuša – prvo zadrugarsko pivo u Hrvatskoj, a danas Brlog proizvodi 6.000 litara piva mjesečno koje se plasira u desetine gradova širom Hrvatske. Maja i Ana su tajne crowdfundinga naučile i otkrivale zajedno sa još 10-ak timova u programu edukacije „Global Crowdfunding Academy“ koja sada stiže i u BiH. „ Edukacija je svakako bitna jer te stavi u situacije u kojima se možda nikada ne biste sami našli, kao što se meni dogodilo na crowdfunding akademiji. No, da biste se snašli i uspjeli, morate nekoliko puta biti bačeni u vatru. Tada shvatite da možete sve“, rekla je Ana. Ovaj primjer iz susjedne susjedne Hrvatske, poticaj je i za sve kreativce, poduzetnike i invovatore iz BiH, da se prijave na prvu „Global Crowdfunding Academy“ u BiH, i nauče kako doći do sredstava za projekte putem grupnog finansiranja.
Ko organizira akademiju?
Prva „Global Crowdfunding Academy“ u BiH realizuje se u okviru projekta „Lokalni integrisani razvoj” (LIR), koji primarno finansira Evropska unija (EU), a provodi UNDP u BiH, i organizira se u suradnji sa Terra Hub Croatia i AltFinLab. Cilj LIR projekta je podizanje životnog standarda i povećanje socijalne kohezije u BiH putem inkluzivnog održivog socioekonomskog razvoja, posebno u područjima pogođenim poplavama kao i onim s velikim procentom povratnika i interno raseljenih lica. U okviru ekonomske podrške nastoji se osigurati ekonomski rast, te kreirati nova radna mjesta i veće prihode, posebno za socijalno ugrožene osobe.
Šta očekuje polaznike Global Crowdfunding Academy u BiH?
Odabranih 12- 15 timova sa najboljim projektnim idejama će tokom trajanja programa dobiti besplatnu mentorsku pomoć i podršku od crowdfunding stručnjaka i mentora, koji su radili i sudjelovali na nekim od najuspješnijih crowdfunding kampanja u Hrvatskoj i regiji, kako bi razvili svoje projekte i pripremili se za vođenje vlastitih crowdfunding kampanja. Crowdfunding eksperti iz Global Crowdfunding Academy do sada su educirali preko 60 timova iz Hrvatske i regije od kojih je 20 timova uspješno završilo crowdfunding kampanje i sakupilo preko 500,000 dolara.
Global Crowdfunding Academy u BiH će obuhvatiti četiri tematska edukativna modula:
- Modul 1: Generalni aspekti crowdfunding koncepta, Business Model Canvas (prvi dan edukacije);
- Modul 2: Strategije za implementaciju crowdfunding kampanje, izgradnja temelja kampanje, vizuelna komunikacija (drugi dan edukacije);
- Modul 3: Komunikacijski plan, angažman zajednice, socijalne mreže i mediji, priprema kampanje (treći dan edukacije);
- Modul 4: Tehnički aspekti crowdfunding kampanje, timski rad, preporuke i savjeti za za uspješnu implementaciju kampanje (četvrti dan edukacije).
Nakon završetka edukativnih modula, odabrani timovi će imati osiguranu mentorsku podršku da uspješno pripreme kampanje za implementaciju, kao i osiguranu podršku tokom njihove relizacije.
Kada?
Očekivani period implementacije edukativnih modula je decembar 2017. godine, dok će implementacija odabranih crowdfunding kampanja biti realizovana u prvoj polovini 2018. godine. Mjesto održavanja edukativnih modula će biti određeno naknadno.
Kakve projekte očekujemo?
Projektne ideje se mogu odnositi na sljedeće oblasti:
- energetska efikasnost i zaštita okoliša,
- socijalno preduzetništvo,
- inovacije / inovativni startup-ovi,
- IT i hardverska rješenja,
- produkt dizajn i sl.
Napomena: Aplikanti nisu ograničeni isključivo gore navedenim oblastima za prijavu projektnih ideja.