Peugeot 301 je prvo vozilo posebno razvijeno od strane tržišne marke za automobilski segment B limuzina. Namijenjen je kupcima na međunarodnim tržištima koji su u potrazi za limuzinom s kojom bi naglasili svoj status.

Od njegovog lansiranja u 2012. godini proizvedeno je 360 hiljada ovih vozila širom svijeta. Njegov uspjeh se zasniva na prepoznatljivim kvalitetama poput prostranog putničkog prostora i prtljažnika koji su najbolji u ovom segmentu, dinamičkoj upravljivosti koja je rezultat Peugeotovog stručnog znanja, te dizajna prilagođenog lokalnim potrebama.

Kako bi zadovoljili sve veći broj kupaca u ovom strateški važnom segmentu, novi Peugeot 301 je obogaćen novim adutima. Karoserija je dizajnirana prema najnovijim dizajnerskim smjernicama marke. Vertikalna prednja ukrasna maska, farovi sliveni s karoserijom i dorađeni detalji učvršćuju robusnost vozila. Signaturna svjetla zajedno s prednjim LED svjetlima odražavaju tehnologiju kojom je vozilo opremljeno.

 

Veliki 7-inčni ekran na dodir je ključni element ovog razvoja. Ekran, koji je zbog kapacitativne tehnologije brz i precizan, prikazuje sliku kamere za vožnju unazad i navigacijskog sistema 3D TomTom. Korištenjem funkcije za povezivanje Mirror Screen triple play na ekranu se prikaže i dvostruki sadržaj s pametnog telefona, što predstavlja novitet u ovom automobilskom segmentu.

Dinamičku prirodu njegovog podvozja otkriva savremen izbor motora. Peugeot 301 je dostupan s trocilindričnim benzinskim motorom PureTech koji je do sada ugrađen u više od milion vozila ove marke po cijelom svijetu. Novina u ponudi je i najsavremeniji automatski mjenjač EAT6 s tehnologijom Quickshift koja je dostupna s benzinskim motorom 1.6L VTi 115 KM. Među dizelskim motorima 1.6L BlueHDi 100 KM nudi rekordnu udobnost u vožnji i potrošnju goriva.

Peugeot 301 ukratko

Novi Peugeot 301 je prvo vozilo koje je tržišna marka razvila posebno za države u kojima su kupci u potrazi za limuzinom sa troje vrata s kojom bi naglasili svoj status. Ovo vozilo je proizvedeno posebno za tržišta kojima je namijenjeno, zato ispunjava očekivanja kupaca i u skladu je sa njihovim uobičajenim iskustvima u vožnji. Karoserija ove limuzine je elegantno isklesana prema najnovijim dizajnerskim smjernicama tržišne marke. Na gornjem rubu uspravne prednje ukrasne maske ispisano je ime marke, a na sredini se nalazi logotip lava. Farovi koji su izrađeni od tri materijala glatko su ugrađeni u karoseriju, dok su zadnja opalna svjetla u obliku tri kandže. Vozač i njegova četiri saputnika smješteni su u udobnom i visokokvalitetnom putničkom prostoru. Prtljažnik sa 640 litara zapremine je među najvećim u ovom segmentu. Prtljažnik čije su dimenzije 506 dm3 (VDA 210) može se u trenutku povećati na 1332 dm3 (VDA 214) zahvaljujući djeljivoj zadnjoj klupi za sjedenje 1/3-2/3.

Peugeot 301 se odlikuje ekskluzivnom opremom i uslugama, između ostalog velikim 7-inčnim ekranom na dodir, aplikacijom za povezivanje Mirror Screen triple play (MirrorLink®, Android Auto®, Apple CarplayTM), navigacijskim sistemom 3D TomTom i kamerom za vožnju unazad. Postoji također i širok izbor vrhunske opreme za sigurnost koja uključuje sisteme ABS, ESP, kočenje u nuždi (EBA) i sistem za kontrolu pritiska u gumama. Putnici su zaštićeni prednjim i bočnim zračnim jastucima, a na zadnjim sjedištima sa tritočkovnim sigurnosnim pojasevima. Zadnja sjedišta su opremljena Isofix pričvršćivačima za dječje sjedalice.

