Konica Minolta poslovna rješenja BH jedna je od tek osam japanskih kompanija koje uspješno posluju u Bosni i Hercegovini, te kvalitetom proizvoda i usluga podstiču unaprijeđenja poslovnog okruženja u zemlji. Ova bh. firma dio je Konica Minolta globalne porodice koja svoje prve i inovativne korake bilježi još u 19. vijeku. Lider u produkcijskoj štampi i digitalnom printanju u boji, kompanija opslužuje svoje korisnike u 51 državi na cijelom evropskom kontinentu, a prisutna je i u osam država naše Adria regije gdje upošljava 132 ljudi.
Ove godine obilježava deset godina direktnog poslovanja u BiH, Danom poslovnih inovacija na kome su predstavljena odabrana poslovna rješenja u prisustvu više od stotinu gostiju – predstavnika ambasade Japana, poslovne javnosti te kompanija – partnera i upravo održanim Danima otvorenih vrata u svojim prostorijama, za sve zainteresovane za produkcijske uređaje najnovije generacije.
Pod sloganom Mi dajemo oblik idejama – Giving Shape to Ideas, Konica Minolta u svom portfoliu ima različite proizvode: medicinsku opremu, mjerne instrumente, industrijski ink-jet, optičke proizvode, izvedbeni materijal, OLED osvjetljavanje i segment za business solutions – poslovna rješenja. To je ujedno i segment kojem pripada domaća Konica Minolta i koji je prisutan na našem tržištu, a direktor firme Konica Minolta poslovna rješenja BH Mirza Merzić u narednim godinama najavljuje proširenje asortimana i na ostale Konica Minolta proizvode i rješenja.
BM: Ove godine Konica Minolta poslovna rješenja BH slavi bitan jubilej, deset godina od otvaranja Konica Minolta predstavništva u BiH. Kako je sve započelo?
Merzić: Konica Minolta je od 1995. do 2000. godine na domaćem tržištu djelovala preko podružnice u Hrvatskoj, poslije kroz partnerske firme, a 2006. otvorila je svoje predstavništvo u BiH. Dvije godine poslije, predstavništvo je preraslo u firmu Konica Minolta poslovna rješenja BH d.o.o. i trenutno poslujemo uz podršku 13 partnera širom Bosne i Hercegovine. Tokom ovih deset godina značajno smo ojačali poziciju brenda i nudimo sveobuhvatna, kvalitetna rješenja za optimalno poslovanje. Ovaj smo jubilej obilježili organiziranjem Dana poslovnih inovacija tokom kojeg smo predstavili cijeli spektar poslovnih rješenja koja odgovaraju na zahtjevnost i potrebe modernog poslovanja, te daju prilike za optimalno korištenje resursa, brže i pouzdanije procese protoka dokumentacije i informacija i svakako, uštede. Kreiramo najpraktičnija i najzanimljivija rješenja za potpuno različite grupe korisnika a razvili smo još snažniju prisutnost na domaćem tržištu u ovih deset godina.
BM: Kompanija Konica Minolta sinonim je za inovacije. U čemu je tajna njenog dugoročnog uspjeha?
Merzić: Konica Minolta je, moglo bi se reći, 140 godina star start-up. Taj je epitet dobila jer konstantno radi na razvoju novih rješenja u različitim oblastima. Naprimjer, firma Konica je nastala još 1873. godine, prvi kopir uređaj smislila je Minolta COPYmaster davne 1960. godine, a oni su zaslužni i za prve fotografije zemaljske kugle iz svemira; prvi su lansirali 35 – milimetarsku kameru sa bljeskalicom i automatskom funkcijom, te prvi uređaj u svijetu za mjerenje pulsa. Godine 2003., firme Konica i Minolta su se spojile u jednu firmu – tako je nastala Konica Minolta.
BM: Što je novo u firmi Konica Minolta u BiH od vremena kada ste započeli poslovati ovdje?
Merzić: Od početne pozicije, te 2006. godine, kad smo na tržište ušli kao kompanija koja nudi profesionalne usluge prodaje i tehničkog servisnog centra i nudili usluge optimizacije print sistema (OPS), danas smo lideri na tržištu koji uz uređaje i servisne usluge za najkvalitetniji ispis, nude najnovija inovativna poslovna rješenja, proizvode, usluge i rješenja digitalizacije u uredskim i proizvodnim okruženjima. Naša konkurencija takođe nudi odlična rješenja i proizvode ali ono što nas izdvaja je sposobnost da integrišemo uređaje u poslovne procese a naš uspjeh u prethodnoj dekadi je izuzetan zahvaljujući i najvećima u našoj branši – našim partnerima. Najveći su zato što umiju da izaberu najbolje partnere, a Konica Minolta to zna da cijeni. Prema podacima švicarske firme Infosorce, koja daje nezavisne kvartalne rezultate za cijelu Evropu, u prošloj godini Konica Minolta poslovna rješenja BH je imala skoro 50% tržišnog učešća u ukupnoj prodaji novih A3 uređaja. Prema rezultatima za prvih devet mjeseci ove godine, trenutno smo na 52% tržišnog učešća i prema svim predviđanjima, trebali bi tako i nastaviti u godinama koje dolaze.
BM: Ko čini tim firme Konica Minolta poslovna rješenja BH?
Merzić: Za ovih deset godina, svake godine smo dobijali po jednog novog uposlenika, kako je rasla firma sa potrebama tržišta. Tako ćemo, u skladu sa nepisanom tradicijom, u jedanestu godinu poslovanja ući sa 11 zaposlenih. Polovina naših uposlenika su tehničko osoblje: specijalisti za IT rješenja i ekipa zadužena za production printing uređaje. Svi naši serviseri prošli su neophodne obuke i posjeduju međunarodni certifikat Outward professional, a trenutno održavaju više od 1.200 uređaja. Zajedno sa našim partnerima, u prilici smo da veoma brzo odgovorimo na sve zahtjeve korisnika.