Svjetski program za hranu Ujedinjenih nacija (WFP) nagradio je Ajay Banga, predsjednika i generalnog direktora kompanije Mastercard, za izuzetan doprinos postizanju cilja „Svijet bez gladi“.
Nagradu „Hunger hero 2017“ uručila mu je izvršna direktorica WFP programa, Ertharin Cousin, a dodjela je održana na godišnjoj WFP večeri tokom Svjetskog ekonomskog foruma u Davosu.
U prethodnih pet godina, Mastercard i WFP sarađuju na ispunjenju jedne ambiciozne misije – okončanje gladi u svijetu. Kako tehnologija ima moć da uključi inovacije u pružanje pomoći, ovo partnerstvo je unijelo nove ideje u aktivnosti WFP programa, dok su istovremeno prikupljena ključna sredstva za njihovu realizaciju.
„Od kada je Ajay na čelu kompanije, Mastercard stoji uz WFP i ljude koje targetiramo, omogućavajući nam pristup njihovoj najnovijoj tehnologiji, ogromnoj mreži i velikodušnim zaposlenima koji nam pomažu u našoj borbi da se okonča glad u svijetu”, rekla je Cousin, i dodala: „Ovo je tek početak – zajedno ćemo nastaviti sa inovacijama kako bismo osigurali da i ljudi iz najudaljenijih predijela imaju pristup raznovrsnim i nutritivnim namirnicama“.
Od početka krize u Siriji, 2,2 miliona sirijskih izbjeglica u Libanu i Jordanu je koristilo Mastercard prepaid kartice za kupovinu hrane u lokalnim trgovinama, kako bi mogli da odaberu najbolju hranu za svoju porodicu, dok istovremeno ta potrošnja osnažuje lokalnu privredu. Kroz pristup kojim darivanje postaje dio svakodnevice, kompanija Mastercard i njeni partneri iz bankarskog i trgovačkog sektora prikupili su sredstva za više od 17 miliona školskih obroka za djecu širom svijeta.
„Ova nagrada predstavlja priznanje za trud svih zaposlenih u kompaniji Mastercard i ukazuje na novi tip razmišljanja koji transformiše način na koji privatni sektor može da učestvuje u humanitarnim aktivnostima“, rekao je Banga, i dodao: „Mi u kompaniji Mastercard vjerujemo da se te aktivnosti temelje na uvjerenju da kompanija može biti pokretačka sila za dobra djela u svijetu i da kada se javni i privatni sektor ujedine, možemo postići značajne transformacije i da radimo velike stvari koje zaista čine razliku“.
Zaposleni u kompaniji Mastercard imaju značajno mjesto u ovom partnerstvu jer je tokom 2016. godine, 18 Mastercard zaposlenih privremeno prešlo da radi u WFP. Njihova stručnost u oblasti analitike doprinjela je da se obavi istraživanje koje je pokazalo da svaki dolar uložen u školske obroke donosi ekonomski prihod od 6 dolara kroz poboljšanje zdravlja i obrazovanja učenika.
Časopis Fortune nedavno je uvrstio kompaniju Mastercard u svoju „Promijeni svijet“ listu, na osnovu rada kompanije na tome da se transformiše pružanje humanitarne pomoći izbjeglicama i drugim ugroženim kategorijama ljudi. Kompanija Mastercard je posvećena postizanju cilja da 500 miliona ljudi koji prethodno nisu imali pristup finansijskim uslugama uključi u zvanične ekonomske tokove do 2020. godine.
Srbija učestvovala u programu prikupljanja školskih obroka
Mastercard i WFP imaju dugotrajno partnerstvo koje se zasniva na inovacijama i dostizanju održivosti, a u čijem je sklopu prošle godine Mastercard organizovao kampanju u nekoliko zemalja Centralne i Istočne Evrope, uključujući Srbiju, sa ciljem da se podrži WFP program za obezbjeđivanje hrane školskoj djeci u Ruandi. Mastercard je obezbjedio 3,5 miliona obroka za djecu sa dugoročnim ciljem da se poboljša obrazovanje, okonča glad i da se lokalna poljoprivreda osnaži za dostavljanje lokalno uzgajanih namirnica za školsku djecu.