Vozilo ima dinamičku upravljivost visokih performansi i pruža odličan odnos između udobnosti i ponašanja na cesti u svim uslovima vožnje. Kao i kod ostalih modela u ponudi i ovo vozilo je rezultat stručnog znanja dizajnerskih timova. Najsavremeniji motori Euro 6 pružaju užitak u vožnji i jednostavnost upravljanja. Izbor benzinskih motora zasniva se na motorima 1.2L PureTech 82 in 1.6L VTi 115. Isti se može kombinirati sa 6-stepenim automatskim mjenjačem EAT6. Dizelski motor 1.6L BlueHDi 100 isto tako postiže rekordne emisije. Novi Peugeot 301 je dizajniran kako bi bio u stanju nositi se sa zahtjevnim vremenskim uslovima i uslovima u vožnji. Ovo vozilo, između ostalog, ima specifičan ovjes, izolaciju i načine pričvršćivanja određenih elemenata.

Savremeni dizajn

Precizne linije koje su dio novih dizajnerskih smjernica marke elegantno oblikuju velike površine karoserije. Novi elegantni Peugeot 301, limuzina tržišne marke, odlikuje se velikim putničkim prostorom i dinamičnom upravljivošću. Na sredini uspravne prednje ukrasne maske nalazi se logotip lava, a na gornjem rubu ispisano je ime tržišne marke. Farovi izrađeni od tri materijala slijevaju se sa karoserijom, definiraju prednju ukrasnu masku i naglašavaju upadljiv odbojnik. Na braniku, koji je u istoj boji kao i ostala karoserija, ugrađena su signaturna LED svjetla, maglenke i široki ulazni otvor za dovod zraka za motor.

Iznad svega toga nalazi se poklopac motornog prostora koji svojim preciznim linijama skreće pogled u pravcu aerodinamičnog nagiba vjetrobranskog stakla. Profil vozila počinje kod farova i proteže se uzduž karoserije gdje naglašava putnički prostor sa 2,65 m dugačkim međuosovinskim razmakom. Zatim se proteže preko vrha zadnjih blatobranskih koševa koje popunjavaju 16-inčne dvobojne felge s dijamantnom završenom obradom i elegantno se spušta do zadnjih svjetala. Ova svjetla su sastavljena od tri opalne kandže koje izražavaju intenzivnost i dubinu.

Trokutno oblikovana zadnja ugaona stijena neposredno iznad zadnjih točkova vozilo snažno “prianja” na cestu i odražava njegovu upravljivost. Krov se polako spušta do poklopca prtljažnika ispod kojeg se nalazi 640 litara prostora. Vrata se širom otvaraju što omogućava jednostavan pristup modernom putničkom prostoru. Vozilo čiju osnovu čini čvrsta armaturna tabla već na prvi pogled ostavlja snažan utisak sigurnosti. Vozač je smješten na ergonomično dizajniranom sjedištu. Nakon podešavanja visine kožnog volana i sjedišta za udoban položaj u vožnji, vozač može lijevom rukom koristiti limitator brzine/tempomat, a desnom autoradio. Bijeli mjerači na instrument tabli obavještavaju vozača o djelovanju vozila.

Odmah pored na središnjoj ploči smješten je široki 7-inčni kapacitativni ekran sa naglašenom srebrnom obrubom. Ovaj uređaj najnovije generacije služi kao interfejs za navigacijski sistem TomTom i kameru za vožnju unazad. Na armaturnoj tabli su također i prekidači za klima uređaj. Prekidači za električno pomicanje sva četiri stakla nalaze se na središnjoj konzoli lijevo i desno od ručice mjenjača. Kako bi se naglasio elegantan profil vozila Peugeot 301, izabrano je sedam nijansi boje karoserije od kojih su tri nove: siva Artense, siva Moka i plava Deep Blue. Slično može biti i shema u boji putničkog prostora, svjetla ili tamna. Kod nivoa opreme Allure tamna shema u boji se zasniva na novim presvlakama nazvanim Cran Adamantium. Isti nivo opreme ima i djelomično kožne presvlake u kombinaciji s tepisima.

