Najveća bonitetna agencija u BiH, LRC Inženjering iz Sarajeva, nakon 16 godina uspješnog rada nastavlja poslovanje kroz dva zasebna brenda: LRC BIS (LRC Business Intelligence System) i LRC INKASSO, kompaniju specijalizovanu za upravljanje potraživanjima.
Kako je objavljeno na portalu Privredne štampe na ovaj korak u LRC-u su se odlučili zbog povećanja obima poslovanja i proširenja palete njihovih usluga u skladu sa sve većim zahtjevima klijenata i tržišta. Cilj je da odvojeno razvijaju i jedan i drugi sektor, uspostavljajući nove standarde u radu i još efikasnije načine upravljanja potraživanjima.
LRC Inženjering na bh. tržištu je prisutan od 2000. godine, kada je osnovan kao kreditni biro s ciljem organizovanja baze podataka o platežnim navikama kompanija i građana u BiH, te klijentima nudi i usluge naplate potraživanja. Danas LRC raspolaže sa najvećom bazom podataka o privrednim subjektima u BiH i postao je lider u oblasti pravnog zastupanja i upravljanja potraživanjima.
Prema riječima Adnana Hrenovice, generalnog direktora LRC-a, s obzirom na to da su u proteklom periodu i sektor boniteta i sektor naplate doživjeli veliku ekspanziju, odvojili su ih u zasebne brendove, od kojih svaki ima vlastiti vizuelni identitet, strategiju i viziju.
„Kroz prvi brend, LRC Busines Inteligence System, nastavljamo sa vođenjem vrhunske baze podataka o platežnim navikama privrednih subjekata u BiH i analizama bh. tržišta, prikupljanjem podataka o bh. kompanijama i dodjelom certifikata bonitetne pouzdanosti, te pružanjem konsultativnih usluga firmama za smanjenje rizika, povećanje prodaje, pronalazak novih kupaca, te bolje i lakše poslovanje. Drugi brend LRC INKASSO ima bogato 16-godišnje iskustvo u pravnom zastupanju i upravljanju potraživanjima fizičkih i pravnih lica i uslugama finansijskog konsaltinga. Stvorili smo uigran i profesionalan tim, koji je sada pojačan sa iskusnim profesionalcima u sektoru upravljanja potraživanjima“, rekao je Hrenovica.
Do sada je usluge LRC INKASSO-a u domenu naplate potraživanja koristilo više od 2.800 klijenata, pokrenuli su preko 3.000 sudskih sporova i više od 150.000 postupaka naplate.
„S punim pravom možemo reći, da nema pitanja u ovoj oblasti na koji nemamo odgovor, ali u slučaju da se i to desi, imamo našu mrežu sastavljenu od 11 advokatskih kancelarija na teritoriji BiH, u kojima radi 80 advokata i pripravnika“, istakao je Hrenovica.
Prema riječima Amine Ahmetović, direktorice FL sektora, LRC INKASSO kao pouzdan partner brine da klijenti dobiju novac u najkraćem roku i nastave uspješno sa svojim poslovanjem.
„Prednosti rada sa LRC INKASSSO su i smanjenje troškova interne naplate, visok procenat uspješnosti u svim fazama od rane naplate do procesa utuženja, olakšano upravljanje potraživanjima, transparentnost u procesu naplate, smanjenje portfolia loših dugovanja/potraživanja, poboljšana disciplina plaćanja vaših klijenata, kao i fokusiranje na vlastitu djelatnost“, kaže Ahmetović.
Ali, LRC INKASSO klijentima pruža još neke ključne prednosti, ukoliko se odluče da naplatne procese i upravljanje potraživanjima povjere njima. Osim sudske i vansudske naplate potraživanja, sada rade i međunarodnu naplatu potraživanja i otkup nedospjelih i nespornih potraživanja bh. firmi putem inostranog kapitala, zahvaljujući saradnji sa dvije partnerske kompanije iz Slovenije, Advancing Trade (Working Capital Managment group) i Prvom finančnom agencijom iz Maribora.
„Jedini u BiH radimo model otkupa potraživanja kroz višestruke otkupne kompenzacije, kao alternativni način dolaska firmi do ‘zarobljenog’ kapitala. Također, jedini smo omogućili svim bh. privrednicima da mogu uraditi diskretnu analizu mogućnosti naplate i formiranje ‘Bonitetne ocjene potraživanja’, koji su kao besplatan servis dostupni u sklopu LRC BIS, bez obaveze pokretanja bilo kojeg postupka u upravljanju potraživanjima“, naglašava Ahmetović i dodaje : „Naša baza podataka svakodnevno se ažurira, na dnevnom nivou automatski pratimo puls novoregistrovanih pravnih lica, blokada i deblokada transakcijskih računa, otvorenih stečaja i likvidacija. Jer, naš moto je ‘Naplata počinje prije prodaje!’.“
Stoga, Ahmetović sugeriše bh. firmama da reaguju brzo i već po prvom kašnjenju, provjere stanje svog klijenta i njegovog duga, jer će u LRC-u dobiti validnu informaciju i savjet na vrijeme.