Lenovo, nova legenda

Kineska kompanija Lenovo ostvaruje konstantan rast u poslovanju i prepoznata je kao globalni brend u oblasti tehnologije, a sadašnji izvršni direktor, koji je kao pripravnik biciklom dostavljao računare u kineske domove, slika je s početka poslovanja ove kompanije.

962

Kompanija Lenovo, jedan od najvećih svjetskih proizvođača desktop računara, laptopa, tableta, mobilnih telefona i opreme poput superkompjutera, danas ima više od 60.000 zaposlenih, posluje u više od 60 zemalja svijeta, a proizvodi ovog brenda mogu se naći u 120 zemalja. Lenovo također posjeduje više od 6.500 internacionalnih patenata. U prvom fiskalnom kvartalu, završno s 30. junom 2017. godine, prihod Lenova iznosio je 10 milijardi dolara, što je otprilike na istoj razini kao prethodne godine, ali i predstavlja porast od 4,5 posto u usporedbi s prethodnim kvartalom. Operativna dobit porasla je za 110 miliona dolara u poređenju sa prethodnim kvartalom. Bruto dobit kompanije za prvi fiskalni kvartal smanjila se 11 posto na godišnjoj razini na 1,4 milijarde dolara, ali je ostala na istoj razini kao u prethodnom kvartalu, uz bruto maržu od 13,6 posto. Sjedište kompanije na čijem je čelu Yang Yuanqing, predsjednik i glavni izvršni direktor  je u Pekingu i Morrisvilleu u Sjevernoj Karolini (SAD), a glavni istraživački i proizvodni centri u zemljama širom svijeta.

Pokušaj i pogreška

Dok brend Lenovo postoji od 2004. godine, kompanija ima daleko dužu historiju. Lenovo započinje s radom 1984. godine kao Legend Holdings, s početnim kapitalom od 25.000 dolara u 20 kvadratnih metara primaće sobe na prednjem ulazu Instituta za računarstvo Kineske akademije nauke. Govoreći o počecima kompanije, ključna je jedna osoba, Liu Chuanzhi, istraživač u Kineskoj akademiji nauke, koji je zajedno s kolegama provodio dosta vremena razmišljajući o računarskoj tehnologiji magnetske pohrane. Uvodeći tržišne reforme, kineska vlada dala mu je ovlasti za distribuciju i instalaciju u kineska domaćinstva računara proizvedenih u inostranstvu.

Po osnivanju firme, Liu je zajedno sa deset inženjera iz Pekinga krenuo u prvu značajnu transakciju – pokušaj uvoza televizora i digitalnih satova. Firma prvi uspjeh ostvaruje istovremeno sa razvojem njihovog prvog popularnog proizvoda, kartice za računar na kineskom jeziku čija je kružna pločica omogućavala personalnim računarima IBM-a procesuiranje kineskih znakova. Proizvod je bio prvi veliki uspjeh za Lenovo. Liu, osnivač, otkrio je da se tada ova kompanija sastojala isključivo od naučnika koji nisu ništa znali o marketingu. Tim je bio primoran da uči metodom pokušaja i greške. O tome kakva je bila njihova tadašnja finansijska situacija govori činjenica da su osnivač i zaposlenici na posao, umjesto gradskim prevozom, dolazili pješke, kako bi uštedjeli novac.

Vlada je 1988. godine dozvolila da se u Hong Kongu osnuje još jedno odeljenje ove kompanije. Samo dvije godine kasnije stvari se mijenjaju i Legend postaje prepoznat od strane domaćeg tržišta. Prelomni momenat bila je prodaja kompjutera na kineskom tržištu pod sopstvenim brendom. Naime, kompanija je započela sastavljati personalne računare pod vlastitim brandom Legend, a prvi brendirani kompjuter, Legend PC, ulazi u prodaju 1988. godine. Do 1996. zabilježena je odlična prodaja, što je ovoj kompaniji omogućilo da postane lider na domaćem tržištu personalnih računara. Iste godine Legend je predstavio i prvi laptop računar. Do 1998. godine napravljen je milioniti primjerak. Linija proizvoda je rasla sve do 2002. godine, kada se pojavio njihov prvi superkompjuter, nazvan DeepComp. On je reklamiran kao najbrži kompjuter dostupan u Kini za civilnu upotrebu.

