Nakon skoro cijele decenije izvještavanja o tome gdje ljudi putuju u inostranstvo i kako troše, kompanija Mastercard sa zadovoljstvom objavljuje da se Bangkok još jednom našao na prvom mjestu liste Mastercard Indeksa gradova destinacija (GDCI).
GDCI Index je više od top liste 132 najpopularnijih gradova destinacija u sadašnjosti i u budućnosti. Na osnovu broja posjetilaca i njihove potrošnje tokom 2016. godine, ova detaljna analiza također daje prognozu za rast u 2017. godini, uvid u listu gradova koji najbrže rastu, kao i bolje razumijevanje razloga zašto ljudi putuju i kako troše širom svijeta.
Top 10 gradova destinacija u svijetu
Broj međunarodnih putnika koji su proveli makar jednu noć u nekom od top 10 gradova se povećao u 2016. godini. Prognoze za dalji rast u 2017. su pozitivne za sve gradove osim za Njujork, dok se najveći rast u broju posjetilaca očekuje u Tokiju.
Moć trošenja: Gradovi kao pokretači ekonomskog rasta
Realni BDP je na svjetskom nivou porastao za 21,8% od 2009. godine, dok se obim potrošnje međunarodnih putnika povećao za 41,1% u istom periodu. Od 2009. godine na ovamo, više od polovine gradova sa top liste prijavilo je povećanu potrošnju koja odgovara stopi rasta BDP-a ili čak veća od nje, i očekuje se da će ti gradovi biti pokretači opšteg ekonomskog rasta zemalja.
Gradovi destinacije budućnosti
Rast broja međunarodnih putnika koji su prenoćili u svakom od 132 grada također je premašio stopu rasta BDP-a i iznosi 55,2% od 2009. godine. Razlika između top 10 najpopularnijih destinacija i top 10 destinacija sa najbržom stopom rasta ilustruje važnost koju će oblast Azije i Pacifika i Bliski Istok imati kao najpopularnije destinacije u budućnosti.
Uvid u razloge za putovanje i lokalnu potrošnju
Većina putnika posjećuje top 20 gradova destinacija zbog odmora, osim Šangaja, gdje skoro polovina posjetilaca (48,4%) dolazi zbog posla. Nasuprot tome, Kuala Lumpur ima najveći procenat posjetilaca koji su tu na odmoru – čak 92,2% njih.
GDCI Index je izdvojio potrošačke kategorije koje ilustruju načine na koje ljudi troše kada posjete gradove sa liste top 20 gradova destinacija:
- Na hranu se najviše troši u Seulu (47,0%), Istanbulu (33,6%) i Pragu (29,3%).
- Ljudi više troše na kupovinu dok borave u Londonu (467%), Osaki (43,4%) i Tokiu (43,1%).
- Smještaj može biti najskuplji dio putovanja kada ste u posjeti Parizu (44,8%), Milanu (40,4%) i Rimu (40,4%).
Uz efikasne sisteme javnog prevoza, manje novca se troši na prevoz u Londonu (4,3%), Singapuru (4,6%) i Hongkongu (4,6%).
„Vidimo da sve više ljudi posjećuje gradove zbog posla ili odmora i znamo da oni očekuju da njihova iskustva sa putovanja budu besprijekorna i lična“, izjavio je Karlos Menendez, predsjednik za strateška partnerstva u kompaniji Mastercard. „Poziv na akciju je jasan. Gradovi koji pružaju ova iskustva su u najboljoj poziciji da postanu prave destinacije i da iskoriste pogodnosti koje dolaze sa većim brojem posjetilaca i većom potrošnjom.“
Bez obzira na to da li ljudi posjećuju gradove zbog posla ili odmora, kompanija Mastercard unapređuje iskustvo putovanja tako što:
- Sarađuje sa vladama i gradovima kako bi se olakšao pristup uslugama kao što je gradski prevoz;
- Sarađuje sa izdavaocima kartica kako bi putovanja svojih korisnika učinila prijatnijim; i
- Kreira Neprocjenjiva iskustva u gradovima za korisnike naših kartica.
MasterIndex BiH: 87% ispitanika kaže da su plaćanja karticama u inostranstvu sigurna
Prva MasterIndex BiH studija o finansijskim potrebama i navikama aktivnih korisnika kartica u zemlji nudi uvid u navike Bosanaca i Hercegovaca kada su u pitanju putovanja.
60% ispitanika izjavilo je da putuju u inostranstvo najmanje jednom godišnje – 39% njih putuje na odmor, 23% u posjete porodici, dok 12% putuje iz razloga vezanih za posao.
Najpopularnije destinacije za putovanja 2017. godine, koje su izdvojili su:
- Hrvatska – 40%
- Crna Gora – 13%
- Turska – 12%
Isti broj MasterIndex ispitanika – 24% – izjavio je da koriste samo gotovinu ili samo kartice za plaćanja u inostranstvu, dok većina kombinuje ove metode plaćanja. BiH građani najčešće koriste svoje kartice u inostranstvu za shopping (56%), poklone za prijatelje i porodicu (38%) i smještaj (24%). Konačno, studija je pokazala da 87% ispitanika vjeruje da su plaćanja karticama u inostranstvu sigurna, što dokazuje da su se građani navikli na bezbjednost, praktičnost i fleksibilnost koje elektronska plaćanja donose svakodnevnoj trgovini.