Predstavnici bh. medija imali su priliku prisustvovati nacionalnoj promociji novih Opelovih modela Mokka X i Zafira. Prezentacija je održana u prelijepom ambijentu hotela Termag na Jahorini. Svim prisutnim prvenstveno se obratio Munib Džuho, menadžer za razvoj tržišta branda Opel, za tržišta BiH i Hrvatske, koji je u nekoliko rečenica ispričao kratku historiju Opela u BiH, zatim je pokazao Opelov tržišni udio za period 2008. – 2016., te je pokazao koji je to Opelov udio po segmentima u BiH – bitno za istači je da Vivaro zauzima prvo mjesto i tržišni udio od 32%. Dalje se medijima opratio Željko Sredoja, direktor tržišta Opela za BiH i Hrvatsku, koji je predstavio nove modele Mokka X i Zafira.

 

Nova Opel Mokka X

 

Nova Opel MOKKA X možda je mala veličinom, ali ovaj je subkompaktni SUV definitivno velik po popularnosti. Prethodnik ovog najnovijeg modela, tj. prve generacije Mokke, već otkad je predstavljena 2012. osvojila više od 600.000 kupaca. Izgled s puno stila, živahna ponuda motora i avanturistički karakter, te nenadmašne mogućnosti povezivanja koje donose cijeli niz revolucionarnih tehnologija učinile su da Mokka postane jedno od najpopularnijih vozila u svojem segmentu u Evropi. Opel je, jasno, odlučio zadržati sve prednosti prethodne generacije Mokke kad je razvijao novu Opel Mokku X, a istovremeno je dodao neke značajne sitnice koje su ovaj prodajni hit učinile još privlačnijim.

Dizajn

Novi dizajn karaserije Opel Mokke X odiše smjelim stavom. Novi izgled prednjeg dijela u skladu je s Opelovim novim dizajnom, uključujući vodoravnu rešetku u obliku krila i dominantnu oštru liniju dvostrukog krila LED prednjih svjetala za dnevnu vožnju. Ti se elementi protežu i na stražnji dio s još jednom linijom u obliku krila kod opcionalnih LED stražnjih svjetala. Bočni dio karaserije zadržava svoje skulpturalne i elegantne detalje i sportski dojam dok su donji dijelovi karaserije mišićavi i atletski oblikovani s dodatkom Opelove uobičajene „oštrice“ koja pojačava dojam energičnosti i podiže se prema stražnjem dijelu. Nove živahne boje kao što su Amber narandžasta i Absolute crvena zajedno s opcijskim paketom OPC Line Sport Pack sa spuštenim prednjim i stražnjim branikom i bočnim pragovima dodatno naglašavaju sportski i ekskluzivan izgled.

Iznutra je kabina Opel MOKKE X posve redefinirana. Nova ploča s instrumentima organizovana je oko vodoravno usmjerenih elemenata, pa sada izgleda jednostavnije i čišće kao i oštrije i preciznije u izvedbi. Srednji je dio iznova razvijen oko dodirnih zaslona u boji dijagonale 7 i 8 inča koji pripadaju informaciono-multimedijalnim sistemima nove generacije. Kabina sada zadivljuje profinjenom elegancijom i čišćim dizajnom s manje dugmića – brojne su funkcije sada dostupne putem kapacitivnih dodirnih zaslona. Uz to, unaprijeđena je i čitljivost srednjeg informacionog zaslona zahvaljujući novim, kristalno jasnim zaslonima, monokromatskim i u boji, dijagonale 3,5 i 4,2 inča s bijelim LCD osvjetljenjem.

4×4: prilagodljiv pogon na sve točkove s novim šesterostepenim automatskim mjenjačem

Ovaj subkompaktni SUV dolazi opcionalno je opremljen pametnim prilagodljivim sistemom pogona na sve točkove. Ta značajka s elektroničkim sistemom spojke s više diskova može neprimjetno raspodijeliti snagu između prednje i stražnje osovine u omjerima od 100:0 do 50:50, dok u normalnim svakodnevnim uslovima funkcionira kao ekonomičan automobil s pogonom na prednje točkovima.