Lenovo brend

Godinu dana kasnije, Legend je predstavio Lenovo brend i logo za svoje proizvode, sa namjerom širenja na tržište Azijsko-pacifičkog regiona. To je prvi korak ka tome da Lenovo (čije ime se sastoji od „le“ koje označava nekadašnji naziv firme Legend i novo što na latinskom jeziku znači potpuno isto što i na bosanskom) postane globalno prepoznata kompanija. Tokom 2003. godine, kompanija Lenovo potrošila je skoro 30 miliona dolara za rebranding i reklamiranje svog novog naziva. Liu je kao glavni izvor nadahnuća za Lenovo isticao Hewlett-Packard. Više od deset godina kompanija je bila njihov distributer za kinesko tržište. Još jedan ključan trenutak za ovu firmu jeste otkup IBM-ovog posla s osobnim računarima, tačnije preuzimanje Personal Computing odeljenja u IBM-u. Popularni IBM-ovi ThinkPad laptop računari postali su Lenovo ThinkPad. Kada je preuzimanje završeno 2005. godine, Lenovo je zvanično postao treći najveći proizvođač personalnih računara na svijetu. Zatim je uslijedilo proširivanje – ne samo proizvodne linije, već i dospijevanje na tržiše Evrope, Južne Amerike i Japana. Ostalo je historija, a podatak o tome da prihod ove kompanije za 2015. godinu iznosi više od 46 milijardi dolara sasvim dovoljno govori sam za sebe.

Ključni izazov za Liua pri osnivanju i širenju Lenova bila je poslovna etika. Liu je u više navrata isticao kako se isprva ponašao “poput neke vrste diktatora” i dosta vremena provodio vičući. Kašnjenje na sastanak kažnjavao je stajanjem bez riječi pred ostalim osobama iz skupine – kazna koju je Liu tri puta primijenio na sebi. Kako se ponašanje u Lenovu postupno mijenjalo, tako je Liu umanjio autoritativni način rada. Lenovo je postalo izbor za kineske inženjere i menadžere obrazovane izvan domovine. Ono što danas Lenovo prevashodno izdvaja od konkurencije jeste organizaciona kultura. To se lako može vidjeti na sljedećem primjeru. Naime, središta ove kompanije su u Kini i u SAD i u oba se govori isključivo engleski jezik. Razlog je da bi se radnici koji nisu iz Kine osjećali kao kod kuće. Također, ranije su zaposleni izvršnog direktora Janga Juankinga zvali po tituli, što je uobičajena praksa u brojnim formalno uspostavljenim organizacionim kulturama. Ali on je bio protiv takvih strogih pravila i zaposlenima je rekao da mogu da ga zovu samo po imenu. Trebalo je vremena, ali ova politika uspješno je implementirana. Vizija kompanije je da promijeni svijet kroz upotrebu inovativne tehnologije.

Vizija budućnosti

Kompanija Lenovo nedavno je predstavila svoju strategiju u tri vala, koja joj je omogućila bržu transformaciju poslovanja, pri čemu je ostvarena dobra profitabilnost u segmentu osobnih računara i pametnih uređaja, kao i poboljšanja u prihodima i profitu u željenim područjima, uključujući poslovanja vezana uz podatkovne centre i mobilne uređaje. Naime, kroz strategiju tri vala kompanija balansira rast i profit PCSD segmenta (PC i pametni uređaji), ubrzava poslovanje segmenata DCG (Sektor podatkovnih centara) i MBG (mobilni segment) te investira u područja nevezana uz hardver kako bi zadovoljila savremenu tržišnu dinamiku, istovremeno pozicionirajući kompaniju za dugoročni profitabilni rast. Potaknut novim investicijama u zaposlenike i proizvode, segment podatkovnih centara Lenova (DCG) predstavio je najobuhvatniju proizvodnu liniju u svojoj historiji, koja uključuje novi ThinkSystem and ThinkAgile porfelj te nastavlja izgrađivati end-to-end prodajnu organizaciju. Također, Mobile segment kompanij predstavio je značajne nove proizvode predvođene mobilnim telefonom Moto Z2 Force, koji je sada dostupan kod svih velikih operatera u SAD. Kompanija investira u temeljne tehnologije i platforme sljedeće generacije koje će pomoći korisnicima prebaciti se u novi period interneta gdje će svi pametni uređaji biti povezanu na cloudu te pokretani umjetnom inteligencijom (AI).

