Posve nova Opel Insignia Sports Tourer izgleda stvarno dobro. Slijedi sportski primjer po uzoru na veliki coupe, pa je beskompromisno prostrana i nudi vrhunsku sigurnost, baš kao što se očekuje od pravog modela s vrha ponude. Druga generacija Insignije impresionira svojim dojmljivim linijama, zapreminom prtljažnika koja je narasla na 1640 litara, što je 100 litara više od modela koji izlazi iz ponude i visokotehnološkim rješenjima koja se kreću od trendovskih prednjih svjetala Opel IntelliLux LED® Matrix i ultramodernih sistema pomoći namijenjenih vozaču pa do kul projekcijskog zaslona.

Insignia nudi i prvoklasne mogućnosti povezivanja tipične za Opel uz integraciju s pametnim telefonom među kojima je sada funkcija Opel OnStar – lični pomoćnik koji omogućuje putnicima u Insigniji da rezerviraju hotelske sobe i traže mjesto za parkiranje preko savjetnika servisa OnStar. Novi model s vrha ponude uz to je i prvi automobil proizveden u Rüsselsheimu koji je dostupan s osmerostepenim automatskim mjenjačem, kamerom koja pokriva 360 stepeni i pametnim pogonom na sve točkove s vektoriranjem okretnog momenta. Nova Opel Insignia Sports Tourer bit će premijerno predstavljena 7. marta na Ženevskom sajmu automobila, dok se knjige narudžbi otvaraju 17. februara.

Nova Opel Insignia Sports Tourer lakša je do 200 kg od prethodnog modela, ovisno o pogonskom sistemu i opremi. To je uglavnom omogućila upotreba laganih materijala i učinkovitog dizajna. U kombinaciji s nižim položajem sjedenja za vozača rezultat je znatno povećanje vozne dinamike – nikad prije veliki karavan iz Rüsselsheima nije bio tako agilan.

“Naš novi model s vrha ponude opremljen je visokotehnološkim funkcijama namijenjenim svima, uz cjenovno pristupačne tehnologije koje čine vožnju sigurnijom i udobnijom. A zatim je tu pregršt prostora u kabini: bez obzira koristite li je za posao ili odmor, nova Insignia Sports Tourer zadovoljava skoro sve potrebe za prijevozom. Drugim riječima, to je pravi svemirski brod iz Rüsselsheima! I na kraju, iskustvo vožnje – doista dinamično! Automobil je puno lakši nego prije i dolazi s najnovijom generacijom podvozja FlexRide“, rekao je glavni izvršni direktor Opela, dr. Karl-Thomas Neumann.

Tehnološki sofisticirani pomoćni sistemi: za dodatnu udobnost i sigurnost

Nova Insignia Sports Tourer dolazi s vodećim tehnologijama koje su već najavljene za limuzinu Grand Sport. Među njima valja istaknuti sljedeću generaciju prilagodljivog sistema svjetala Opel IntelliLux LED® Matrix koji je sada još brži i precizniji. Funkcije kao što je pomoć pri držanju saobraćajne trake s automatskom korekcijom upravljanja dodatno povećavaju sigurnost. Nova Insignija prvi je Opel s aktivnim poklopcem motora: u slučaju sudara poklopac motora podiže se u milisekundi i povećava udaljenost od motora, nudeći tako bolju zaštitu pješacima.

U kabini još udobniju vožnju osiguravaju opcionalna premium ergonomska sjedišta s AGR-ovim certifikatom (Aktion Gesunder Rücken, Akcija za zdravija leđa) i funkcijama masaže, ventilacije i pamćenja položaja. Dva vanjska stražnja sjedišta su grijana, baš kao i vjetrobransko staklo. Veliki panoramski krovni prozor omogućuje nesmetan pogled u nebo. Opel je ponovno mislio kako olakšati i ubrzati umetanje predmeta u prtljažnik, pa je ponudio praktično rješenje: poklopac prtljažnika nove Insignije Sports Tourer otvara se i zatvara pokretom noge ispod stražnjeg branika.

