Jelena Ristić, koja od marta ove godine obnaša funkciju nove direktorice za tržišta BiH, Srbije i Crne Gore u kompaniji Mastercard, istakla je za Business magazine da će njen fokus na ovoj poziciji biti saradnja kompanije sa bankama, trgovcima, mobilnim operaterima, državnim i javnim institucijama,a sve kako bi čitav ekosistem bio unaprijeđen kroz promociju elektronskih plaćanja, te širenje infrastrukture za prihvat platnih kartica što sve pozitivno doprinosi borbi protiv sive ekonomije i rastu BDP-a zemlje.
Tu je u prvom planu razvoj beskontaktne tehnologije koja je na tržištu BiH prisutna unazad nekoliko godina, ali zaključno sa drugim kvartalom 2017. godine u ovoj kompaniji se mogu pohvaliti da 10 banaka na tržištu BiH izdaje ove kartice. Više od trećine svih izdatih kartica na teritoriji BiH su beskontaktne kartice, a u Mastercardu su posvećeni razvoju infrastrukture koji podržava beskontaktne kartice i čini osnov za razvoj mobilnih plaćanja, kao i edukaciji tržišta koje pokazuje skepsu i bojazan.
Na domaćem tržištu prema istraživanju ove kartične kompanije sada čak 75 posto korisnika transakcije do 25 KM najčešće plaćaju gotovinom, a platnom karticom tek veće iznose. Modernu beskontaktnu tehnologiju pak koju je razvio Mastercard, vrlo je zgodna, brza i sigurna za plaćanja do iznosa 30 KM, budući da nije neophodno unijeti pin, a korisnik sam izvršava transakciju i kartica ne napušta ruku korisnika.
Usmjerenje Mastercarda je u promociji prednosti elektronskih plaćanja prvenstveno se odnosi na smanjenje operativnih troškova za sve učesnike na jednom tržištu. Za korisnike kartica elektronska plaćanja su jeftinija, brža, praktičnija i sigurnija, trgovima se smanjenju troškovi upravljanja gotovinom, a u slučajevima elektronskog plaćanja postavljen je veći osnov za ubiranje poreza od finansijskih institucija i tako rastu potencijali za ulaganje u neke osnovne stubove društva.