Dok se Lenovo usmjerava na nove tehnologije sa svojom Device + Cloud strategy, Lenovo Capital and Investment Group (LCIG), pružatelj IoT rješenja, dosegla je prvu kvartalnu prekretnicu s više od tri miliona korisnika na svojoj Global API platformi. Uz to, kako Lenovo nastavlja s ekspanzijom svog ekosistema, LenovoID (jedinstvena identifikacija korisnika Lenovo uređaja do kojih je moguće doći direktno) dostigla je broj od 225 miliona korisnika. Napredak koji Lenovo ostvaruje u poslovanju nevezanom za hardver, poput softvera, usluga i big data već donosi značajne rezultate i nove korisnike. Na trećem uzastopnom događanju Tech World održanom u Šangaju u julu ove godine, Lenovo je demonstrirao nekoliko novih potrošačkih i komercijalnih proizvoda, kao što je SmartVest daystAR. Lenovo je, također, najavio investiciju od 1,2 milijarde dolara u istraživanje i razvoj umjetne inteligencije te će raditi s pametnim rješenjima i partnerstvima na području proizvodnje, zdravstva i transporta.

Think-linija za poslovne korisnike

Lenovo je, gradeći ga na temeljima vodeće pozicije u oblasti zadovoljstva korisnika i pouzdanosti x86 servera, predstavio svoj najveći, sveobuhvatni  portfelj usluga za servere, skladištenje, mrežne, softver i data centre, kao i novi set brendova spremnih da dodatno povećaju zadovoljstvo korisnika – ThinkSystem i ThinkAgile.

ThinkSystem i ThinkAgile rješenja za data centre organizacijama omogućuju fleksibilne resurse koji se mogu prilagoditi evoluirajućim potrebama poslovanja. Tokom prethodne tri godine, značajno se razvio hibridni cloud, dok su sofverski definirana arhitektura i hiperpovezana infrastruktura imale negativan uticaj na dosadašnje stanje IT infrastrukture kod većih kompanija. Kako bi odgovorili na ove promjene, korisnici se suočavaju sa izazovima, među kojima je i unapređivanje strategija za infrastrukturu i njihovo osposobljavanje za sadašnje i buduće poslovanje. Novi, potpuno redizajniran, ThinkSystem portfolio zasnovan na Intel Xeon skalabilnim procesorima, predstavlja zlatni standard za industriju pod jedinstvenom robnom markom, koji obuhvata servere, skladišne i mrežne sisteme. ThinkAgile je potpuno novi portfolio softverski definiranih rješenja zasnovan na platformi Lenovo ThinkSystem – prilagođava se promjenjivim potrebama IT-a, istovremeno smanjujući kompleksnost i troškove koje kreiraju silosi u tradicionalnom IT-u. ThinkSystem i ThinkAgile portfelj, koji su zajedno još bolji, obezbjeđuju korisnicima da jednostavno i fleksibilno naprave temelje za buduće data centre.

Umjetna inteligencija

Lenovo dijeli svoju viziju budućnosti umjetne inteligencije i pokazuje kako konceptni uređaji na kojima je omogućena umjetna inteligencija mogu poboljšati život. U kompaniji mogu biti ponosni na CAVA (novu vrstu virtualnog pomoćnika), koji koristi dubinski sistem za prepoznavanje lica i prirodnu tehnologiju razumijevanja jezika za upravljanje događajima u kalendaru i podsjećanje na temelju vaših navika; daystAR optički zaslon s neovisnom jedinicom za obradu vida i slobodno oblikovane površinske leće s vidljivim poljem od 40 stepeni, a programeri mogu koristiti daystAR za stvaranje aplikacija u različitim industrijama; SmartVest koji obećava olakšano upravljanje vašim kardio zdravljem je medicinska pametna odjeća koja snima EKG signale u stvarnom vremenu 24 sata na dan i identificira nepravilnosti kao što su tahikardija ili atrijska fibrilacija; Xiaole poslovnu inovaciju koja stalno uči od razgovora s klijentima i korisnicima pomaže u rješavanju tehničkih problema koje mogu doživjeti koristeći uređaj…

IZVORBusiness Magazine/Maja Hadžić
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here