Tehnološki, prostran i praktičan

Novi Peugeot 301 obilježava ulazak u automobilski segment sa svojom ekskluzivnom opremom i uslugama. Putnički prostor nije samo kvalitetan i modernog izgleda, već je udoban i praktičan, kako za putnike na prednjim tako i na zadnjim sjedištima. Upotrjebljeno podvozje sa 2,65 m međuosovinskog razmaka omogućuje najveću razinu udobnosti za svih pet putnika. Vozač i suvozač imaju u predjelu lakata 1,41 m širine, a nazad je putnicima dostupnih 1,40 m prostora. Na zadnjim sjeddištima je – ovisno o položaju prednjih sjedala – u predjelu koljena prostora od 12 do 26 cm, što je rekord u ovom segmentu. Osim toga, korisnicima će svakodnevnicu olakšati i mnogobrojna mjesta za odlaganje koja su raspoređena po cijelom putničkom prostoru, između ostalog pretinci u vratima, mjesto za odlaganje u naslonu za ruke između prednjih sjedišta, pretinac na dnu središnje konzole i pretinac ispred suvozača.

Isto i prtljažnik neće biti prepun. Poklopac prtljažnika raskriva 640-litarski prostor, od čega je 35 litara ispod obloge prtljažnika, što prema standardu VDA 210 iznosi 506 dm3. To je jedan od najvećih prtljažnih prostora u ovom segmentu, a zbog pravokutnog dizajna je još praktičniji. Pored toga je prilagodljiv jer se, obzirom na potrebe, mogu sklopiti nasloni zadnjih sjedišta koja su djeljiva u omjeru1/3-2/3. Maksimalna zapremina sa sklopljenim sjedištima iznosi 1332 dm3 (VDA 214). Novi Peugeot 301 nije prilagodljiv samo po svom unutrašnjem dizajnu, već i po ugrađenoj povezanosti. Korisnik može uspostaviti komunikaciju između vozila i telefona bez obzira na model, preko USB veze ili Bluetooth® i uz pomoć funkcije Mirror Screen triple play. Ova funkcija predstavlja novinu u ovom segmentu i djeluje s aplikacijama Apple CarPlayTM, Android Auto i MirrorLink®. Vozači mogu koristiti svoje aplikacije za vožnju na kompatibilnom pametnom telefonu preko ekrana na dodir u vozilu, što je veoma prikladno i još sigurnije. Prvo, ako žele koristiti svoj pametni telefon, nema potrebe da ga drže u rukama, već mogu koristiti kapacitativni ekran na dodir na sredini armaturne table i drugo, do svojih sadržaja mogu pristupati preko širokog 7-inčnog ekrana visoke rezolucije.

Ovaj ekran se aktivira na dodir prstiju ili glasom koristeći prepoznavanje govora koje je dostupno za funkcije navigacije, telefona i medija. Ekran ne omogućuje samo pristup do sadržaja pametnog telefona, već služi i kao interfejs za multimedijski sistem, kao kamera za vožnju unazad, te navigacijski sistem 3D TomTom. Navigacijski sistem nove generacije prikazuje uzbrdice i nizbrdice na cesti u tri dimenzije i na taj način brine o intuitivnom upravljanju. Ovo djeluje i u nekim gradovima.