Sistem pogona na sve točkove dostupan je u kombinaciji s dobro poznatim 1,4-litarskim benzinskim motorom sa 103 kW/140 KS (potrošnja goriva u NEDC-ovom ciklusu: gradska vožnja 8,3 – 8,21 l/100 km, otvorena cesta 5,6– 5,51 l/100 km, kombinirano 6,5 – 6,41 l/100 km; 152 – 1491 g/km CO2) i supertihim dizelskim motorom 1.6 CDTI koji je oduševio struku sa 100 kW/136 KS (potrošnja goriva u NEDC-ovom ciklusu: gradska vožnja 5,2 – 5,01 l/100 km, otvorena cesta 4,4 – 4,21 l/100 km, kombinirano 4,7 – 4,51 l/100 km; 124 – 1191 g/km CO2).  U oba slučaja dolazi sa šestostepenim ručnim mjenjačem.

Sigurnost: AFL LED prednja svjetla i revolucionarna prednja kamera Opel Eye

Tokom razvoja Opel MOKKE X Opelovi su inženjeri još jednom slijedili strategiju kompanije prema kojoj se inovativne tehnologije čine dostupnima širokoj populaciji kupaca predstavljanjem prilagodljivih prednjih svjetala s posve LED prednjim svjetlima. Novi AFL LED sistem prilagođuje funkcije osvjetljavanja prednjih svjetala voznoj situaciji tako da se dobivaju najbolje moguće performanse bez zasljepljivanja drugih učesnika u prometu. Ima devet različitih funkcija kao što su gradsko svjetlo, svjetlo za otvorenu cestu i turistički način rada. Nova prednja svjetla troše i manje energije, pa su još ekonomičnija.

Revolucionarna prednja kamera Opel Eye s višom razlučivosti i povećanom snagom obrade slika pozitivno utiče na sve funkcije koje podržava, uključujući pomoć pri korištenju dugih svjetala sistema AFL LED prednjih svjetala. Zbog poboljšane kamere i opcionalne podrške navigacije prilikom slanjasaobraćajnih znakova kompjuterskom sistemu vozila. Pokazatelj udaljenosti spram vozila ispred (FDI) koristi prednju kameru da otkrije vozila koja se kreću ispred, a upozorenje na mogući frontalni sudar sada je poboljšan reflektivnim LED zaslonom za prikaz upozorenja. Kad se udaljenost između vozila i automobila ispred prebrzo smanjuje, crvene se LED-ice odražavaju u vjetrobranskom staklu, a zvučni signal upozorava vozača da mora kočiti. Upozorenje na napuštanje saobraćajne trake automatski se aktivira pri brzinama većim od 60 km/h i upozorava vozača u slučaju nenamjernog napuštanja trake vizualnim signalom na ploči s instrumentima i zvučnim upozorenjem.

Mogućnosti povezivanja i udobnost: od najnovije generacije informaciono-multimedijalnog sistema IntelliLink do ergonomskih sjedišta

Baš kao nova Opel Astra, i Opel MOKKA X bit će dostupna od svog predstavljanja sa svim uslugama servisa Opel OnStar. I dvije će verzije nove generacije informaciono-multimedijalnog sistema IntelliLink biti prvi put predstavljene u ovom SUV-u. IntelliLink će donijeti svijet pametnih telefona u automobil preko projiciranja zaslona mobitela pomoću platformi Apple CarPlay i Android Auto.

Osim što je jedan od najbolje povezanih automobila u segmentu, nova Opel MOKKA X može se podičiti i time da je najudobnija. Kao kod većine Opelovih modela, ergonomska sjedišta koja je testirao i certificirao AGR (Aktion Gesunder Rücken = Kampanja za zdravija leđa koju predvode nezavisni stručnjaci ortopedi), a koja su jedinstvena u segmentu, čine maksimalno udobnima duga putovanja autocestom i avanturističke izlete izvan utabanih staza. Ovaj je svestrani automobil za sve terene opremljen sa još nekoliko funkcija koje dopridonose udobnosti: otvaranju i pokretanju bez ključa.

