Kia je na nedavno otvorenom salonu automobila u Detroitu, gdje tradicionalno caruju američki proizvođači automobila, premijerno predstavila Kia Stinger. Radi se o sportskoj limuzini sa 5 sjedišta koja će redefinisati klasu u kojoj trenutno dominiraju evropski brendovi, jer Stinger obećava najveće performanse u istoriji Kije i podržan je najdužom evropskom fabričkom garancijom, koja garantuje kvalitet i pouzdanost.

Dizajniran u Frankfurtu, razvijen na Nürburgringu, vrhunski kvalitet iz Kije

Kia Stinger je u trenu prepoznatljiv kao direktna evolucija prethodnih koncepata, koji su nastali pod dirigentskom palicom Petera Schreyera, Kijinog glavnog dizajnera i već neko vrijeme jednog od trojice predsjednika korporacije, te njegove nadarene ekipe iz Kijinog dizajnerskog centra u Frankfurtu. Za razvoj voznih mogućnosti i upravljivost modela pobrinuo se Albert Biermann, vođa Kijinog odjeljenja za testiranje vozila i razvoj snažnijih vozila, koji je sa svojom ekipom razvijao vozilo u glavnom R&D centru u Namyangu (J. Koreja) i na čuvenom njemačkom trkalištu Nürburgring.

Kia Motors ispunjava obećanje o serijskoj proizvodnji koncepta GT

Ali šta je ustvari pravi gran turismo? To pitanje je bilo osnova za dugogodišnje putovanje, koje je započelo 2011., kada je na salonu u Frankfurtu predstavljen koncept GT. Iako svaka Kijina dizajnerska studija ima neku svoju svrhu koncept GT je u široj javnosti više shvaćen kao san, jer se na kraju krajeva radilo o brendu koji je poznat po masovnoj proizvodnji vozila s dobrom vrijednošću za svoju cijenu. Ali GT je potaknuo strast, koja je u narednih pet godina san pretvorila u javu.

Nakon što je upaljeno zeleno svjetlo za Stinger, čime je gran turismo postao misija, počeo je razvoj modela. S obzirom na to da se radi o Kiji to je značilo da dizajn mora biti odvažan. I bio je. I da mora biti okretan i brz, ali istovremeno luksuzan i tih. Morao je omogućavati optimalan balans između vožnje i upravlljivosti na jednoj strani i udobnim prevozom pet osoba i njihovog prtljaga na drugoj. Moralo je biti mnogo stvari, ali najviše od svega morao je biti autentični gran turismo. I jest.

Dizajn

Pošto pretvaranje koncepta u serijsko vozilo nije mačji kašalj Schreyer se obratio Kijinom dizajnerskom centru u Frankfurtu – mjestu rođenja koncepta GT – kako bi Stingeru udahnuli život. “Kod pravog gran turisma – automobila za duge vožnje – ne radi se o najvećoj snazi, tvrdoj dinamici i brutalnom stilu, a na račun luksuza, udobnosti i slave,” kaže Gregory Guillaume, Kijin glavni dizajner za Evropu, i dodaje: “Stinger nije namijenjen tome da prvi stigne u cilj – to je auto kod kojeg se radi o putovanju. Radi se o strasti.”

Stinger isijava mišićavo samopouzdanje – od mekog prednjeg dijela do vitkih bokova i jakih bedara. Srž njegove pojave na cesti su dimenzije prilagođene zadnjem pogonu; dug poklopac motora i kratak prednji prevjes, dug međuosovinski razmak, koji omogućava prostranu kabinu te dug zadnji prevjes s moćnim ramenima. Stingerov stav i vizuelni balans stvoreni su kako bi vozilu dali eleganciju i sportski duh umjesto mladalačke agresivnosti.

Šasija

Kad je Albert Biermann, koji je u decembru 2014. iz BMW-ovog odjeljenja M došao u Kiju, prvi put ugledao Stingera činilo mu se da auto mora proizlaziti iz osjećaja za volanom. “Smatram da je Stinger za brend Kia nešto takvo kao poseban događaj,” kaže Biermann, i dodaje: “Jer niko od Kije ne očekuje takav automobil, ne samo zbog toga kakav izgleda nego i zbog toga kako se vozi. To je nešto sasvim drugo”.