Savremen dizajn vozila Peugeot 301 nudi visoku razinu aktivne i pasivne sigurnosti. Manevriranje u vožnji i parkiranje pojednostavljuju senzori za pomoć pri parkiranju unazad i kamera za vožnju unazad koja ne velikom ekranu prikazuje prostor iza vozila. Limitator brzine/tempomat na cesti nudi sigurnost i udobnost. Stanje vozila neprestano kontroliraju sistemi za kontrolu stabilnosti ESP, sistem protiv blokiranja točkova ABS, pomoć kod kočenja u nuždi EBA, sistem za uključivanje sva četiri pokazivača pravca prilikom naglog kočenja, te sistem nadzora tlaka u gumama. Sva ova pomagala su stalno pripremljena na eventualno reagiranje. Ako je sudar neizbježan, putnike će zaštititi prednji i bočni zračni jastuci (za glavu i grudni koš), a straga tritočkovni sigurnosni pojasevi. Osim toga, zadnja sjedišta su opremljena ISOFIX pričvršćivačima za sigurnost djece u toku vožnje.

Peugeot, koji je poznat po kvaliteti svojih sistema ovjesa, iskoristio je svoje stručno znanje i ovom modelu osigurao veoma efikasnu dinamičku upravljivost kojom se odlikuju svi ostali modeli iz ponude. Peugeot 301 ima naprijed ugrađen ovjes tipa pseudo-Macpherson, a straga polukrutu osovinu. Točkovi mogu biti opremljeni gumama GoodYear ili Bridgestone dimenzija 185/65 R15T ili gumama Michelin dimenzija 195/55 R16T, s ugrađenim kočionim diskovima naprijed promjera 266 mm, a straga ovisno o državi 8- ili 9-inčne s bubanj kočnicama.

Podešavanje podvozja nudi vrhunski kompromis između udobnosti i ponašanja na cesti u svim uslovima vožnje. To znači da su sve neravnine i rupe na cesti odlično ublažene. Kontrola nagiba karoserije i udobnost u putničkom prostoru su na najvišoj razini, čak i kada je cesta u veoma slabom stanju. Kao što se očekuje od vozila ove tržišne marke i ovaj model nudi u toku upravljanja precizne povratne informacije zahvaljujući brižljivo podešenom električnom servo-pojačivaču volana. Osim toga, parkiranje i ostali manevri koji se izvode pri maloj brzini zahtijevaju minimalni napor.

Izdržljivost i svestrane performanse

Dizajn novog vozila Peugeot 301 su diktirale savremene funkcije i karakteristike, što se odnosi i na motore. Nova kompaktna limuzina je opremljena motorima nove generacije. Ovisno o državi, dostupni su sljedeći pogonski agregati:

Benzinski: 1.2L PureTech 82, 5-stepeni ručni mjenjač ili 1.6L VTi 115, 5-stepeni ručni mjenjač ili 1.6L VTi 115, 6-stepeni automatski mjenjač EAT6.

Dizelski: 1.6L BlueHDi 100, 5-stepeni ručni mjenjač ili 1.6L HDi 92, 5-stepeni ručni mjenjač.

Cjelokupan izbor vozila, od modela Peugeot 108 pa sve do novih vozila SUV Peugeot 3008 i Peugeot 5008 opremljen je porodicom trocilindričnih benzinskih motora PureTech. Motori iz ove porodice do sada su ugrađeni u više od milion vozila Peugeot širom svijeta, a njihova kompresijska punjena verzija bila je dvije godine zaredom, 2015. i 2016. godine, izabrana za motor godine. Motor 1.2L PureTech 82, kojeg je u cijelosti konstruirala grupacija PSA, spaja užitak u vožnji i manju potrošnju goriva zahvaljujući svojoj specifičnoj snazi od 50 kW/l. U usporedbi s jednakovrijednim snažnim 4-cilindričnim motorom je za 21 kg lakši i njegova potrošnja goriva za 25% manja.

Ovaj motor je zaista efikasna kombinacija tehnologije koja ispunjava ekološki standard Euro 6. Gubitak mehaničke energije uslijed trenja, koji inače predstavlja približno petinu snage koju potroši motor, kod ovog motora je umanjen za 30%. To smo postigli korištenjem ugljikovog premaza s niskim trenjem (Diamond Like Carbon) kojim su premazani osovina klipa, klipni prstenovi i podizači ventila. Remen upravljanja ventila u uljanoj kupki ugrađen je u kućište motora i isto tako doprinosi tišem radu vozila. Za optimizirano izgaranje poboljšanja je aerodinamika komore za izgaranje (usisavajuće cijevi, glave klipove) i prilagođeno je paljenje koje djeluje s visokim udjelom preostalih plinova.