Cijene:

MOKKA XSelection 1.6 (115 KS): 35.900 KM

MOKKA XEnjoy Plus 1.6 CDTI (110 KS): 40.400 KM

Nova Opel Zafira

Nova Opel Zafira sada se može naručiti po privlačnoj početnoj cijeni od 39.780 KM. A od kad se pojavila ne računa se samo na već poznate i priznate kvalitete svoje prethodnice kao što su sistem sjedišta Flex7®, ergonomska prednja sjedišta s AGR-ovim certifikatom (Aktion Gesunder Rücken e.V. – Kampanja za zdravija leđa), nosač bicikala FlexFix® ili prilagođeno podvozje FlexRide – novu Zafiru krasi i novi, robusni dizajn eksterijera i redizajnirana unutrašnjost s posebno prostranim ambijentom i vrhunskim mogućnostima povezivanja. Ovisno o krajnjoj varijanti Opelov IntelliLink informaciono-multimedijalni sistem najnovije generacije kompatibilan je s platformama Apple CarPlay i Android Auto. Lični pomoćnik za povezivanje i usluge Opel OnStar pretvara novu Zafiru u mobilni 4G/LTE Wi-Fi hotspot za vozača, prijatelje i porodicu. A prvi put u toj klasi vozila Opel nudi najnoviju generaciju prilagodljivih prednjih svjetala AFL s LED tehnologijom. Sve to čini novu Zafiru udobnim putujućim dnevnim boravkom za vozača i putnike.

Kvaliteta koju možete vidjeti: sportski dizajnirana spoljašnost i prvoklasna unutrašnjost

Dinamičan dizajn prednjih svjetala zajedno s naglašeno sportskom rešetkom postavljaju tonalitet Zafirina svježeg dizajna. Njena prednja svjetla stapaju se s rešetkom i prave vizualno jedinstvo. Skulpturalna kromirana prečka s logotipom optički se upotpunjuje s prednjim svjetlima, čineći da automobil izgleda šire. Nova tipično opelovska svjetla za dnevnu vožnju u obliku dvostrukog krila – pri čemu gornje služi i kao LED žmigavac – daju novoj Zafiri zajedno s robusnim, sportskim i dinamičnim dizajnom prednjeg dijela upečatljiv izgled.

Novi, elegantan dizajn kokpita omogućuje vozaču i suvozaču optimalnu vidljivost. Sve važne funkcije, npr. zaslon i kontrole za upravljanje, ugodno su smještene na dohvat vozačeve ruke. Dok se prije zaslon informaciono-multimedijalnog sistema nalazio iznad središnje konzole, sada ga je u kokpitu nove Zafire zamijenio dodirni zaslon koji je integriran niže na srednjoj konzoli. Visokokvalitetni dodirni zaslon dijagonale 7 inča s galvaniziranim obrubom ostavlja premium dojam. Novi trodimenzionalno oblikovan upravljač s malim i učinkovito dizajniranim poklopcem zračnog jastuka izgleda izvrsno i istovremeno je jako ergonomičan.

Vrhunski spoj: najveća prilagodljivost susreće prostranu atmosferu dnevnog boravka

Kao u prošlim generacijama Zafire, vozač i suvozač mogu uživati u opuštajućoj vožnji uz opcionalna ergonomska sjedišta s AGR-ovim certifikatom. Višefunkcijska srednja konzola FlexRail® na aluminijskim šinama nudi fleksibilne module za pohranu između prednjih sjedišta. Zahvaljujući pametnom mehanizmu preklapanja, naslon srednjeg sjedišta preklapa se i zakreće tako da pravi udoban naslon za ruke za vanjska sjedišta. Ona se zatim mogu pomaknuti prema zadnjem i srednjem dijelu vozila tako da čine raspored sjedišta kao u dnevnom boravku i nude puno prostora za noge i ramena – kao u limuzini premium klase. Treći se red sjedišta može preklopiti tako da bude posve u ravnini s podom prtljažnika, stvarajući ravan utovarni prostor.

Opcionalno panoramsko vjetrobransko staklo i panoramski krovni prozor dodatno povećavaju udobnost i osjećaj prostranosti. Vjetrobransko staklo proteže se od poklopca motora pa skoro do B-nosača, omogućujući vozaču i suvozaču luksuzan i neometan pogled prema gore. Panoramski se krovni prozor pak proteže od vjetrobranskog stakla do stražnjeg djela vozila.

Sve stane: pametna rješenja za pohranu

Ali nova Zafira nudi puno više od „pukog“ iznimno udobnog načina putovanja. Ovaj dnevni boravak na točkovima može jednostavno poslužiti kao mali transporter. U konfiguraciji s pet sjedišta prema standardu ISO 3832 Zafira nudi minimalan prtljažni prostor od 710 liltara, što se povećava na 1860 litara kad je preklopljen i drugi red sjedišta.