Emocionalna zavodnica: Insignia Sports Tourer u koži modela Monza Concept

Nova Insignia Grand Sport već je preuzela brojne dizajnerske elemente od konceptnog modela Monza Concept, ali ga nova generacija Insignije Sports Tourer vodi korak dalje. Premda su vanjske dimenzije malo narasle na 4986 mm, novopridošli model izgleda puno više sportski i agilno. Trag točkova povećan je za 11 mm, rešetka je sada dojmljivija, a prednja svjetla koja je inspirirala Monza Concept pojačavaju taj dojam. Stav automobila naglašava međuosovinski razmak koji je produljen 92 mm i sada iznosi 2829 mm, a prednji prevjes smanjen je 20 mm. Opelova oštrica koja počinje kod prednjih vrata i prostire se prema stražnjem kraju čini da pogled klizi s prednjeg na stražnji dio. Kromirani obrub prozora dinamički se spaja s LED stražnjim svjetlima i čini da niska Insignia Sports Tourer, koja je visoka samo 1483 mm, izgleda još sportskije. Srebrni krovni nosači (standardni u svim paketima opreme) pomažu da automobil izgleda duže, niže i naglašavaju dizajn visoke kvalitete.

Srodstvo Insignije Sports Tourer s konceptnom Monzom Concept posebno je vidljivo u stražnjem dijelu: oblik se doima puno lakšim nego prije, pri čemu novi model definiraju čiste linije. Zajedno s tankim i lagano izbočenim LED stražnjim svjetlima dizajniranim u obliku dvostrukog krila one pomažu da stražnji dio Opelova modela s vrha ponude ostavlja snažan dojam. Visokotehnološki izgled konceptne Monze tako postaje stvarnost.

Jednostavan utovar: poklopac prtljažnika s hands-free otvaranjem

Sljedeća generacija Sports Tourera nije samo elegantnija i više sportska izgledom – ona je i praktičnija. Prevjes između branika i prtljažnika smanjen je zahvaljujući elegantno oblikovanom poklopcu prtljažnika koji olakšava i umetanje prtljage. Povećan je razmak između blatobrana što pak olakšava smještaj krupnijih predmeta poput primjerice transportera za pse. Isto se odnosi i na duljinu prtljažnika koja je narasla 97 mm i sad s preklopljenim naslonima stražnjeg sjedišta iznosi ukupno 2005 mm. Nova Insignia Sports Tourer tako nudi maksimalnu zapreminu prtljažnika od 1640 litara, što je oko 100 litara više nego kod prethodnog modela.

Da bi umetanje prtljage bilo što lakše, poklopac prtljažnika može se otvoriti pokretom noge, a da se pritom ne dotiče automobil. U kombinaciji sa funkcijom otvaranja bez ključa, jednostavan pokret nogom ispod stražnjeg branika dovoljan je za otvaranje poklopca prtljažnika (obris vozila projiciran na tlo pokazuje tačno mjesto gdje treba izvesti pokret). Još jedan pokret nogom ispod prtljažnika zatvorit će poklopac. Ovaj pametan sistem može otkriti prepreke i zaustaviti mehanizam u slučaju nužde. Iz praktičnih razloga moguće je programirati visinu otvaranja za slučaj da se automobil nalazi u garaži. Poklopac prtljažnika može se i dalje otvarati i putem prekidača na vozačkoj strani, putem dugmeta na stražnjem dijelu ili pak daljinskog upravljača s ključem.

Da bi se povećao prostor u prtljažniku, nova Insignia Sports Tourer dolazi s opcionalnim stražnjim sjedištima preklopivim u omjeru 40/20/40 koja omogućuju još fleksibilnije konfiguracije prtljažnog prostora. Opcionalno je dostupan i paket FlexOrganizer s bočnim šinama, pregradnim mrežama i raznim mogućnostima pričvršćivanja tako da se svi predmeti u prtljažniku mogu sigurno i uredno pohraniti. Rolo kojim se zatvara prtljažnik otvara se prema gore i dodatno olakšava pristup prtljažniku.