Glava motora je izrađena od aluminijeve legure i ima četiri ventila po cilindru, višetočkovno posredno ubrizgavanje goriva te stalno promjenjivo upravljanje usisavajućih i ispušnih ventila (VVT). Osim toga, glava motora je izrađena s preciznim procesom taljena. Upotrebom ovog proizvodnog procesa smanjuje se broj čestica i veličina cjelokupnog sastava. Ispušni kolektor, modul za izlaz rashladne tekućine i nosač motora, izrađeni su zajedno sa glavom motora. Motor PureTech ima također pumpu za ulje s promjenjivom zapreminom i elektronskim upravljanjem za kontinuirani rad s optimalnim radnim pritiskom.

Ovaj motor s posrednim ubrizgavanjem goriva razvija najveću snagu od 60 kW (82 KM) kod 5750 vrt/min i najveći okretni moment od 118 Nm kod 2750 vrt/min. Emisije CO2 u kombiniranoj vožnji iznose 110 g/km.

1.6L VTi 115 je 4-cilindrični benzinski motor sa 16 ventila izrađen od lake legure. Opremljen je usisnom bregastom osovinom sa konstantno promjenjivim upravljanjem (VVT) i dopušta upotrebu goriva oktanskog broja do RON 91. Isto kao i kod motora PureTech i kod ovog motora je velika pažnja posvećena smanjenju trenja (fino uhodavanje kućišta motora, klipovi s optimiziranim prstenjem itd.). Rezultat je smanjenje emisija CO2, čemu doprinosi i upotreba pumpe za ulje s promjenjivim protokom. Najveću snagu od 85 kW (115 KM) razvija kod 6050 vrt/min i najveći okretni moment 150 Nm kod 4000 vrt/min. Ovaj savremen motor isto tako ispunjava zahtjeve ekološkog standarda Euro 6 i na raspolaganju je sa 5-stepenim ručnim mjenjačem ili 6-stepenim automatskim mjenjačem.

Kod potonjeg radi se o novom automatskom mjenjaču kojeg proizvodi Aisin i koji je nazvan EAT6, što je skraćenica od Efficient Automatic Transmission 6. Zbog tehnologije Quickshift može ponuditi izuzetnu udobnost uz glatko i brzo mijenjanje brzina. Pored toga su smanjenje i njegove emisije CO2 uslijed smanjenih unutrašnjih trenja i klizanja zahvaljujući pretvaračima okretnog momenta s premošćujućim kvačilom. U kombiniranoj vožnji izvedba sa 5-stepenim ručnim mjenjačem postiže emisije 148 g CO2/km, a izvedba sa 6-stepenim automatskim mjenjačem EAT6 154 g CO2/km.

Dizelski motor BlueHDi 100 1.6L je ekskluzivna kombinacija tehnologije selektivne katalitičke redukcije (SCR) i filtera krutih čestica s aditivom (DPF). Ovaj motor nudi užitak u vožnji i postiže rekordnu potrošnju goriva. Selektivna katalitička redukcija (SCR) je najučinkovitija tehnologija naknadne obrade dušikovih oksida (NOx) na tržištu i jedina je tehnologija koja je u stanju smanjiti količinu NOx do 90 %. Sistem je smješten ispred filtera krutih čestica s aditivom i brže se aktivira. Takva ugradnja je moguća jer se filter krutih čestica s aditivom može regenerirati na nižoj temperaturi od ostalih tehnologija filtera krutih čestica koje primjenjuju naši konkurenti. Filter krutih čestica s aditivom uklanja 99,9 % krutih čestica, čak i one najmanje.

Ovaj motor, koji ispunjava standard Euro 6, razvija najveću snagu od 73 kW (100 KM) kod 3750 vrt/min i najveći okretni moment 254 Nm kod 1750 vrt/min. U kombinaciji sa 5-stepenim ručnim mjenjačem u kombiniranom ciklusu vožnje ispušta u okolinu 98 g CO2/km.

