Povod za tu bombastičnu informaciju bila je skorašnja posjeta delegacije Mercedesa, koja je, kako je navedeno u novinskim natpisima, posjetila proizvodne pogone kragujevačke fabrike automobila.
Iako nije naveden ni sastav delegacije, kao ni razlog njene posjete Kragujevcu, u dijelu domaće javnosti namah je lansirana priča da Mercedes planira da preuzime Fiatovu fabriku u centru Šumadije.
Zašto samo fabriku u Kragujevcu, a ne cijelu Fiat Chrysler automobili grupaciju, što bi s obzirom na veličinu njemačkog giganta bilo daleko logičnije, srbijanski analitičari nisu obrazložili.
O čemu se zapravo radi?
Grupa ljudi iz Mercedesa nedavno je zaista posjetila Fiatovu fabriku u Kragujevcu, ali su u pitanju bili radnici Mercedesove fabrike u Mađarskoj koji su u kragujevačku fabriku, koliko je poznato, došli kako bi se upoznali sa pojedinim tehničko-tehnološkim rješenjima u proizvodnom procesu FCA Srbija, što, inače, nije neuobičajena praksa u auto-industriji. Još se priča o Mercedesu nije ni ohladila, a pojavila se nova koja svjedoči o pregovorima grupacije Fiat Chrysler automobili sa Hyundaijem, o čemu su najpre izvjestili južnokorejski, a zatim i američki mediji, među kojima i ugledni Forbs.
FCA, kako se navodi, traži partnera prvenstveno kako bi podjelili troškove razvoja električnih i hibridnih modela, ali i kako bi ojačali, što bi im omogućilo udruživanje sa Hyundaijem (ista argumentacija navođena je i u tekstovima u kojima je najavljivano da Kinezi kupuju brendove Fiata i Chryslera, te da se proizvodnja kultnog Chryslerovog modela Jeep seli u Kragujevac).
Analitičari, prenose inostrani mediji, smatraju da bi FCA Korejcima omogućila oporavak na kineskom tržištu, gdje bilježe pad usljed krize sa Sjevernom Korejom, ali i napredak na evropskom tržištu, gdje je Fiat naročito dobro pozicioniran. S druge strane, Hyundai bi za FCA značio bolju prodaju u SAD, gdje se, između ostalog, prodaje i kragujevački Fiat 500L.
Procjenjuje se da je Hyundai prvenstveno zainteresovan da kupi udio FCA koji se odnosi na proizvodnju crossovera i komercijalnih vozila, pa bi upravo kragujevački 500L mogao da bude jedan od aduta FCA u pregovorima. Kragujevački “veliki fićo” se već proizvodi kao jedna vrsta crossovera u varijanti “cross”, a i osnovna verzija modela će se u prodaji pojaviti naredne godine. Ako se postigne dogovor, i kragujevačka fabrika bi postala dio nove grupacije koju bi, pored Fiata i Chryslera, činio i južnokorejski Hyundai, što bi, kako se pretpostavlja, otvorilo mogućnost proizvodnje električnih i hibridnih modela u Srbiji.
Za razliku od neosnovanih tvrdnji da Mercedes preuzima Fiatovu fabriku u Kragujevcu i najava da drugorazredna kineska kompanija kupuje najznačajnije brendove Fiata i Chryslera, eventualno udruživanje FCA grupacije i Hyundaija, smatraju upućeni, nikako nije nerealno. Izvršni direktor FCA Sergio Marchionne godinama unazad nastoji da nađe još jednog partnera kompaniji kojoj je na čelu. U tom kontekstu pominjani su Peugeot, Volkswagen, General motors, a u poslednje vreme i Hyundai, koji je sredinom 90-ih najozbiljnije bio zainteresovan za nekadašnju Zastavinu fabriku automobila, a od čije kupovine je, kao ranije Renault, docnije Peugeot i drugi, morao da odustane zbog sankcija tadašnjoj SR Jugoslaviji.
Da li će Hyundai u dogledno vrijeme ipak, udruživanjem sa FCA grupacijom, da dođe u Kragujevac, ostaje da se vidi.
Nova verzija modela “500l”
Nakon proljetne promocije restilizacije sve tri varijante modela 500L, Fiat će tržištu ponuditi novu, četvrtu verziju tog modela koja nosi oznaku “City Cross”. Vozilo sa tim paketom ima stilske detalje koji ga po dizajnu čine sličnijim crossover automobilima. Nova verzija ekskluzivno će se prodavati na evropskim tržištima, a automobil odlikuju povećano rastojanje od tla za 25 milimetara i 17-inčne alu-felne koje dolaze kao standardni dio opreme.