Wellness: udobnost i bogate mogućnosti povezivanja za vozača i putnike

Posebna je pažnja pridana detaljima i u putničkoj kabini. Prostor za glavu povećan je 31 mm, mjesto za ramena 25 mm, a prostor za kukove 27 mm. Dodatan luksuz nudi opcionalni panoramski krovni prozor dimenzija 1400 x 860 mm koji se proteže i iznad glava putnika na stražnjoj klupi. Prvi su put i oba vanjska stražnja sjedišta Insignije grijana.

Kokpit je prilagođen osobi koja sjedi iza upravljača. Vozač nove Insignije Sports Tourer sjedi niže u automobilu nego prije te je okružen instrumentima i središnjom konzolom kao da sjedi u svojevrsnom komandnom centru. Čiste linije i skulpturalne površine posve u skladu s Opelovom dizajnerskom filozofijom dodatno pridonose elegantnom izgledu. Dodirni zaslon bez okvira sistema IntelliLink, koji je usmjeren prema vozaču, odiše karakterom visoke klase. Osim putem dodirnog zaslona, kontrolama se može intuitivno upravljati pomoću tri reda gumba. Gornji je red rezerviran za informacijsko-multimedijski sistem, srednji red za grijanje, ventilaciju i klimatizaciju, a donji red posvećen je pomoćnim sistemima namijenjenim vozaču.

Kvalitetnu zabavu i izvanredne mogućnosti povezivanja osiguravaju najnoviji suistemi IntelliLink kompatibilni s platformama Apple CarPlay i Android Auto. A dok je pametni telefon jednostavno integriran u informacijsko-multimedijski ssistem vozila, on se sada istovremeno može i bežično puniti, dakle bez korištenja kabla. Tu je i revolucionarni pomoćnik za povezivanje i usluge Opel OnStar koji nudi razne usluge, od automatskog odziva u slučaju sudara do pomoći prilikom krađe vozila. Zajedno s novom Insignijom bit će predstavljen novi servis ličnog pomoćnika koji će omogućavati putnicima da zatraže od OnStar savjetnika da, npr., odabere hotel i rezerviše sobu, ali i potraži slobodno mjesto za parkiranje. 4G LTE Wi-Fi hotspot koji je sastavni dio sistema OnStar omogućuje svim putnicima u Insigniji da povežu svoje uređaje s internetom. Ova funkcionalnost u Hrvatskoj i BiH neće biti dostupna od samog početka prodaje.

Insignijina premium ergonomska prednja sjedišta s AGR-ovim certifikatom nude jedinstvenu kombinaciju funkcija električnog podešavanja bočnih dijelova sjedišta, masaže, pamćenja položaja i ventilacije dok grijano vjetrobransko staklo garantuje brzo postizanje dobre vidljivosti za hladnih zimskih dana.

Vrhunske tehnologije: IntelliLux LED®, kamera s pogledom od 360°, aktivna pomoć pri držanju trake

Jedna od svijetlih tačaka, u svakom smislu tog izraza, jest i (već) druga generacija Opelovih inovativnih i nagrađivanih prilagodljivih svjetala IntelliLux LED® Matrix koja omogućuje nova generacija LED tehnologije i inovacije Opelovih inženjera. Svjetla Opel LED® Matrix sada se sastoje od 16 segmenata integriranih u pojedinačna, vrlo tanka prednja svjetla Insignije. Veći broj LED segmenata omogućuje još precizniju prilagodbu raznih uzoraka svjetla prevladavajućoj prometnoj situaciji, a prijelazi između višestrukih svjetlosnih uzoraka brži su i glatkiji. Da bi se dodatno poboljšala vidljivost tokom vožnje u zavojima s dugim svjetlima, Opelovi su inženjeri dodali prednjim svjetlima IntelliLux LED® Matrix nove Insignije inovativnu funkciju aktivnog svjetla u zavojima. Intenzitet svjetla LED segmenata koji osvjetljavaju unutrašnjost zavoja povećava se ovisno o kutu upravljača kako bi bolje osvijetlio crtu koju valja pratiti. I na kraju, no ne i manje važno, poseban LED reflektor smješten u modulu kratkih svjetala nudi dodatno osvjetljenje prilikom korištenja dugih svjetala na udaljenosti do 400 m.