Novi Peugeot 301 je dizajniran za različita tržišta i u različite svrhe. Zato prethodno opisane motore mogu zamijeniti i drugi motori koji ispunjavaju lokalne standarde. Prilagođavanje specifičnim geografskim karakteristikama znači da vozilo može lakše ispuniti očekivanja kupaca u zahtjevnim uvjetima u vožnji, kao što su na primjer slabe ceste ili veoma vruće, hladno ili vlažno podneblje. Ovjes je kod svih izvedbi prilagođen za ceste slabog kvaliteta. Na većini tržišta na kojima su uvjeti posebno oštri postoji također mogućnost ugradnje štitnika ispred motora.

Zaštitne obloge blatobranskih koševa izrađene su od materijala koji je otporniji na mraz i pričvršćene su sa četrnaest vijaka. Obloge su velike kako bi što bolje i učinkovitije zaštitile motorni prostor od udarca kamenja. Na vratima je ugrađena dvostruka brtva koja štiti od praha i vlage te buke koja nastaje uslijed toga. Kako bi se osigurala trajna robusnost, mnogobrojne komponente u putničkom prostoru i spolja su pričvršćene. To, između ostalog, vrijedi za armaturnu tablu koja je sastavljena na taj način i za dodatnu čvrstoću ojačana poprečnom gredom i kutnim nosačem.

Za opskrbu motora zrakom brine jedan od najučinkovitijih sistema za odvajanje zraka od vode koji je smješten naprijed gdje može uzimati hladniji zrak. Sirena je izrađena od membrane i nema rezonatora, pa je otpornija na prskanje vode. Također i oprema ispunjava očekivanja o trajnosti i kvaliteti. Za uravnoteženost temperature su dostupna tri stupnja grijanja/klimatizacije. Ručni i elektronski klima uređaji, ovisno o nivou opreme, imaju ugrađene i zračne kanale do zadnjih sjedala, što pomaže osiguranju optimalnih rezultata. Za potrebe vožnje po državama sa vrućim podnebljem imaju motori 1.2L PureTech 82 i 1.6L VTi 115 specifičan krugotok za klima uređaj. Kompresor, kondenzator i hlađeni krugotok su odgovarajuće prilagođeni za prikladnu učinkovitost. Slično precizno je podešena i programska oprema za automatski mjenjač EAT6. Pored toga je korisnicima dostupno i posebno dugme “AC Max” koje kod elektronskog klima uređaja jednim samim pritiskom aktivira najviši stupanj klimatizacije. Zračnici u prednjoj stijeni su ugrađeni i dimenzionirani posebno za brzo raspoređivanje hladnog zraka po putničkom prostoru.

Za države sa hladnim podnebljem predviđeni su električni otpornici za grijanje koji omogućavaju brzo zagrijevanje putničkog prostora. Opremu dopunjuju grijana sjedala i grijani donji rub vjetrobranskog stakla. Grijani donji rub vjetrobranskog stakla, koji je dostupan za takozvane “jako hladne” države, odleđuje brisače koji su uslijed mraza smrznuli uz staklo.

Vozač može iznutra upravljati otvaranjem vrata i poklopaca. Ručke za otvaranje poklopca otvora za nalijevanje u rezervoar za gorivo i za otvaranje prtljažnika nalaze se na podu. Ako je vozilo opremljeno centralnim zaključavanjem, ručka za otvaranje prtljažnih vrata nije na podu, već se prtljažnik otvara pomoću prekidača na armaturnoj tabli, a otvaranje je moguće i uz pomoć daljinskog upravljača. Elektronska struktura (ECO 2010 tipa Full CAN) omogućuje i zaključavanje vrata u toku vožnje, čim vozilo postigne brzinu od 10 km/h.

Novi Peugeot 301 se proizvodi u Španiji, u gradu Vigo. Proizvodnja se odvija prema najvišim proizvodnim standardima grupacije PSA.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here