Zamjenu kuna u euro prati i etički kodeks

Nakon uspješnog ispunjavanja konvergencijskih kriterija, Hrvatska od 1. januara 2023. godine postaje 20. članica eurozone.

58

Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja Hrvatske uspostavilo je Etički kodeks za zamjenu kune eurom, kojem su pozvani pristupiti svi poslovni subjekti koji posluju u izravnom odnosu s potrošačima, jer time potrošačima jamče da će transparentno i pouzdano poslovati, javlja Hina.

Nakon uspješnog ispunjavanja konvergencijskih kriterija, Hrvatska od 1. januara 2023. godine postaje 20. članica eurozone.

Uvođenje nove valute, dodaje se u priopćenju Ministarstva, u svakom je društvu velika tema koja otvara mnoga pitanja, a kod određenog dijela potrošača izaziva i zabrinutost. Ona se prije svega odnosi na to hoće li pojedini poslovni subjekti iskoristiti uvođenje eura za neopravdano povećanje cijena.

Stoga je Ministarstvo, u suradnji s Koordinacijskim odborom za prilagodbu gospodarstva i zaštitu potrošača uspostavilo Etički kodeks, koji će doprinijeti stvaranju sigurnog okruženja za potrošače te omogućiti pouzdano i transparentno uvođenje eura u Hrvatskoj.

Svaki cent se broji, svaka kuna se računa

Kako navode iz Ministarstva, svi poslovni subjekti koji posluju u izravnom odnosu s potrošačima pozvani su pristupiti Etičkom kodeksu, jer činom pristupanja svojim potrošačima jamče da će transparentno i pouzdano poslovati. Pristupanje Etičkom kodeksu je dobrovoljno i potpuno besplatno, naglašavaju.

Od svakog poslovnog subjekta očekuje se da posluje u skladu s načelima Etičkog kodeksa te na taj način kontinuirano doprinosi transparentnosti i zaštiti potrošača u procesu uvođenja eura.

“Poslovni subjekti moći će zatražiti pristupanje Etičkom kodeksu online od augusta 2022. do decembra 2023. godine, a popis poslovnih subjekata koji pristupe Etičkom kodeksu bit će javno dostupan na internetskoj stranici www.euro.hr”, ističe se u priopćenju.

Pristupanjem Etičkom kodeksu poslovni subjekti jamče provedbu njegovih načela te stječu pravo na postavljanje vizualne identifikacijske oznake – logotipa i slogana, na svojim prodajnim mjestima i mjestima pružanja usluga, uključujući i prilikom provođenja promotivnih i marketinških aktivnosti.

“Inicijativa Etički kodeks provodi se pod sloganom “Svaki cent se broji, svaka kuna se računa”, a cilj je da potrošači budu sigurni da se svaka njihova kuna zaista računa”, zaključuje se u priopćenju.

IZVORAnadolu Agency
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here