Sa 2.905 mm je Stingerevov međuosovinski razmak duži od konkurenata kao što su Audi A4, Infiniti Q50, Lexus IS, BMW 4 Gran Coupe ili čak Lexus GS i Mercedes CLS. Model je i duži (4.830 mm) i širi (1.870 mm) od konkurenata u klasi, što mu omogućava izdašnu prostranost u kabini. Stingerov prtljažni prostor je takođe veći nego kod većine u klasi i ima dovoljno prostora za odlaganje putničkih kovčega ili opreme za golf, a na raspolaganju je i električno otvaranje i zatvaranje prtljažnih vrata.

Stinger je postavljen na šasiji, koja je 55-postotno izrađena od naprednog vrlo čvrstog čelika (AHSS). Ta tvrdoća između ostalog pozitivno utiče na smanjenje buke i vibracija u kabini. Ovjes – sprijeda MacPhersonove opružne noge, a straga multilink – vozaču nudi optimalan odaziv. U Kiji premijerno predstavljaju elektronički prilagodljivo djelovanje podvozja (Dynamic Stability Damping Control). Iako se Stinger uvijek ponaša predvidljivo i u skladu s vozačevim odazivom, u zavisnosti od uslova i načina vožnje, može se podešavati za živahniju vožnju u zavojima, jer sistem u tom slučaju malo olabavi prednje amortizere i ukruti zadnje. Upravo suprotno djeluje sistem pri vožnji velikom brzinom – tada je vozilo stabilnije zahvaljujući krućim prednjim amortizerima i mekšim zadnjim. Sistem vozaču omogućava biranje nekog od pet načina: Personal, Eco, Sport, Comfort i Smart (premijerno u Kiji).

Električni servo volan standardno je postavljen direktno na letvi volana (R-MDPS), što omogućava direktniji odaziv i smanjuje neželjene vibracije, koje se prenose preko šipke. Tvrdoća volana je takođe podesiva na pet načina.

Pogonski sklop

Ako šasija predstavlja kičmu gran turisma, onda pogonski sklop predstavlja njegovo srce. Kupci će moći birati između 2 turbo motora – oba ispod izdužene haube postavljena uzdužno.

Iako podaci o motorima još nisu sasvim konačni već sada je poznato da 2,0-litarski turbo četverocilindraš Theta II proizvodi 255 KS pri 6.200 okretaja u minuti. Najveći okretni moment je 353 Nm, koji je raspoloživ od 1.400 do 4.000 okr./min. Još snažniji je 3,3-litarski twin-turbo V6 Lambda II motor snage 365 KS pri 6.000 okr./min i okretnim momentom 510 Nm između 1.300 i 4.500 okr./min. Očekivano ubrzanje 6-cilindraša od 0 do 100 km/h je 5,1 sekunda, a maksimalna brzina 269 km/h.

Stinger predstavlja 2. generaciju 8-stepenog automatskog mjenjača za zadnji pogon. Mjenjač koji je bio prvi put predstavljen u luksuznoj limuzini K900 – plod Kijinog vlastitog razvoja – vozačima nudi uglađeno mijenjanje brzina i minimalnu potrošnju goriva. Prvi put Kia nudi konverter okretnog momenta CPA (Centrifugal Pendulum Absorber) – uobičajeniji kod avionskih i trkaćih motora – koji smanjuje torzione vibracije na pogonskom sistemu. Vozači mogu birati između automatskog i ručnog mijenjanja brzina pomoću ručica pored volana. Kao i kod ovjesa i upravljivosti vozač može birati jedan od pet načina vožnje. Tome je prilagođeno i djelovanje – dodavanje ili oduzimanje gasa.

Stinger je Kijina prva limuzina sa zadnjim pogonom i pogonom na sva četiri točka. Varijante sa zadnjim pogonom će imati mehaničku blokadu diferencijala, koje će biti zadužena za raspoređivanje snage na zadnjim točkovima, dok će AWD varijante imati novi sistem DTVC (Dynamic Torque Vectoring Control), koji prati vozačeve inpute i vozne uslove te automatski raspoređuje snagu i kočionu silu na odgovarajući točak s namjenom održavanja zadatog smjera.

2,0-litarski turbo 4-cilindraš je obuven u pneumatike dimenzija 225/45R-18, a 3,3-litarski 6-cilindraš će imati prednje pneumatike dimenzija 225/40 R19, a pozadi 255/35 R19.

