Društvena odgovornost je vruća tema za kompanije širom svijeta. Ovo posebno važi za štamparsku industriju. Sa jednom nedavnom studijom HP-a i C Space-a koja je otkrila da 85 posto preduzeća za štampu koja koriste štampače velikog formata od lateksa zahtevaju održive proizvode i prakse.
Kompanije svih veličina moraju brzo da odgovore, a važno je da se na to gleda kao na društveno odgovoran poduhvat i kao ekonomsku priliku. Onaj koji može omogućiti preduzećima za štampanje da smanje svoje troškove, pojednostave usluge kroz efikasnije, kružne procese i pridobiju nove poslove isporukom održivih usluga čak i ekološki najsvesnijim kupcima.
Zašto štamparska industrija treba težiti ka društvenoj odgovornosti?
Istraživanja sugerišu da štamparske kompanije žele da postanu održivije, a studija Widthwise pokazuje da je 2020. godine tri četvrtine steklo ekološke akreditacije, a devet posto radi na njihovom dobijanju. Osim toga, glavni fokus na životnu sredinu za tu godinu bio je mjerenje i smanjenje ugljičnog otiska za skoro polovinu PSP-ova, a 16 posto planira smanjenje ili recikliranje kućnog otpada.
U međuvremenu, postoji hitna i rastuća potreba za pronalaženjem alternativa za materijale kao što je PVC, čija su proizvodnja i odlaganje prepoznati kao opasni za okoliš zbog oslobađanja štetnih hemikalija. Uz velike brendove, reaguje i štamparska industrija, pri čemu mnogi dobavljači razvijaju ekološki svjesnije medije.
Izazivanje promijena
Štampani poslovi su pod pritiskom da se promjene. Ali oni su se posljednjih godina pokazali otporni: sposobni da se prilagode tržištu, digitalno transformišu i usvoje održive prakse. Sljedećih nekoliko godina bit će od ključne važnosti za nastavak dobrog posla koji je već obavljen kako bi se stvorila svijetla budućnost usidrena u ekološkoj, društvenoj i ekonomskoj održivosti.
Kako izgleda održivost velikog formata?
Proizvođač sistema za štampanje koji koristite treba da bude u stanju da demonstrira ekološku održivost tokom životnog ciklusa tog proizvoda u njegovoj izradi, upotrebi i odlaganju.
Ovo bi trebalo uključivati faktore kao što su:
– Minimiziranje upotrebe materijala i energije u proizvodnji sistema za štampanje.
– Korištenje materijala za štampanje koji se lako i bezbjedno odlažu.
– Pružanje usluge reciklaže koju PSP mogu koristiti kako bi materijale zadržali izvan deponije.
Ovo nisu jedine stvari na koje treba obratiti pažnju. Na primjer, proizvođač bi također mogao pokazati ekološku održivost u logistici ili društveni aspekt održivosti pružanjem ekonomske koristi ljudima na tržištima u razvoju.
HP Latex 700 i 800 serije štampača
Kao odgovor na potrebu i rastuću potražnju za održivim sistemima za štampanje velikog formata, HP je razvio HP Latex 700 i HP Latex 800 serije štampača.
Dizajnirani od faze koncepta pa nadalje, imajući na umu ekološku održivost, novi štampači su ocijenjeni ENERGY STAR®, tako da se na njih možete osloniti za izvanrednu energetsku efikasnost. Novi štampači također koriste inovativne HP Eco-Carton kertridže sa bojom umjesto konvencionalnih plastičnih kertridža sa bojom. Ovo donosi 80 posto smanjenje potrošnje plastike tokom životnog vijeka uređaja i postiže smanjenje C02 od 66%.
Same HP Latex boje su na bazi vode. To znači da ne sadrži opasne zagađivačke vazduha (HAP), kao što je slučaj sa bojama na bazi rastvarača, i kao takva ne zahtijevaju oznake upozorenja. Još bolje, proizvodi otiske bez mirisa s kojima je lako raditi, čak i u zatvorenim prostorima, bez posebne ventilacije. Također vam pomaže da dođete do mnogo većeg tržišta. Otisci bez mirisa napravljeni bojom na bazi vode pogodni su za upotrebu u okuženjima kao što su škole, bolnice i druga mjesta sa strogim zdravstvenim i sigurnosnim kriterijima koji kontroliraju upotrebu rastvarača.
Pored smanjenja utrošenih materijala i osiguravanja da potrošni materijal i otisci ne sadrže opasne materijale, HP nudi i sveobuhvatne usluge recikliranja. Koristeći program HP Planet Partners, vlasnici uređaja HP Latex serije 700 i 800 štampača mogu da recikliraju kertridže sa bojom, glave štampača i potrepštine za održavanje. Svime navedenim dostiže se i veće tržište te zadovoljava zahjeve kupaca te sveprisutnu globalnu strategiju održivosti.
HP u Bosni i Hercegovini predstavlja tvrtka Fortuna Digital d.o.o. u Sarajevu, a zajedno s ostalim tvrtkama u grupaciji prisutni su u 11 zemalja u regiji te time jedan od najznačajnijih predstavnika svjetski renomiranih brendova u industriji digitalnog tiska.