Dodatni sistemi pomoći namijenjeni vozaču obuhvaćaju sljedeće:

projekcijski zaslon: podaci o brzini, saobraćajnim znakovima, postavljenoj brzini graničnika brzine ili smjeru navigacije projiciraju se na vjetrobransko staklo direktno u vozačevu vidnom polju tako da njegov pogled može biti usmjeren na cestu;

kamera koja pokriva 360° sastoji se od četiri zasebne kamere sa svake strane automobila i omogućuje pregled 360 stepeni iz ptičje perspektive te time znatno olakšava svaki manevar parkiranja;

prilagodljiva kontrola brzine (Adaptive Cruise Control, ACC) mjeri udaljenost u odnosu na vozilo ispred i u skladu s time prilagođava brzinu; ACC će pokrenuti automatsko kočenje u slučaju nužde ako se ta udaljenost naglo smanji;

pomoć pri držanju saobraćajne trake s automatskom korekcijom upravljanja i upozorenjem u slučaju nenamjernog napuštanja trake (Lane Departure Warning, LDW) blago pomiče upravljač (i oglašava upozorenje radi zbog nenamjernog napuštanja trake ako je potrebno) i pomaže vozačima da izbjegnu slučajno vrludanje među saobraćajnim trakama;

sistem upozorenja na okomit saobraćaj iza vozila koristi radarske senzore u stražnjem braniku za otkrivanje nadolazećih objekata udaljenih do 20 metara pod uglom od 90 stepeni lijevo ili desno iza vozila, što je vrlo korisna funkcija prilikom izlaska unazad s parkirnog mjesta uz ograničenu vidljivost;

Čisti užitak u vožnji: pogon na sve točkove s vektoriranjem okretnog momenta i bogata ponuda motora

Moguće je garantovati uživanje u vožnji i sigurnost u svim uslovima zahvaljujući Insignijinom novom pametnom sistemu pogona na sve točkove s vektoriranjem okretnog momenta, koji je najprofinjeniji u klasi. Umjesto uobičajenog diferencijala na istražnoj osovini ovaj se sistem pogona na svetočkove sastoji od dvije električno kontrolirane spojke s više pločica i nudi puno precizniji prijenos snage na svaki pojedinačni točak, bez obzira na to je li cesta šljunčana, mokra, zaleđena ili prekrivena snijegom. Prilikom vožnje u zavojima dodatni se okretni moment prenosi na vanjski stražnji točak čime se znatno smanjuje podupravljanje i omogućuje preciznija kontrola. Sistem u djeliću sekunde reagira na pritisak papučice gasa i time osigurava da automobil bude stabilniji i lakši za upravljanje u svim situacijama. Dodatno poboljšano podvozje FlexRide predstavlja osnovu za izvanredno ponašanje u vožnji koje je utemeljeno na situaciji. FlexRide prilagođava amortizere, upravljanje, odziv na gas i tačke promjene stepena prijenosa (kod automatskih mjenjača) nezavisno ili na temelju načina rada Standard, Sport ili Tour koje odabire sam vozač. Novi središnji softver za kontrolu načina vožnje srce je i duša prilagodljivog podvozja – on stalno analizira podatke dobivene od senzora i postavki te definira lični stil vožnje.

U trenutku otvaranja knjiga narudžbi Insignia Sports Tourer bit će dostupna s bogatom ponudom benzinskih i dizelskih motora s turbopunjačem te mjenjačima najnovije generacije. Neprikosnovena novost bit će visokoučinkoviti osmerostepeni automatski mjenjač koji će zadiviti svojom udobnošću mijenjanja sttepeni prijenosa, vodećom u klasi. On će ispočetka biti dostupan samo u kombinaciji s pogonom na sve točkove.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here