6-cilindraš je standardno opremljen s Brembo kočnicama – sprijeda s četiri klipa, a pozadi s dva.

Napredne tehnologije i udobnost

Već dugo je poznato da Kia strankama pruža luksuznu opremu i daje mnogo više od očekivanja kupaca, zato Stinger nastavlja tu tradiciju. Multifunkcijski sistem asistencije ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) udružuje sve napredne funkcije koje vozaču olakšavaju vožnju i povećavaju užitak u vožnji.

Američka uprava za sigurnost u saobraćaju (NHTSA) ocijenjuje da je za 100.000 saobraćajnih nesreća u SAD direktni uzrok umor vozača. Zbog toga godišnje pogine oko 1.550 osoba, a 71.000 ih je povrijeđenih. Kijin prvi sistem za upozoravanje vozača na nesabranost DAA (Driver Attention Alert) pomaže kod savladavanja nesabranosti ili pospanosti u toku vožnje. Sistem prati broj inputa vozila i vozača i u slučaju da detektuje osjetno smanjenje vozačeve sabranosti zvučnim upozorenjem i grafičkim prikazom na mjeraču vozača upozorava da je potrebno napraviti pauzu.

Sistem za spriječavanje čeonog sudara FCA (Forward Collision Assistance) s ugrađenim automatskim kočenjem u nuždi AEB (Autonomous Emergency Braking) s detekcijom pješaka može detektovati eventualni sudar s drugim vozilom ili pješakom i pomaže kod zaustavljanja vozila. Napredni radarski tempomat (ASCC) održava unaprijed određenu udaljenost od Stingera do vozila ispred i u slučaju zgusnutog saobraćaja može u potpunosti zaustaviti vozilo. Sistem za održavanje vozila unutar vozne trake (LKA) aktivno prati položaj vozila i zvučnim upozorenjem upozorava vozača te okretanjem volana održava željeni položaj vozila. Sistem za praćenje poprečnog saobraćaja kod vožnje unazad RCTA (Rear Cross Traffic Alert) na parkiralištu skenira područje iza vozila i slučaju detekcije poprečnog saobraćaja zvučnim upozorenjem upozorava vozača.

Povezivost, zabava i putne informacije vozila takođe su važni kao i dinamične vozne osobine, zato Stinger dolazi na tržište s najnovijim infotainment sistemima. Po visini podesiv zaslon u boji na vjetrobranskom staklu (HUD) vozaču nudi ključne informacije, kao što su npr. brzina, navigacija zavoj za zavojem, podešavanje audio sistema i tempomata te upozoravanje na mrtve uglove. Stinger je standardno opremljen s bežičnim punjenjem mobilnog telefona i Bluetooth upravljanjem bez ruku, dok se do većine ostalih podsistema pristupa preko prekidača na upravljačkom obruču.

Duga putovanja su zaštitni znak vlasnika vozila gran turismo, zato su na raspolaganju tri vrhunska audio sistema, koji unutrašnjost vozila pretvaraju u koncertnu dvoranu. Osnovni audio sistem namijenjen 2,0-litarskom turbo motoru uključuje 6 zvučnika i 7-inčni haptički zaslon na dodir s najnovijom varijantom Kijinog sistema UVO. Uz 3,3-litarski twin turbo motor standardno dolazi 9 zvučnika i vanjsko pojačalo. Vrh ponude predstavlja premium audio sistem Harman/Kardon® snage 720 vati s vanjskim pojačalom, koji omogućava kristalno čist zvuk. Sistem nudi 15 zvučnika i ispod svih sjedala smještene subwoofere (prvi put u Kiji), tehnologiju Clari-Fi™, koja obnavlja audio fajlove oštećene prilikom procesa digitalne kompresije. Ova tehnologija vraća hi-fi iskustvo slušanja bilo kojeg digitalnog izvora. Sistem je opremljen i najnovijom generacijom tehnologije QuantumLogic™ Surround Sound, koja izdvaja signale iz originalnog snimka i onda ih autentično, višedimenzionalno emituje u obliku čistog, punog zvuka.

Serijska proizvodnja Stingera počinje sredinom godine, a u Evropi i kod nas ga očekujemo krajem godine.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here