Uz to, Zafira nudi i više od 30 mogućnosti pohrane. Posebno je praktičan nosač bicikala FlexFix® integriran u zadnji dio. On se izvlači iz zadnjeg branika poput ladice i na njega se mogu pričvrstiti najviše četiri bicikla (ukupne mase 80 kg). Natovareni se nosač bicikala može nagnuti, pa se poklopac prtljažnika i dalje može otvarati čak i kad je FlexFix posve pun.

Integracija vrhunskih tehnologija: inovativna, sigurna, prilagodljiva pojedincu, dinamična

Opelovi inženjeri ponovno su slijedili strategiju kompanije i s novom generacijom prilagodljivih prednjih svjetala AFL s LED tehnologijom učinili inovativnu tehnologiju dostupnu širokoj grupi kupaca. Novi AFL LED sistem automatski prilagođava svjetlosni snop prednjih svjetala voznoj situaciji da bi se dobilo optimalno osvjetljenje. Sistem nudi devet različitih funkcija/svjetlosnih snopova uključujući svjetlo za grad i otvorenu cestu kao i turistički način rada i svjetlo za način rada sa zaustavljanjem (eko).

Najnovija verzija prednje kamere Opel Eye® podržava brojne sisteme pomoći namijenjene vozaču uključujući pomoć za duga svjetla sistema AFL LED i prepoznavanje saobraćajnih znakova. I pokazatelj udaljenosti spram vozila ispred koristi prednju kameru za otkrivanje vozila koja se kreću ispred, dok upozorenje na frontalni sudar vizualno i zvučno alarmira vozača kad se udaljenost automobila spram vozila ispred prebrzo smanjuje. Upozorenje na napuštanje saobraćajne trake automatski se aktivira pri brzinama iznad 60 km/h i upozorava vozača indikatorom na ploči s instrumentima i zvučnim signalom kad automobil nenamjerno napusti svoju traku.

Još dvije funkcije nove Zafire koje povećavaju udobnost i smanjuju stres su prilagodljiva kontrola brzine i podvozje FlexRide. Pomoću radarskih senzora smještenih iza rešetke prilagodljiva kontrola brzine pomaže vozaču održavati odabranu brzinu uz održavanje unaprijed postavljene udaljenosti spram vozila ispred. Osim brzine, vozač može odabrati i udaljenost između tri dostupne mogućnosti: daleko, srednje i blizu. Na temelju vozačevih ličnih preferencija prilagodljivo mehatroničko podvozje FlexRide stalno se prilagođava voznom stilu i situaciji.

Raspon performansi: užitak u vožnji uz benzin, dizel, LPG ili CNG

Budući kupci Zafire moći će birati i iz velike ponude motora jer će Zafira biti jedino vozilo u svojoj klasi koje dolazi s cijelim spektrom pogonskih sistema. To obuhvata motore na benzin, dizel, ukapljeni naftni plin (LPG) i komprimirani prirodni plin (CNG) sa snagama koje se kreću od 88 kW/120 KS do 147 kW/200 KS (potrošnja goriva: u gradu 11,5 – 5,0 l/100 km, otvorena cesta 7,5 – 4,2 l/100 km, kombinirano 9,0 – 4,5 l/100 km; emisije CO2  u kombiniranom krugu 182 – 119 g/km. Motor s vrha ponude u Zafirinu portfelju jest 147 kW/200 KS 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo. S vršnim okretnim momentom od 280 Nm on ubrzava ovaj kompaktni jednovolumen od 0 do 100 km/h za samo 8,8 sekundi i omogućuje najveću brzinu od 220 km/h. Ovaj motor savladava sprint od 80 do 120 km/h u petoj brzini za samo 8,3 sekunde (potrošnja goriva sa šestostepenim ručnim mjenjačem, tehnologijom Start/Stop i gumama s niskim otporom kotrljanja – u gradu 8,4 l/100 km, otvorena cesta 5,9 l/100 km, kombinovano 6,8 l/100 km; emisija CO2 u kombinovanom krugu 160 g/km (prema regulativi (EZ) br. 715/2007).

Cijena:

NOVA ZAFIRA Edition Plus – Motor 1.4T (140 KS): 38.400 KM

NOVA ZAFIRA Edition Plus – Motor 1.6 CDTI (134 KS): 44.100 KM

Više na www.opel.ba

Više fotografija sa Jahorine možete pogledati OVDJE!

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here